حذف گوگل کروم از مایکروسافت استور در کمتر از ۱۲ ساعت

حذف گوگل کروم از مایکروسافت

گوگل اخیرا اپلیکیشن نامتعارفی با نام کروم در مایکروسافت استور منتشر کرد که این موضوع با واکنش تند مایکروسافت همراه شد.

روز گذشته درحالی‌که کاربران از انتشار کروم در فروشگاه مایکروسافت شادمان بودند؛ مایکروسافت از این اتفاق خوشحال نبود. این شرکت معتقد بود که گوگل سیاست‌های فروشگاه را زیر پا گذاشته است. بنابراین در کمتر از ۱۲ ساعت، اپلیکیشن مذکور را از فروشگاه نرم‌افزاری خود حذف کرد.

کشمکش بین گوگل و مایکروسافت همواره وجود دارد؛ از مسائل امنیتی گرفته تا تلاش هر کدام برای تصاحب بازار دیگری، به نظر می‌رسد پایانی برای این ماجرا وجود ندارد. گوگل روز گذشته اپلیکیشنی به نام کروم در مایکروسافت استور منتشر کرد که در واقع مرورگر کروم نبود؛ بلکه برنامه‌ای بود که کاربر را به لینک دانلود کروم برای ویندوز هدایت می‌کرد. این حرکت به‌وضوح با هدف به تمسخر گرفتن مایکروسافت انجام گرفت؛ چرا که در این اپلیکیشن آمده است: «این برنامه‌ی کروم نیست؛ ولی اینجا لینک دانلود کروم را برای کاربران شما قرار دادیم تا دانلود کنید و از شر اج خلاص شوید.»

قابل پیش‌بینی بود که چنین نرم‌افزاری در مایکروسافت استور دوام نخواهد آورد. اپلیکیشن مذکور کمی بعد به دلیل مغایرت با سیاست‌های مایکروسافت استور حذف شد.

حذف گوگل کروم از مایکروسافت

طبیعی است که مایکروسافت از این تمسخر گوگل استقبال نکرده و نوشته است: «‌ما اپلیکیشن نصب کروم را حذف کردیم؛ زیرا با سیاست‌های مایکروسافت استور مغایرت داشت.» به علاوه، سخنگوی مایکروسافت گفته: «ما از این که گوگل برای مایکروسافت برنامه‌ای تولید کند که با خط مشی فروشگاه هم‌سو باشد استقبال می‌کنیم؛ زیرا فروشگاه ما تنها میزبان برنامه‌هایی است که کاربرد مجزا و متمایزی داشته باشند.»

خیلی بعید است که گوگل بخواهد کروم را با سیاست‌های مایکروسافت هم‌سو کند. مایکروسافت مرورگری را به استور خود راه نمی‌دهد؛ مگر اینکه موتور اصلی آن مرورگر، EdgeHL و JS (جاوا اسکریپت) باشد. این در حالی است که گوگل از موتور اختصاصی خود به نام بلینک (Blink) استفاده می‌کند.

نتیجه اینکه کروم فعلا به مایکروسافت نخواهد آمد و کاربران در مایکروسافت استور بیهوده جستجو نکنند و برنامه‌های تقلبی را نصب نکنند؛ راه حل فعلی جستجوی لینک دانلود کروم برای ویندوز در گوگل است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *