نسخه جدید اپلیکیشن گوگل گو، متن وب‌سایت را به پادکست صوتی تبدیل می‌کند.

google

گوگل، ویژگی جدیدی را به‌ اپلیکیشن گوگل گو اضافه کرده که به‌واسطه‌ی آن کاربران می‌توانند متن‌نوشته‌ی یک وب‌سایت را در قالب پادکست صوتی گوش دهند.

چندی پیش گوگل نسخه‌ای کم‌حجم از اپلیکیشن جستجوی خود را تحت نام گوگل گو برای بازارهای نوظهور که دسترسی پرسرعت به اینترنت ندارند، منتشر کرد. حال در ادامه‌ی توسعه‌ی این اپلیکیشن، غول دنیای جستجو ویژگی جدیدی را به آن اضافه کرده که به‌‌واسطه‌ی آن، کاربران می‌توانند متون خبری وب‌سایت‌ها را در قالب پادکست‌های صوتی گوش دهند.

طبق گفته‌ی اهالی مانتین‌ویو، این ویژگی برای بازارهای نوظهور با سرانه‌ی مطالعه‌ی کمتر در نظر گرفته شده است؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند به‌راحتی با اشاره روی یک دکمه، از محتوای نوشته به‌صورت صوتی اطلاعات کسب کنند. گوگل برای پیاده‌سازی چنین قابلیتی از هوش‌ مصنوعی اختصاصی خود استفاده کرده است؛ اما به‌دلیل بهبودهای فراوانی که بر آن اعمال شده، افراد با اینترنت همراه 2G نیز می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند.

سال گذشته، گوگل اپلیکیشن گوگل گو را با هدف دستیابی به یک میلیارد کاربرِ بعدیِ اینترنت در هند و اندونزی رونمایی کرد. طبق آنچه که اهالی Google در نوشته‌ی وبلاگی خود ذکر کرده‌اند، هند دومین مصرف‌کننده‌ی بزرگ اینترنت در دنیا است و سالانه ۴۰ میلیون نفر نیز به جامعه‌ی کاربران اینترنتی این کشور اضافه می‌شوند.

شرکتِ ساکنِ مانتین‌ویو اعتقاد دارد که از طریق تبدیل متن به گفتار، محتوای اینترنتی برای افراد بیشتری قابل دسترس خواهد بود. طبق گزارش نشریه وال‌استریت ژورنال، کاربرانِ کشورهای در حال توسعه به‌جای ارسال متن، تمایلِ بیشتری به استفاده از پیام‌های صوتی و تصویری دارند. به‌لطف فناوری شناسایی گفتار، کاربران تا پیش از می‌توانستند تنها از طریق دستورات صوتی به وب‌گردی بپردازند؛ اما اکنون، مطالعه‌ی صوتی متون نیز به گزینه‌های پیشین اضافه می‌شود.

ویژگی یادشده در قالب ۲۸ زبان در دسترس قرار می‌گیرد. نکته‌ی مهم این است که قسمتی از نوشته که در حال خواندن آن هستید، توسط هوش مصنوعی مشخص می‌شود تا کاربران در پیدا کردنِ جملات گمراه نشوند؛ افزون بر این، افراد می‌توانند بنا به سلیقه‌ی خود، سرعت خوانشِ متون را نیز تغییر دهند.

غول جستجو درباره‌‌ی این ویژگی می‌گوید:

به‌لطف این فناوری، مطالعه‌ی متونِ طولانی به آسانی تماشای تلویزیون یا گوش سپردن به رادیو خواهد شد. افزون بر این، قابلیت یادشده برای چندوظیفگی نیز مفید خواهد بود و برای نمونه، شما می‌توانید در حالی که به پخت غذا مشغول هستید، به‌صورت آنی از ادویه‌های لازم برای غذایتان مطلع شوید؛ گوش دادن به مقالات در هنگام تمرین یا باخبرشدن از سرتیترهای خبری در هنگام رفت‌‌و‌آمد از دیگر کاربردهای آن است.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *