گوگل هم به فناوری بلاکچین روی می آورد.

google

پلتفرم ابری گوگل با بهره گیری از ستون فقرات فناوری بلاکچین سرویس های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

ساکنان مانتن ویو یکی از رقبای آمازون و مایکروسافت در حوزه سرویس های ابری هستند اما آنچنان که باید این دو رقیب را به چالش نکشیده اند. این کمپانی حالا برای تقویت سهم از خود از بازار سراغ فناوری بلاکچین رفته است.

گوگل در رویداد Cloud Next از همکاری با یک کمپانی ارائه ابزارهای توسعه اپلیکیشن های مبتنی بر بلاکچین خبر داده که از برنامه های غول فناوری آمریکا برای این حوزه نسبتا جدید خبر می دهد.

این کمپانی نیویورکی که «Digital Asset» نام دارد، زبان برنامه نویسی ویژه ای را برای اپ های مبتنی بر بلاکچین طراحی کرده که باعث می شود کاربران پلتفرم ابری گوگل (GCP) بدون نیاز به پیکربندی پلتفرم زیربنایی سرویس های مبتنی بر بلاکچین را تست و عرضه کنند. با استفاده از این ابزارها توسعه فریمورک های دفتر کل توزیع شده (DLT) در اپلیکیشن و سرویس ها در زمانی بسیار سریع و با پیچیدگی کمتر صورت خواهد گرفت.

دفتر کل توزیع شده پایگاه داده ای است در شبکه ای متشکل از سیستم های واقع در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف که با توافق کاربران بروزرسانی می‌شود.

«لئونارد لا»، مدیر پلتفرم سرویس های مالی GCP با ابراز خرسندی از همکاری با Digital Asset می گوید:

دفتر کل توزیع بلاکچین پتانسیل های زیادی برای کمک به مشتریان در حوزه خدمات مالی و حوزه های دیگر دارد و به همین دلیل از ارائه ابزارهای آن در پلتفرم ابری بسیار خوشحالیم.

گوگل علاوه بر همکاری با کمپانی مذکور تاکید کرده که مشتریان سرویس ابری در ماه های آینده قادر به توسعه ابزارهای مبتنی بر اتریوم و فابریک هایپر لجر خواهند بود.

هایپر لجر تکنولوژی های متن باز بلاکچین نظیر دفاتر کل توزیع شده، موتورهای هوشمند قرارداد، کتابخانه‌ های مشتری و واسط‌ های کاربری را نگهداری کرده و توسعه می دهد. فابریک یکی از پروژه های هایپر لجر است که توسط بنیاد لینوکس میزبانی می شود.

منبع: دیجیاتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *