تعداد تماس‌های ویدئویی پیام رسان فیسبوک در سال 2017 به 17 میلیارد رسیده است.

تماس ویدئویی فیسبوک

طی سال ۲۰۱۷ مجموعا ۱۷ میلیارد تماس تصویری از طریق فیسبوک مسنجر صورت گرفته که این رقم دو برابر سال گذشته است.

اگر تمایل دارید اطلاعاتی در مورد گستردگی حوزه فعالیت پیام‌رسان فیسبوک به دست آورید، توجه شما را به ادامه این مقاله جلب می‌کنیم. نرم افزار چت فوق، طی سال ۲۰۱۷ مجموعا ۱۷ میلیارد تماس ویدئویی داشته که این رقم دو برابر آمار سال پیش است.

فیسبوک در ماه دسامبر گذشته، قابلیت چت ویدئویی گروهی را به پیام رسان خود اضافه کرد؛ در واقع با انجام این عمل، عرصه بر پیام رسان‌های دیگری نظیر اسکایپ و واتس اپ تنگ شده است.

ظاهرا مایکروسافت تصمیم ندارد تا پایان سال جاری این قابلیت را به اسکایپ اضافه کند. همچنین اپل داده‌هایی که از طریق فیس‌تایم در سرویس ویدئوچت به اشتراک گذاشته شده‌اند را مستقیما به سیستم عامل‌های آی‌اواس و مک متصل نمی‌کند. از این رو همگام‌سازی قابلیت ویدئوچت با این دو اپلیکیشن میسر نیست؛ اما دو برابر شدن کارایی آن، دستاورد بسیار خوبی به شمار می‌رود.

حتی اگر به صورت تصادفی، تماس ویدئویی برقرار و بلافاصله نسبت به قطع تماس ویدئویی اقدام کنید، باز هم این خطا در صفحه مربوط به مکالمات شما ثبت خواهد شد. این یک عیب بزرگ است اما با این وجود افراد بسیاری برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان خود از قابلیت ویدئوچت فیسبوک استفاده می‌کنند.

دیگر دستاوردهای مسنجر فیسبوک در سال ۲۰۱۷ به شرح ذیل است:

· بیش از ۵۰۰ میلیارد اموجی و ۱۸ میلیارد گیف بین کاربران به اشتراک گذاشته شده است؛

· به طور میانگین روزی ۷ میلیارد مکالمه در این پیام رسان صورت گرفته است؛

· میانگین اعضاء هر چت گروهی شامل ۱۰ نفر است؛

اما شاید مهم‌ترین رویداد مربوط به پیام رسان فیسبوک در سال ۲۰۱۷ را بتوان انتشار پیام رسان لایت برای اندروید عنوان کرد؛ برنامه‌ای ساده شبیه به پلتفرم نسخه قدیمی که بسیاری از باگ‌ها و مشکلات را برطرف ساخته است. این برنامه قابلیت ویدئوچت ندارد؛ از این رو کاربران می‌توانند از قابلیت تماس صوتی برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *