ɢoogle.com با Google.com فرق دارد!!

Google

ɢoogle.com با Google.com یکسان نیست.

اگر در دنیای اینترنت ندانید که می‌خواهید به چه وب‌سایتی بروید ممکن است پیش از اینکه مطلع شوید، به دام بیافتید. همانند بسیاری از وب‌سایت‌های بزرگ، سایت thenextweb نیز از گوگل Analytics استفاده می‌کند تا از ترافیک‌های منتقل‌شده مطلع شود. چند هفته پیش آن‌ها متوجه موردی شدند که غیرعادی بود.

Google

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این ترافیک مربوط به اسپمی بود که قصد جمع‌آوری رأی برای ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا)‌ داشت. لینک فوق در ظاهر حاکی از آن بود که با کپی و پیست کردنش در وب‌سایت گوگل می‌توانید به مورد خاصی دسترسی یابید. اما موضوعی در این خصوص وجود داشت که عجیب بود. حرف G در آدرس مذکور کوچک‌تر از حالت معمول بود (حالت معمول: Google.com). در واقع در این لینک با وجود اینکه کلمات با حرف کوچک نوشته شده بودند اما حرف G به جای اینکه g نوشته شود، تنها سایزش کوچک‌تر (ɢ) شده بود.

Google

همان‌طور که Analytics Edge گزارش کرده است، ɢoogle.com با Google.com یا google.com یکسان نیست. بلکه ɢ یک کاراکتر شبیه به حرف G است که وانمود می‌کند با سایت اصلی گوگل روبه‌رو هستید. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، ɢ که ظاهر کوچک‌شده G را دارد، کاراکتری است که با شماره کد ۰۲۶۲ ثبت شده است. ɢ از جمله کاراکترهای دیگری است که گاهی در ساخت دامنه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. از این جمله می‌توان به دامنه‌هایی نظیر http://√.com و http://日本語.jp اشاره کرد.

زمانی که از طریق مرورگرتان به ɢoogle.com می‌روید، به xx—oogle-wmc.com منتقل می‌شوید که آن نیز به آدرس زیر هدایتتان می‌کند

Google

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اتفاقات عجیبی در جریان است. البته ما توصیه می‌کنیم که به هیچ‌وجه وارد این آدرس نشوید. زیرا  بدون شک این آدرس با google.com یکسان نیست و کاملا اسپم به شمار می‌رود و ممکن است برای کامپیوترتان مضر باشد.

تیم Analytics سریعا این لینک را به‌عنوان اسپم شناسایی کردند. اما بسیاری از مردمی که از اینترنت استفاده می‌کنند، ممکن است که از اسپم بودن این لینک مطلع نباشند (نظیر افراد مسن و کودکان).

به نظر می‌رسد که ɢoogle.com تنها برای اسپم‌های ترامپ مورد استفاده قرار می‌گرفت. این تنها یکی از روش‌های سوءاستفاده است. زیرا احتمال زیادی وجود دارد که وب‌سایت‌های دیگری نیز با دامنه‌ای به‌ظاهر ایمن وجود داشته باشند که در باطن مضر هستند. چنین اتفاقاتی به کاربران گوشزد می‌کند تا همیشه از وب‌سایت‌هایی بازدید کنند که از هویتشان مطمئن هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *