جستجو در گوگل بدون دسترسی به اینترنت

جستجو در گوگل بدون اینترنت

در آپدیت اپلیکیشن جستجوی گوگل ویژگی جدیدی ارائه شده است که با ذخیره‌ی عبارت جستجو هنگام دسترسی نداشتن به اینترنت، پس از اتصال نتایج موردنظر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با وجود تمامی امکانات و قابلیت‌هایی که گوشی‌های هوشمند در اختیار ما قرار می‌دهند، واقعیت این است که وابستگی ما به اتصال اینترنت بسیار بیش از پیش شده است. تلاش‌های زیادی در سرتاسر جهان انجام شده تا اتصال به اینترنت را در هر مکانی ممکن سازد؛ اما به هر حال هنوز مکان‌هایی وجود دارند که هیچ آنتنی در آن‌ها پیدا نمی‌شود. نکته‌ی جالب این است که دقیقا در همان مکان‌ها، نیاز به اتصال اینترنتی بیش از پیش حس می‌شود. به‌عنوان مثال کاربر قصد دارد موضوعی را در همان زمان در اینترنت جستجو کند.

آپدیت جدید اپلیکیشن جستجوی گوگل، این مشکل را تا حدی برطرف کرده است. این اپلیکیشن، جستجوهای کاربر را ذخیره می‌کند و در زمانی که اتصال برقرار شد، آن‌ها را برای او انجام می‌دهد.

زمانی که کاربر بدون دسترسی به اینترنت، از اپلیکیشن Google Search استفاده کند، تنها با یک صفحه‌ی سفیدرنگ مواجه می‌شود که از او درخواست می‌کند عبارت را تکرار کند تا شاید اتصال اینترنتی در این زمان برقرار شود. اما در آخرین بروزرسانی، این مشکلات تا حدودی برطرف شده‌اند. اگر شما جستجویی در زمان دسترسی نداشتن به اینترنت انجام دهید، باز هم با همان صفحه مواجه خواهید شد؛ با این تفاوت که به‌محض برقرار شدن ارتباط اینترنتی، اپلیکیشن نتایج جستجو را به شما نشان خواهد داد. در این قابلیت، سرویس گوگل عبارت مورد نظر کاربر را ذخیره می‌کند و حتی اگر خود کاربر آن را فراموش کرده باشد، نتایج را در اولین اتصال اینترنتی به نمایش درمی‌آورد.

جستجو در گوگل بدون اینترنت

این قابلیت در پس‌زمینه‌ی دستگاه فعالیت می‌کند و هیچ نیازی به دخالت کاربر ندارد. البته این روش کار ممکن است نگرانی‌هایی در زمینه‌ی مصرف باتری و ترافیک اینترنت برای کاربر ایجاد کند. گوگل این اطمینان خاطر را داده است که چنین مصرفی انجام نخواهد شد. روش کار به این صورت است که اپلیکیشن درخواست اتصال را به‌صورت دائم ارسال نمی‌کند. این سرویس از پلتفرم اندروید استفاده می‌کند و در زمان برقراری اتصال، از آن مطلع می‌شود. علاوه بر آن، گوگل با نمایش نتایج در صفحه‌ای ساده، از مصرف بی‌رویه‌ی ترافیک اینترنت جلوگیری می‌کند.

از آنجا که این قابلیت جدید به سیستم‌عامل اندروید نیاز دارد، به نظر می‌رسد تنها کاربران این پلتفرم می‌توانند از آن استفاده کنند. هنوز هیچ خبری در مورد زمان و احتمال عرضه‌ی این قابلیت برای نسخه‌ی iOS اپلیکیشن جستجوی گوگل، منتشر نشده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *