تولید کنندگان محتوا در یوتوب از دزدیده شدن ویدیوهایشان با خبر می‌شوند.

youtube

یوتوب مشغول طراحی ابزاریست که به وسیله آن تولیدکنندگان محتوا بتوانند از دزدیده شدن ویدیوهای خود با خبر شوند. در حال حاضر، یوتوب هنگام بارگذاری هر ویدیو وجود آن روی پلتفرم را بررسی می‌کند یا اگر ویدیویی مشابه آن وجود داشته باشد، این موضوع را به اطلاع‌تان می‌رساند.

اما ابزار یادشده فقط قادر به تشخیص ویدیوهای کامل است و برای کلیپ‌های کوتاه کاربرد چندانی ندارد. خوشبختانه ابزار جدید که گوگل آن را Copyright Match نام نهاده، از هفته آینده در اختیار کانال‌هایی با بیش از ۱۰۰ هزار عضو قرار می‌گیرد و در تشخیص دزدی ویدیوها عملکرد بسیار بهتری دارد.

به لطف Copyright Match، تولیدکنندگان محتوا با یک نوتیفیکیشن از دزدیده شدن ویدیوهایشان در پلتفرم ویدیویی گوگل مطلع می‌‌شوند. در این صورت افراد می‌توانند با فرد کپی‌کار ارتباط برقرار کرده یا به سادگی از یوتوب بخواهند که ویدیوی کپی شده را حذف کند.

مطابق قوانین یوتوب کسی که اول از همه به بارگذاری یک ویدیو اقدام کند صاحب اصلی آن خواهد بود. بنابراین احتمال دارد کسی زودتر از شما ویدیویی که روی Vimeo یا فیسبوک‌تان بوده را روی یوتوب بارگذاری کرده و به صاحب آن تبدیل شود.

البته برای آنکه چنین اتفاق ناخوشایندی نیفتد، گوگل ابزار دیگری را هم در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار داده است. Content ID به دارندگان حق کپی رایت کمک می‌کند که از دزدی محتوایشان توسط افراد دیگر باخبر شده و این افراد را پیدا کنند.

 

منبع: دیجیاتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *