قابلیت شخصی‌سازی اعلان‌ها برای هر وب‌سایت در نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم

قابلیت شخصی سازی در کروم

در نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم شاهد قابلیتی خواهیم بود که بسیاری از کاربران انتظارش را می‌کشیدند؛ قابلیتی که با استفاده از آن می‌توان برای هر وب‌سایت، اعلان و اطلاع‌رسانی مخصوص تعیین کرد.

درحالی‌که در هیچ نسخه‌ی پایداری از کروم یا حتی نسخه‌های آزمایشی این مرورگر (به‌ نام Canary) قابلیت شخصی‌سازی اعلان‌ها وجود ندارد؛ گوگل در حال پیاده‌سازی روشی است که با ارائه‌ی کانال مخصوص به هر وب‌سایت، این ویژگی مهم را در اندروید O ارائه کند.

کروم دارای ۵ حالت مختلف برای اطلاع‌رسانی است: مرورگر، دانلودها، حالت ناشناس، رسانه‌ها و وب‌سایت‌ها.

این موارد اجازه می‌دهند سطوح مختلف اهمیت را تعیین کنید و همچنین می‌توانید نوع اطلاع‌رسانی که توسط سیستم‌عامل انجام می‌شود، انتخاب کنید. در حال حاضر حالت «وب‌سایت‌ها» در همه صفحات به‌طور یکسان رفتار می‌کند؛ به‌عنوان مثال نمی‌توانید به فیسبوک اهمیت کمتری بدهید و به سایت‌های دیگر اولویت بیشتر و بالعکس.

قابلیت شخصی سازی در کروم

تنها راه کنترل اعلان‌های سایت به‌صورت اختصاصی این است که به تنظیمات در کروم مراجعه کنید، سپس به تنظیمات سایت و به قسمت همه سایت‌ها بروید. حال یکی از سایت‌هایی را که می‌خواهید، انتخاب و روی «Notifications» در بخش «Permissions» کلیک کنید. در این حالت پنجره‌ای باز می‌شود که تنها می‌توانید از بین دو گزینه‌ی اجازه دادن یا مسدود کردن، یکی را انتخاب کنید. هیچ تنظیمات اضافه‌ي دیگری وجود ندارد.

قابلیت شخصی سازی در کرومقابلیت شخصی سازی در کروم

اما طبق گزارشات کمیته‌ی کرومیوم، تغییرات در حال انجام است. به کمک اولین ویژگی همان‌طور که قبلا گفته شد، می‌توان اعلان‌های هر سایت را سفارشی‌سازی کرد؛ درست همانند آنچه قبلا در قسمت دانلودها یا رسانه‌ها موجود بود.

دومین مورد این است که در تنظیمات کروم هنگامی که روی دسترسی اعلان‌های سایت کلیک کنید، دیگر یک پنجره کوچک مشاهده نمی‌کنید (همان‌طور که تصویر بالا نشان می‌دهد)، بلکه به‌طور مستقیم به قسمت اطلاع‌رسانی سایت هدایت می‌شوید که می‌توانید کنترل اعلان‌ سایت‌ها را به‌صورت دلخواه شخصی‌سازی کنید.

تا آنجا که در خبرها شنیده می‌شود، هنوز مشخص نیست کدام نسخه از کروم این قابلیت‌ها را به همراه خواهد داشت؛ اما به نظر می‌رسد که کد برنامه کاملا توسعه یافته و در حال بررسی‌های نهایی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *