باگ گوگل کروم باعث از کار افتادن ویندوز 10 می شود

گوگل کروم

آسیب پذیری جدیدی در مرورگر گوگل کروم کشف شده که می تواند موجب هنگ کردن کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 شود.

این آسیب پذیری می تواند برای کلاه برداری مبتنی بر پشتیبانی فنی تقلبی به کار رود، به این ترتیب که یک وبسایت موجب هنگ کردن کامپیوتر کاربر می شود و در نهایت با اعلام آلودگی به ویروس به کاربر پیشنهاد بازدید از سایتی برای پشتیبانی فنی را می دهد.

به گزارش وبسایت MSPoweruser این آسیب پذیری از کد جاوا اسکریپت استفاده می کند تا یک کد حلقه را اجرا کند. به این ترتیب امکان بستن تب مربوطه یا مرورگر وجود نخواهد داشت. علاوه بر این مشاهده شده که یک پاپ آپِ ظاهراً رسمی ولی در اصل تقلبی از سوی وبسایت پشتیبانی مایکروسافت باز می شود و ادعا می کند که کامپیوتر به ویروس آلوده شده است. این صفحه می تواند پسوردهای کاربر، اطلاعات کارت های اعتباری، تاریخچه مرورگر و سایر اطلاعات را در معرض خطر افشا شدن و یا به سرقت رفتن قرار دهد.

مشکل دیگر از جایی آغاز می شود که تلاش کنید تب مربوطه را ببندید اما به دلیل اجرا شدن حلقه وار کد در نهایت منابع کامپیوتر به صورت 100 درصد مورد استفاده مرورگر قرار می گیرد و سیستم عامل هنگ می کند.

در صورتی که با این موضوع مواجه شدید می توانید به روش زیر مشکل را حل کنید:

از تسک بار ویندوز Task Manager را اجرا کنید.
به سربرگ Processes بروید.
روی Google Chrome یا GoogleChrome.exe کلیک کنید.
روی کلید End Task در پایین و سمت چپ کلیک کنید تا فرایند مرتبط با مرورگر بسته شود.
علاوه بر این باید اطمینان پیدا کنید که گوگل کروم در هر بار اجرای دوباره، تب های قدیمی شما را باز نمی کند، چرا که در این صورت با اجرای دوباره گوگل کروم، باز هم وبسایت مذکور باز و مشکلات آغاز خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *