قرارگیری نسخه تقلبی واتساپ در گوگل پلی استور

واتس اپ

ظاهرا نسخه‌ی تقلبی نرم‌افزار واتس‌اپ روز گذشته روی پلی‌استور قرار گرفته و پس از یک میلیون‌ بار دانلود، پاک شده است.

بر اساس گزارش‌های اخیر کاربران در انجمن ردیت، ظاهرا روز گذشته نسخه‌ای تقلبی از نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌اپ به نام Update WhatsApp Messenger در فروشگاه گوگل‌ پلی قرار گرفته و توسط عده‌ی کثیری از کاربران دانلود شده است. نکته‌ی جالب این است که در صفحه‌ی مربوط به این اپلیکیشن، آمده بود که توسط .WhatsApp Inc (شرکت سازنده‌ی نسخه‌ی اصلی واتس‌اپ) توسعه داده شده است.

در این نسخه، کاربران تبلیغات زیادی مشاهده کرده‌اند و حتی گفته شده است که می‌توان از طریق Update WhatsApp Messenger، روی دستگاه اپلیکیشن نصب کرد. گوگل به محض پی‌ بردن به این ماجرا، سریعا نسخه‌ی تقلبی واتس‌اپ را پاک کرد.

همانطور که در بالا گفتیم، نکته‌ی عجیب این ماجرا، ذکر نام .WhatsApp Inc به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی این نرم‌افزار بود. البته ظاهرا افرادی با دقت بالا این کار را انجام داده‌اند. آن‌ها در قسمت نام سازنده‌ی این نرم‌افزار تقلبی، برای ایجاد فضا بین WhatsApp و .Inc از کاراکتر خاصی استفاده کرده‌اند که حکم فضای خالی را بازی می‌کند؛ درحالی‌که واقعا خالی نیست.

این تفاوت جزئی بین نام سازنده‌های این نسخه‌ی تقلبی با نسخه‌ی اصلی، عملا توسط کاربران غیر قابل‌ شناسایی بود و به‌همین دلیل حدودا یک میلیون‌نفر آن را روی دستگاه خود دانلود کردند.

چنین اتفاقی قبلا هم برای گوگل رخ داده بود. این شرکت در سال ۲۰۱۵ پس از بررسی، اپلیکیشنی را که ادعا می‌شد روی باتری گوشی نظارت می‌کند حذف کرد؛ چرا که ظاهرا این اپ از طریق گوشی‌ قربانیانش، پیام‌های خاصی ارسال می‌کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *