تبریک روز مهندس

“دانشمندان آنچه را که هست کشف میکنند و مهندسان آنچه را که نیست خلق میکنند”

سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی ، مصادف با پنجم اسفند ، روز مهندس نامگذاری شده است، روزی که هر ساله در آن به گرامی داشت جایگاه مهندسی و مهندسان اقدام می شود .روز پنجم اسفند در تقویم ها روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس اعلام شده است. هفتصد و پنجاه و چهار سال از درگذشت دانشمند بزرگ ایرانی می گذرد اما هنوز هم دستاوردهای علمی این دانشمند محل رجوع است. خواجه نصرالدین طوسی از بزرگترین فلاسفه و ریاضی دانان و دانشمندان ایرانی است که پس از بزرگانی مانند “فارابی” ، “ابوریحان بیرونی” ، “ابوعلی سینا” ، و “رازی” ظهور کرد و امروز روز بزرگداشت اورا روز مهندس گرفته اند.

شکوفایی تمدن بشر ، بر آینده ایده های مهندسین تلاشگر است . است .یک از کوتاه ترین تعاریف ممکن برای کلمه “مهندس” را می توان از زبان دکتر مهدی بهادری نژاد استاد دانشگاه شریف نقل کرد: مهندس یک آراینده ، آفریننده و سازنده است. مهندس تعریف پیش پا افتاده تر دیگری نیز دارد.مهندس کسی است که با به کار بردن دانش ، علوم و به ویژه ریاضی بالاخره خلاقیت خود ، راه حل هایی برای حل مسائل فنی ارائه میدهد.

بیایید مهندس باشیم ، مهندس بمانیم و با مهندسی صحیح ، به مهندس بودنمان افتخار کنیم.

از این رو گروه کهکشان اکنون پنجم اسفند روز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس را به تمامی اساتید دانشجویان ، فارغ التحصیلان و مهندسان کهکشانی تبریک می گوید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *