گوگل امسال ۳.۲ میلیارد آگهی نامناسب را حذف کرده است.

گوگل

گوگل در سال ۲۰۱۷ حدودا ۳.۲ میلیارد آگهی نامناسب را حذف کرده که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۸۸ درصدی در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی است.

طبق اعداد و ارقام ارائه‌شده توسط گوگل، تیم تبلیغات این شرکت در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳.۲ میلیارد تبلیغات نامناسب را در سال ۲۰۱۷ حذف کرده‌ است. با توجه به این‌که این رقم برای سال ۲۰۱۶ معادل ۱.۷ میلیارد بود، امسال شاهد افزایش ۸۸ درصدی تعداد آگهی‌های حذف‌شده بوده‌ایم. به عبارت دیگر، اهالی مانتین‌ویو در هر ثانیه ۱۰۰ آگهی نامناسب را حذف کرده‌اند.

عبارت «آگهی نامناسب» از دید گوگل به آن دسته از آگهی‌هایی اطلاق می‌شود که قوانین گوگل را رعایت نمی‌کنند؛ چنین آگهی‌هایی معمولا در ارتباط با کلاه‌برداری، حملات فیشینگ و بدافزارها هستند. انتشار این‌گونه آگهی‌ها گاهی به‌صورت سهوی رخ می‌دهد؛ اما در مواردی، فعالیت‌های کلاه‌بردارانه‌ی هماهنگ‌شده جهت کسب سود پشت پرده‌ی چنین آگهی‌هایی در حال اجرا بوده‌اند.

گوگل ادعا می‌کند که می‌تواند پیش از اثرگذاری آگهی‌های نامناسب بر مردم، آن‌ها را شناسایی و حذف کند. این شرکت ۳۲۰ هزار ناشر را به دلیل عدم رعایت قوانین از شبکه‌ی تبلیغاتی خود حذف کرده است. نزدیک به ۹۰ هزار وب‌سایت و ۷۰۰ هزار اپلیکیشن گوشی هوشمند نیز به لیست سیاه گوگل افزوده شده‌اند.

جالب اینجا است که از ۳.۲ میلیارد تبلیغات نامناسب حذف‌شده در سال ۲۰۱۷، ۷۹ میلیون مورد تلاش داشته‌اند کاربران را به وب‌سایت‌های حاوی بدافزار هدایت کنند. گوگل سال گذشته ۴۰۰ هزار مورد از این وب‌سایت‌های آلوده را حذف کرد. در میان آگهی‌های حذف‌شده در سال ۲۰۱۷، ۶۶ میلیون آگهی تلاش می‌کردند با فریب کابران، آن‌ها را مجبور به کلیک روی آگهی کنند؛ ۴۸ میلیون مورد دیگر از این آگهی‌ها نیز کاربران را مجبور به نصب نرم‌افزار ناخواسته می‌کردند.

اطلاعات منتشرشده توسط غول جستجوی اینترنتی نشان می‌دهد که آن‌ها در هر ماه از سال ۲۰۱۷، ۲ میلیون صفحه را به‌ خاطر عدم رعایت قوانین این شرکت حذف کرده‌اند. انجام این کار به کمک فناوری جدیدی امکان‌پذیر شده است که به گوگل اجازه می‌دهد در صورت عدم رعایت قوانین، تبلیغات خود را از صفحات یا وب‌سایت‌های مشخصی حذف کند. با این کار گوگل امکان اجرای قوانینِ مقابله با کسب درآمد از طریق محتوای نامناسب را خواهد داشت.

گوگل

تیم تبلیغات گوگل تأکید می‌کند که آگهی‌دهندگان باید بیش از تبلیغات به تجربه‌ی کاربران اهمیت دهند. در سال ۲۰۱۷ گوگل ۶۵۰ وب‌سایت را به‌ خاطر انتشار تبلیغات در کنار محتوای غیر واقعی مسدود کرد. همچنین ۱۲ هزار وب‌سایت به دلیل استفاده‌ی بدون اجازه از محتوای دیگر سایت‌ها یا عدم رعایت قوانین کپی‌رایت و ۷ هزار حساب کاربری سرویس AdWords به دلیل استفاده از تکنیک Cloaking مسدود شدند؛ در این تکنیک وب‌سایت‌ها عناوین خبری را نشان می‌دهند؛ اما کاربران را به‌ سوی سایت‌های فروشنده‌ی محصولات مشکوک هدایت می‌کنند.

سال گذشته گوگل ۲۸ قانون تبلیغاتی و ۲۰ قانون مرتبط با انتشار محتوا را به قوانین خود اضافه کرد تا بدین‌وسیله با تهدیدات جدید مبارزه کند. طی سال جاری نیز این شرکت قوانین خود را به‌روزرسانی کرده است تا با فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی و خطرناک مبارزه کند. از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های شبه قمار، ارزهای دیجیتالی، بازارهای نقل و انتقال ارز و سی‌اف‌دی-ها اشاره کرد. شایان ذکر است که اخیرا فیسبوک نیز حرکت مشابهی در این زمینه به انجام رسانده است.

از سوی دیگر گوگل در سال ۲۰۱۷ مجموعا ۱۲.۶ میلیارد دلار به ناشران همکار در شبکه‌ی تبلیغاتی‌اش پرداخت کرده است. اهالی مانتین‌ویو باید به مبارزه‌ با تبلیغات نامناسب ادامه دهند تا به اعتماد کاربران نسبت به کسب و کار تبلیغات گوگل خدشه‌ای وارد نشود. در صورتی که کاربران احساس کنند تبلیغات گوگل با کلاه‌برداری و بدافزارها در ارتباط است، بالطبع اعتماد آن‌ها به پلتفرم تبلیغاتی گوگل از بین خواهد رفت. نظر به این‌که بخش اعظم درآمد گوگل از تبلیغات حاصل می‌شود، آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا از چنین اتفاقی پیش‌گیری کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *