اپلیکیشن جدید فیسبوک برای ستاپ باکس‌ها.

فیسبوک

بر پایه‌ی گزارش‌های جدید، فیسبوک در حال ساخت یک اپلیکیشن برای دستگاه‌های ستاپ‌ باکس است.

بر اساس یک گزارش جدید، فیسبوک در حال ساخت یک اپلیکیشن برای تلویزیون‌ها است و از ناشران و سازندگان درخواست تولید برنامه‌های تلویزیونی انحصاری برای آن کرده است. وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که فیسبوک در حال کار روی اپلیکیشنی است که برای ستاپ باکس‌هایی نظیر تلویزیون اپل در دسترس قرار می‌گیرد. این شرکت همچنین در حال مذاکره با شرکت‌های رسانه‌ای برای دریافت مجوز ساخت برنامه‌های تلویزیونی مخصوص برای قرارگیری در این اپلیکیشن جدید است‌، این منبع افزود که اقدام اخیر فیسبوک بخشی از یک استراتژی بلندمدت برای تبدیل ساخت ویدئو به‌عنوان هسته اصلی این پلتفرم است.

طبق گزارشات وال‌استریت ژورنال، فیسبوک پس از سال‌ها بحث و بررسی سرانجام در تابستان گذشته، ساخت یک اپلیکیشن را آغاز کرد. اما تمام این‌ها کافی نیست و فیسبوک برای ساخت آن، ابزار کافی در اختیار ندارد و برای غنی‌سازی آن، نیازمند برنامه‌سازی است. محتواهای ویدئویی حال حاضر فیسبوک غالبا شامل کلیپ‌های کوتاه و پخش‌های زنده آزمایشی است. کسب درآمد از طریق فروش آگهی‌های تبلیغاتی در این دو قالب تصویری دشوار است و این در حالی است که تبلیغات تنها محل اصلی درآمدزایی محسوب می‌شود. فیسبوک اخیرا در گفتگو با سرمایه‌گذاران اشاره کرده است که دیگر مکانی در فید خبری برای قرار دادن آگهی‌های جدید وجود ندارد.

بنابراین فیسبوک از شرکت‌های رسانه‌ای تقاضای برنامه‌سازی در قبال پرداخت حق صدور مجوز کرده‌ است. در آن صورت فیسبوک می‌تواند آگهی‌های تبلیغاتی در مقابل برنامه‌ها به فروش برساند. برنامه‌هایی که حداکثر مدت‌زمان آن‌ها ۱۰ دقیقه است و بنا به گزارش‌ها، هم شامل محتوای ورزشی و هم برنامه‌های مبتنی بر فیلم‌نامه است.

در همین حال که تلویزیون‌های کابلی رفته‌رفته در حاشیه قرار می‌گیرند، دریچه‌ای به روی شرکت‌های فناوری گشوده می‌شود تا برنامه‌سازی تلویزیونی و درآمدهای تبلیغاتی ناشی از آن را به درون پلتفرم‌های خود بیاورند. گوگل (با یوتیوب)، اسنپ‌چت (با دیسکاور) و توییتر (با ویدئوهای زنده‌اش)، همگی در حال انجام این مهم هستند و تاکنون این شرکت‌ها در حال تلاش مستمر برای جذب درآمدهای تبلیغاتی و دور کردن آن از تلویزیون بوده‌اند. اما احتمالا رسیدن به این هدف برای فیسبوک با آوردن این پلتفرم به خود تلویزیون‌های کاربران راحت‌تر باشد.

در هر صورت، یوتیوب اپلیکیشن ستاپ‌باکس مخصوص خودش را دارد و می‌توان به این نتیجه رسید که فیسبوک نیز نیازمند چنین اپلیکیشنی برای ستاپ‌باکس است. اپلیکیشن یوتیوب همیشه به‌جای اکتشاف بر جستجو متمرکز بوده است. به این معنی که شما همیشه با آگاهی از این‌که در حال جستجوی چه محتوایی هستید از آن استفاده می‌کنید. تمرکز اپلیکیشن تلویزیون فیسبوک بر برنامه‌سازی انحصاری و مجوزدار ممکن است کمی احساس پراکندگی به دست دهد. البته فیسبوک از اظهار نظر در این باره فعلا خودداری کرده است.

از دیدگاه شرکت‌های رسانه‌ای، شامل واکس‌مدیا که صاحب وب‌سایت ورج (Verge) است، سرمایه‌گذاری فیسبوک در برنامه‌سازی و تولید محتوای اصیل می‌تواند اقدام بسیار مثبتی تلقی شود. امروزه ناشران به‌شدت به درآمدهای تبلیغاتی وابسته هستند و این مسئله گاهی به قیمت کیفیت، آن‌ها را ملزم به یافتن بینندگان گسترده می‌کند. دریافت مستقیم هزینه از فیسبوک و دیگر شرکت‌های رسانه‌ای در جهت ساخت برنامه‌های تلویزیونی نسل بعدی باعث کاهش وابستگی آن‌ها به تبلیغات می‌شود و به‌صورت مؤثر آن‌ها را برای ساخت کسب‌و‌کارهای پایدار بیشتر یاری می‌رساند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *