شروع برنامه نویسی اندروید چگونه است؟

اندورید با داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر جز محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین سیستم های موبایل است و همچنین وابستگی افراد به گوشی های هوشمند و تکنولوژی باعث شده است نیاز به اپلیکیشن های های مختلف افزایش یابد و این فرصت بسیار خوبی برای توسعه دهندگان اندورید است زیرا طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته سیتم عامل اندروید توانسته است 82 درصد از سهم جانی گوشی های هوشمند را در اختیار بگیرد و یقینا این آمار در چند سال آینده افزایش خواهد یافت. بنابراین برنامه نویسی در خصوص طراحی اپلیکیشن موبایل به زبان اندورید یک امتیاز محسوب می‌شود زیرا علاوه بر مشتریان زیاد و درآمدزایی از طریق ساخت اپلیکیشن های اندرویدی، تقریبا تمام شرکت های به برنامه نویسی اندروید نیاز خواهند داشت و فرصت های شغلی زیادی در این زمینه وجود دارد بنابراین آینده اندروید و برنامه نویسان اندروید بسیار روشن است.

برنامه نویسی اندروید


افزایش ضریب نفوذ تلفن های هوشمند و خصوصا دستگاه‌های اندرویدی باعث رشد چشم گیر برنامه های توسعه داده شده برای این سیستم عامل است. نمودار بالا تعداد برنامه های اندرویدی فعال در گوگل پلی را نشان می‌دهد که به خوبی رشد تعداد این اپلیکیشن ها در یک دهه گذشته نشان می‌دهد.
اندروید یک سیستم عامل متن باز((Open Source است که توسعه دهندگان آن قابلیت دسترسی آزاد به کدهای آن را دارند. در واقع لینوکس هسته این سیستم عامل است و اندورید تمامی قابلیت ها و توانایی های خود را از لینکوس به ارث برده است.
می‌توان برنامه های ساده را با ابزارهای مخصوص ساخت اپلیکیشن طراحی کرد اما اینگونه برنامه ها معمولا ساختار انعطاف پذیری ندارد و قابلیت های کمتری دارند. به همین دلیل برای ساخت برنامه های اندروید به صورت حرفه ای باید از زبان های برنامه نویسی قدرتمند استفاده کرد. برنامه نویسان اندروید می‌توانند با زبان های جاوا، جاوا اسکریپت و فریمورک های آن، پایتون، سی شارپ و … اپلیکیشن های اندرویدی طراحی کنند. اما در حال حاضر با توجه به اینکه لایه های اپلیکیشن اندورید به زبان جاوا نوشته شده است و زبان رسمی که فریم ورک های اندروید از آن استفاده می‌کند، جاوا است. بنابراین بهترین و پایدارترین زبان برای برنامه نویسی اندورید، زبان جاوا است و همچنین زبان جاوا لازمه یادگیری زبان برنامه نویسی اندورید است. اصلی‌ترین کاربرد جاوا، توسعه اپلیکیشن های تحت وب است و دلیل استفاده از زبان جاوا در پلتفرم های مختلف، ماشین مجازی آن است که به راحتی بر روی سیستم عامل نصب می‌شود. دستگاه های اندرویدی نیز دارای ماشین بوده و کدهای جاوا را تحلیل می‌کنند.
در همین راستا موسسه کهکشان نور دوره برنامه نویسی اندورید برگزار می‌کند که این دوره با 70 ساعت آموزش حضوری تمام آنچه را که برای تبدیل شدن به یک متخصص برنامه نویسی اندروید نیاز دارید را تامین می‌کند به همین دلیل این دوره به صورت پک برگزار می‌شود که شامل جاوا مقدماتی + اندروید مقدماتی است. این دوره فرد را به یک برنامه نویس اندروید تبدیل می‌کند بگونه ای که قادر به تولید برنامه های کابردی خواهد بود. در این دوره ابتدا با زبان جاوای مورد نیاز برای توسعه در سیستم عامل اندروید، آشنا خواهید شد و بعد از در هر جلسه یک برنامه کاربردی برای اینم سیستم عامل توسعه داده خواهد شد.
همچنین برای شرکت در این پک نیاز به دانش قبلی ندارید چرا که در ابتدای دوره شما با مفاهیم برنامه نویسی و زبان جاوا آشنا خواهید شد و هر آنچه برای تولید یک برنامه اندروید نیاز دارید، در این دوره به طور کامل به شما آموزش داده خواهد شد.

جهت اطلاع بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

پک اندروید+جاوا

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *