گوگل عبارات پرجستجوی سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد

عبارت پرجستجو

گوگل عبارت‌های پرجستجوی سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد. امسال طوفان ایرما بیش از هرچیز دیگر جستجو شده است.

با اینکه هنوز سال ۲۰۱۷ را کاملا پشت سر نگذاشته‌ایم، گوگل طبق معمول هر سال، عبارت‌های پرجستجو را منتشر کرده است. پنج واژه‌ی که بیشترین جستجو را داشته‌اند عبارت‌اند از:

Hurricane Irma
iPhone 8
iPhone X
a guy
Meghan Markle
قبل از ارائه‌ی رسمی گوشی‌های اپل همه آیفون X را با نام آیفون ۸ می‌شناختیم؛ به همین دلیل iPhone 8 از iPhone X در رتبه‌ی بالاتری قرار گرفته است.

در بخش جستجوی نام افراد، آن‌چه که بیشتر از هم جستجو شده است شایعات در مورد افراد مشهور است؛ اما نام چند شخص مهم نیز به چشم می‌خورد.

در خصوص اخبار، بیت‌کوین در رتبه‌ی دوم جا گرفته است که تعجبی هم ندارد. رتبه‌ی اول اخبار پرجستجو متعلق به Hurricane Irma است که دور از انتظار هم نبود.

در بخش فناوری، iPhone 8 و iPhone X به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند. رتبه‌ی سوم متعلق به گجت داغ امسال یعنی Nintendo Switch است. گلکسی اس ۸ به نوشتار انگلیسی در رتبه‌ی چهارم و همین‌طور نوکیا ۳۳۱۰ و نوکیا ۶ رتبه‌های ششم و دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین به نظر می‌رسد افراد علاقه‌ی زیادی به ساخت اسلایم و عینک تماشای کسوف دارند. در جستجوهای مربوط به آموزش ساخت، این دو آموزش بیش از همه جستجو شده‌اند.

پرجستجوترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ آی‌تی (IT)، زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) و دیو و دلبر (Beauty and the Beast) بودند.

در بین نمایش‌های تلویزیونی، Stranger Things متعلق به نت‌فلیکس در رتبه‌ی بالاتری از 13 Reasons Why و بازی تاج و تخت (game of thrones) قرار گرفت. جالب این است که واکینگ دد جایی در عبارات پرجستجو ندارد که با توجه به افت کیفی این سریال قابل پیش‌بینی بود.

نهایتا موزیکی که بیشترین جستجو در موتور گوگل را به خود اختصاص داده Despacito است.

لیست کامل جستجوهای برتر سال ۲۰۱۷ به لحاظ تعدد جستجو را می‌توانید در سایت گوگل ترندز مشاهده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *