توییتر در حال آزمایش کلیدی برای انتخاب ترتیب توییت‌ها است

توییتر

توییتر قصد دارد کلیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کند که انتخاب روش مرتب‌سازی توییت‌ها را ساده‌تر می‌کند.

توییتر در حال آزمایش کلید جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد ترتیب نمایش توییت‌ها را از بین نمایش براساس زمان یا براساس الگوریتم(مرتبط بودن)، انتخاب کنند. این ویژگی جدید که در حال حاضر برای کارمندان این شرکت و تعدادی از کاربران iOS فعال شده، درپی نارضایتی کاربران از تغییر شیوه‌ی مرتب‌سازی توییت‌ها به روش فعلی، یعنی با استفاده از الگوریتم، معرفی شده است.

کلید جدید در قسمت بالا سمت راست صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن توییتر قرار خواهد داشت و امکان انتخاب سریع بین دو حالت نمایش توییت‌ها را فراهم می‌کند. با لمس این دکمه می‌توان حالت نمایش را به «جدیدترین توییت‌ها» (همان ترتیب زمانی) یا «برترین توییت‌ها» (همان ترتیب برپایه‌ی الگوریتم) تغییر داد. همچنین کاربران از این منو به بخش تنظیمات محتوا نیز دسترسی خواهند داشت.

مرتب‌سازی توییت‌ها براساس الگوریتم، در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و اعتراضات زیادی را از سمت کاربران به‌دنبال داشت. توییتر با استفاده از این ویژگی توییت‌هایی را که فکر می‌کرد برای کاربر جالب‌تر خواهند بود، به او نشان می‌داد. ویژگی مشابهی در شبکه‌های اجتماعی دیگر، مانند فیسبوک و اینستاگرام نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش در بسیاری اوقات باعث می‌شود که کاربر تعدادی از پست‌های افرادی را که دنبال می‌کند، نبیند. به دلیل اینکه ماهیت Twitter سبب می‌شود توییت‌ها معمولاً از نظر زمانی حساس باشند و با گذشت زمان تا حدی اهمیت خود را از دست بدهند، تغییر شیوه‌ی نمایش به حالت مبتنی بر الگوریتم، باعث گله‌ی کاربران شد.

این شرکت در توییتی نوشته است:

ما در تلاش هستیم که روشی آسان برای شما فراهم کنیم تا بتوانید حالت نمایش تایم‌لاین خود را از بین مرتبط‌ترین‌ها برای شما و جدیدترین‌ها، انتخاب کنید. شما شاهد اجرای آزمایشی این ویژگی در هفته‌های آینده خواهید بود.

توییتر همچنین گفت که این ویژگی هنوز آزمایشی است و برای تعداد کمی از کاربران آی‌اواس در دسترس خواهد بود.

علاوه‌بر این، توییتر کلید شناور جدیدی را به اپلیکیشن iOS خود اضافه کرده است که صفحه‌ی نوشتن توییت جدید را باز می‌کند.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *