جی‌بورد با ظاهر زیبا‌تر و پشتیبانی از اموجی‌های جدید آپدیت شد

Gboard

گوگل به تازگی آپدیت جدیدی برای جی‌بورد (Gboard) منتشر کرده که به‌واسطه آن گوشی‌های دارای اندروید Q یا همان اندروید ۱۰ هنگام تایپ با کیبورد مجازی گوگل می‌توانند از Emoji 12.0 در مکالمات‌شان استفاده کنند؛ بعضی از این اموجی‌ها شامل فلافل، حیوان تنبل و اموجی‌های بدون جنسیت می‌شوند.

در کنار این ویژگی جدید قابلیت پاک کردن جستجوها با نگه داشتن انگشت، اسکرول کردن عمودی اموجی‌ها و استیکرها (البته بعضی‌ها قبلا این قابلیت را داشتند)، دسترسی زودهنگام به کلیپ‌بورد و اضافه/حذف کردن کلمات دلخواه به دیکشنری از دیگر ویژگی‌های آخرین نسخه جی‌بورد به‌شمار می‌روند.

این‌ها تغییراتی هستند که در توضیحات آپدیت برنامه عنوان شده‌اند، با این حال یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جی‌بورد جدید مربوط به نوار ناوبری است که گوگل در صفحه اپ استور و گوگل پلی اپلیکیشن اشاره‌ای به آن نکرده؛ در نسخه‌های قبلی اگر پس زمینه برنامه را تغییر می‌دادید، نوار ناوبری را تنها می‌توانستید بین سفید یا سیاه انتخاب کنید.

اما در نسخه جدید، نوار ناوربری بسته به پس زمینه تغییر رنگ می‌دهد تا کیبورد جلوه بهتری به خودش بگیرد. بد نیست بدانید کیبورد مجازی جی‌بورد برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و از آن زمان تاکنون، بیش از یک میلیارد نفر اپلیکیشن گوگل را دانلود کرده‌اند. نسخه جدید جی‌بورد را هم اکنون می‌توانید از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید.

منبع: دیجیاتو