دستاورد جدید علی بابا خرید اینترنتی را برای افراد نابینا آسان می‌سازد

خرید اینترنتی

در دو سال گذشته واحد تحقیق و توسعه علی بابا با ارزشی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار روی بهینه سازی تجربه کاربری موبایل برای افراد نابینا تمرکز کرده و اخیرا آنها با همکاری دانشگاه چینی Tsinghua به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرده اند.

دستاورد جدید چینی ها شامل یک صفحه سیلیکونی به نام Smart Touch است که روی نمایشگر موبایل قرار می گیرد. این صفحه دارای سه کلید کوچک حساس به فشار است که برای دستورات پرکاربرد مثل بازگشت، منو و OK سفارشی سازی می شوند. کاربر برای وارد کردن هر دستور باید دوبار هر کلید را سفارش دهد.

یکی از کاربران نابینا به نام «لی منگکی» پس از آزمایش این صفحه خرید با آن را بسیار آسانتر می داند. استفاده از این صفحه شبیه به تگ، ریسک کلیک اشتباه و نیاز به اجرای دستورات پیچیده روی نمایشگر را کاهش می دهد.

این ابزار نه تنها دستورات لمسی را درک می کند بلکه کاربر با نزدیک کردن موبایل به گوش خود می تواند متون و توضیحات نمایش داده روی صفحه را نیز بشوند. فناوری پشت این صفحه سیلیکونی رابط بین ماشین و انسان است که امکان اجرای دستورات صوتی را نیز فراهم می کند.

Smart Touch فعلا با دو اپلیکیشن پرکاربرد علی بابا سازگاری دارد که شامل مارکت پلیس Taobao و پلتفرم پرداخت Alipay است. این کلیدها حین تغییر اپلیکیشن به صورت خودکار با دستورات جدید سازگار می شوند.

نکته ای که توسعه و بهینه سازی این صفحات را مشکل مواجه کرده محدود بودن جامعه تحقیقاتی افراد نابینا است. علی بابا راه حل غلبه بر این مشکل را سازگار ساختن آن با اپلیکیشن های محبوب می داند که به استفاده گسترده از Smart Touch منجر خواهد شد.

مهمترین مزیت این صفحات هزینه بسیار پایین تولید است که برای هر واحد برابر ۳.۶ سنت است. کمپانی سازنده قصد عرضه انبوه این صفحات در اوایل سال ۲۰۱۹ را دارد.

 

منبع: دیجیاتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *