گوگل اسیستنت به کروم‌ بوک می‌آید.

گوگل اسیستنت به کروم‌ بوک می‌آید

گوگل اخیرا گام‌هایی در جهت گسترش و بهبود گوگل اسیستنت برداشته است. در جدیدترین اقدام به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد دستیار صوتی خود را به کروم‌بوک‌ اضافه و ارائه کند.

اگر سری به وب‌سایت گوگل اسیستنت بزنید، می‌بینید در کنار بررسی کلی این ابزار، فهرستی از پلتفرم‌هایی که دستیار صوتی گوگل روی آن‌ها در دسترس است وجود دارد که شامل گوگل هوم، گوشی اندروید، ساعت اندروید و تلویزیون اندروید می‌شود. در این فهرست در حال حاضر خبری از رایانه‌ها و کروم‌بوک‌ها نیست. اما اگر همین الان وارد برنامه‌ی گوگل اسیستنت در گوشی خود شوید و به قسمت قابلیت‌ها بروید، مطمئنا ارجاعاتی به کروم‌بوک‌ها به‌عنوان شواهدی برای پشتیبانی از آن‌ها پیدا خواهید کرد که جالب است؛ چرا که درواقع کروم‌بوک‌ها هنوز توسط گوگل اسیستنت پشتیبانی نمی‌شوند.

می‌توانید در تصویر زیر که نمونه‌ای از موارد بسیار این‌چنینی است، صحت مطلب فوق را ببینید. همچنین خودتان می‌توانید امتحان کنید. برنامه‌ی گوگل اسیستنت را باز کنید، دکمه‌ی Explore -یعنی دکمه‌ی آبی موجود در گوشه‌ی بالا سمت راست برنامه- را لمس کنید. از آنجا در لیست قابلیت‌ها دنبال Games &Fun بگردید. وارد این قسمت شوید و روی گزینه‌ی Chat with your Assistant بزنید تا با صفحه‌ی زیر مواجه شوید.

گوگل اسیستنت به کروم‌ بوک می‌آید

این چه معنایی می‌دهد؟ به نظر می‌رسد گوگل به‌زودی پشتیبانی کروم‌بوک‌ها از گوگل اسیستنت را اعلام می‌کند. درواقع باید هم بکند؛ چرا که اضافه شدن دستیار صوتی گوگل به کروم‌بوک قابلیت قدرتمند دیگری به پلتفرم دسکتاپ آن‌ها اضافه می‌کند و پیشرفت خوبی برای سیستم عامل کروم به‌حساب می‌آید.

تصویر فوق نشان می‌دهد که گوگل اسیستنت روی گوگل‌ هوم، الو، گوشی‌های اندروید با اندروید ۶ به بالا، کروم‌بوک و گوشی‌های آیفون با ios 9 و بالاتر در دسترس است. این اطلاعات بسیار دقیق است؛ چرا که از عبارات کلی مانند «web» یا «Desktop» استفاده نکرده که بخواهیم به برنامه‌های الو یا اجرای گوگل اسیستنت روی ویندوز و مک ربطش بدهیم؛ بلکه دقیقا گفته است «Chromebook».

 

منبع:زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *