پایتون با عبور از سی پلاس پلاس جایگاه سومین زبان برنامه‌نویسی را کسب می‌کند.

پایتون

براساس لیست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی TIOBE، پایتون در حال گذر از سی پلاس پلاس و تبدیل شدن به محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده است.

گسترش کاربردهای یادگیری ماشین باعث شده تا زبان برنامه‌نویسی پایتون امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد. هرچند پایتون ۲۷ سال پیش توسعه یافته و از سی پلاس پلاس ۳۳ ساله کمی جوان‌تر است، اما هیچ‌گاه به‌اندازه‌ی امروز مورد استفاده قرار نگرفته بود. امروزه پایتون علاوه‌بر برنامه‌نویسان، از جمله‌ی محبوب‌ترین گزینه‌های مورد استفاده توسط دانشمندان علوم داده است. براساس اطلاعات ارائه‌شده در لیست TIOBE که مربوط به ماه آگوست است، پایتون در حال نزدیک شدن به سی پلاس پلاس بوده و احتمالا به‌زودی عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی را از آن خود خواهد کرد.

لیست TIOBE هم‌راستا با اطلاعاتی است که Stack Overflow چندی پیش منتشر کرد. Stack Overflow اعلام کرده بود که زبان برنامه‌نویسی پایتون طی سال گذشته رشد بسیار زیادی را از نظر سوالات مطرح شده داشته و جزو زبان‌هایی است که رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.

اپلیکیشن IEEE برای رده‌بندی محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی نیز پایتون را از سال ۲۰۱۷ میلادی به‌عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی معرفی کرده است. پایتون در حال حاضر جایگاه چهارم را از نظر محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در رده‌بندی TIOBE به خود اختصاص داده است، اما پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان TIOBE تغییر جایگاه پایتون و رسیدن به رتبه‌ی سوم را بسیار محتمل می‌دانند.

محتوای این جدول انگلیسی هستند و بدین ترتیب چیدمان آن‌ها در سمت چپ خانه‌ها خواهد بود. عموما برای نمایش مشخصات فنی محصولات مختلف از این جدول استفاده می‌شود.

کارشناسان معتقدند که استفاده از پایتون در سیستم‌های امبدد یا سامانه‌های نهفته به پیشرفت هرچه بیشتر این زبان برنامه‌نویسی کمک خواهد کرد. TIOBE لیست رده‌بندی خود را براساس سوالات و کلیدواژه‌های مربوط با برنامه‌نویسی در موتورهای جستجو تهیه می‌کند. از جمله‌ی منابع مورد استفاده توسط TIOBE برای تهیه‌ی این لیست باید به گوگل، ویکیپدیا، بینگ، بایدو، آمازون و یوتیوب اشاره کرد.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *