دوره آموزشی LPIC را از کجا شروع کنیم؟

درخواست برای متخصصین لینوکس روز به روز در حال افزایش است و همچنین دوره‌های لینوکس در بین متخصصان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حال حاضر شرکت‌ها و سازمان‌ها در حال آموزش و گذراندن دوره‌های آموزشی لینوکس برای ارتقای سطح دانش پرسنل فنی خود هستند. دلیل استقبال از دوره های لینوکس این است که مدراک لینوکس یکی دیگر از مدارک پر کاربرد در حوزه IT است.
در راستای ایجاد یک دوره آموزشی استاندارد و مرجع؛ انستیتوی تخصصی لینوکسLPI: Linux Professional Institute در سال 1999 در کانادا آغاز به کار کرد. این موسسه در سراسر دنیا به عنوان سازمانی پیشرو در جهت امر آموزش و ارائه مدارک تخصصی لینوکس، Open Source و نرم افزار شناخته شده و مورد تایید بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله IBM ، HP ، اینتل و … است.

طبقه بندی مدارک لینوکس (Linux)

LPI جهت ارتقاء سطح دانش و تخصص جامعه IT خصوصا علاقمندان به لینوکس، مدرکی تحت عنوان LPIC: Linux professional Institute Certification را طراحی و برنامه ریزی کرده است. این مدرک بر خلاف سایر مدارک موجود لینوکس نظیر RHCE غیر انتفاعی و Vendor Less بوده و به هیچ محصول یا نوع خاصی از لینوکس وابسته نیستند و این امر موجب تفاوت این مدرک از سایر مدارک موجود لینوکس در دنیای صنعت شده است. مدارک سطح LPIC در ۵ سطح اصلی تعریف شده است که مدرک LPIC-1که مربوط به Linux Administrator می‌شود، نخستین گام برای شروع دوره‌های مربوط به لینوکس است.
پس از گذراندن این دوره دانشجویان وارد سطح بعدی لینوکس می‌شوند که دوره LPIC-2 را شامل می‌شود. این دوره مباحث مهندسی لینوکس (Linux Engineer) را در خود جای داده است. افراد با تسلط بر مباحث این دوره و دوره LPIC-1 که به نوعی پیش نیاز این دوره است، تا حد قابل قبولی به مباحث لینوکس آشنا می‌شوند.
افرادی که تمایل دارند به مباحث پیشرفته‌تر لینوکس از جمله امنیت، هسته لینوکس یا مدیریت پیشرفته آن تسلط پیدا کنند می‌توانند در دوره‌های سطح LPIC-3 که خود شامل سه مدرک LPIC-3: 300 و LPIC-3 303 و LPIC-3 304 می‌شود شرکت کنند.

مدرک LPIC-1

دوره آموزشی LPIC-1 یا مدیریت سرور اولین قدم برای ورود فرد به دنیای لینوکس و متن باز است. در این دوره مهارت های لازم برای تعمیر و نگهداری یک سیستم به کمک خط فرمان، نصب و پیکربندی یک کامپیوتر و پیکربندی های پایه ای شبکه را آموزش می¬دهد. برای این دوره آموزشی و اخذ مدرک آن پیشنیازی وجود ندارد اما دانشجویان باید برای گذراندن این دوره با روند مربوط به ایجاد و مدیریت ماشین های مجازی آشنایی داشته باشند. در واقع این مدرک به عنوان مدرک مقدماتی لینوکس است که فرد پس از اخذ این مدرک می¬تواند در زمینه ادمین لینوکس، ادمین سیستم، مدیر IT مشغول به فعالیت شود.

مدرک LPIC-2

دوره LPIC-2 دومین سطح از سری مدارک لینوکس است که در واقع این دوره برای مدیران شبکه، مدیران سرور طراحی شده است در این دوره فرد مهارت کافی را برای مدیریت شبکه های متنوع بدست می¬آورد و پیشنیاز این دوره LPIC-1 است که همچنین سرفصل های این مدرک بسیاری از سرویس های شبکه در لینوکس را پوشش می¬دهد. در این دوره دانشجویان با مباحث پیچیده تری از لینوکس آشنا خواهند شد.
از این رو موسسه کهکشان نور جهت رفاه حال دانشجویان و افزایش کیفیت آموزش های خود، دوره LPIC-1 LPIC-2 را در قالب یک دوره LPIC Pack در مدت 120 ساعت آموزش می¬دهد که این نوع از آموزش نه تنها به پیوستگی مطالب کمک می¬کند، بلکه به دلیل جلوگیری از تکرار مطالب و همراهی دانشجویان در کل دروس فرصت بیشتری برای پرداختن به مباحث پیشرفته تر خواهد داشت.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *