یوتیوب جمع‌آوری پول برای موسسات غیرانتفاعی را آسان‌تر می‌کند

یوتیوب

یوتیوب به‌تازگی ابزارهای جدیدی را در دسترس قرار داده که مؤسسات غیرانتفاعی می‌توانند از طریق آن‌ها، برای اهدافِ خود کمک‌های مالی دریافت کنند.

یوتیوب به‌تازگی ابزارهایی جدیدی را معرفی کرده که به‌کمک مؤسسات غیرانتفاعی خواهند آمد. توسط این ابزارها، کانال‌ها می‌توانند برای اهداف خیرخواهانه‌ی خود کمک مالی دریافت کنند.

فعلاً این ابزارها به‌صورت آزمایشی و تحت نام YouTube Giving فعالیت خود را روی تعدادی از کانال‌های غیرانتفاعی مشخص آغاز کرده‌اند که اهداف خیرخواهانه را دنبال می‌کنند. یکی از این کانال‌ها که Hope for Paws نام دارد، از ابزار یادشده برای نجات حیوانات بی‌خانمان و آزاردیده بهره می‌برد. درست به مانند تصویر زیر، کاربران می‌توانند با استفاده از دکمه‌ی درنظر گرفته شده، کمک‌های خود را به حساب این مؤسسه واریز کنند.

طبق گفته‌ی یوتیوب، کانال‌ها برای بهره‌مندی از این ویژگی باید از طریق تنظیماتِ کانال کمپینی را آغاز کنند؛ پس از آن، این یوتیوب است که تمامِ پروسه‌ی منطقی و پردازشی پرداخت‌ها را انجام می‌دهد. فعلاً این ویژگی که در فاز آزمایشی قرار دارد، تمامِ کمک‌های مالی را پوشش می‌دهد؛ متأسفانه هیچ اطلاعاتی درباره‌ی تغییرِ این روند در آینده منتشر نشده است.

علاوه بر موردِ فوق، این پلتفرم راه جدیدی را برای گروه‌های مختلف معرفی کرده که به‌واسطه‌ی آن، گروه‌ها می‌توانند به‌صورت مشترک جمع‌آوری وجه کنند. از طریق ابزار جدیدی که Community Fundraisers نام دارد، تعداد معدودی از خالقین‌ِ محتوا و مؤسسات غیرانتفاعی تأیید‌شده می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند. در قدم نخست، یکی از بیمارستان‌های پژوهشی کودکان در کنار ۱۲ کانال گیمینگ از ابزار فوق استفاده می‌کنند تا برای پژوهش‌های مربوط به سرطان کمک‌های مردمی دریافت کنند.

در هفته‌های آینده یوتیوب کمپین سازگاری را راه خواهد انداخت که تعهد خالقینِ محتوا و برند‌ها به اهدافشان را در پنل کمک‌های مالی نمایش می‌دهد؛ همچنین ابزار Super Chat for Good این امکان را در اختیار دارندگان کانال‌ها قرار می‌دهد تا کمک‌های مردمی را به مؤسسه‌ی موردنظرشان اختصاص دهند.

هنوز مشخص نیست که آیا غولِ اینترنتی ویدیو ویژگی فوق را در دسترس مؤسسات دیگر کشورها قرار خواهد داد یا خیر؛ با این حال، اضافه‌شدنِ چنین قابلیتی بی‌شک قدمی مثبت از سوی این پلتفرم تلقی می‌شود.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *