مایکروسافت پشتیبانی آفیس از تاچ بار مک بوک پرو را به‌صورت پیش نمایش عرضه کرد.

مایکروسافت

مایکروسافت آفیس به‌زودی از تاچ بار مک بوک پرو پشتیبانی خواهد کرد و برخی دستورات نرم‌افزارهای آن از طریق تاچ بار اجرا خواهند شد.

مایکروسافت در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد پشتیبانی از Touch Bar لپتاپ‌های مک‌بوک پرو را به آفیس اضافه کند. اخیرا این شرکت برخی از قابلیت‌های مد نظر خود را برای کاربران آفیس عرضه کرده است. کابرانی که عضو برنامه‌ی اینسایدر آفیس بودند، از این هفته می‌توانند برخی از قابلیت‌های آفیس در مک‌بوک‌پرو را امتحان کنند. این قابلیت‌ها در نرم‌افزارهای Word، پاورپوینت، اکسل و Outlook قابل استفاده است.

در حال حاضر این قابلیت‌ها تنها برای کاربران برنامه‌ی اینسایدر عرضه شده است. عضویت در برنامه‌ی اینسایدر برای همه‌ی کاربران امکان‌پذیر و آسان است؛ اما اگر قصد ندارید قابلیت‌های جدید را به همراه مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری امتحان کنید، چند ماهی صبر کنید تا نسخه‌ی نهایی برای آفیس عرضه شود.

امکاناتی که برای نرم‌افزار Word در تاچ بار اضافه شده، شامل فعال کردن قابلیت Focus Mode برای حذف نوارهای کناری، تغییر فرمت متن و تغییر فونت‌ها است. در پاورپوینت، کاربر می‌تواند با استفاده از تاچ بار، نمایی گرافیکی از همه‌ی اسلایدها ببیند و حتی آن‌ها را جابجا کند. اکسل نیز قابلیت‌های زیادی در این بروزرسانی دریافت می‌کند. کاربران این نرم‌افزار می‌توانند با استفاده از تاچ بار فرمول‌های پر استفاده را انتخاب کنند، رنگ سلول‌ها را تغییر دهند و نمودارها را انتخاب کنند.

مایکروسافت

بروزرسانی تاچ بار نرم‌افزار Outlook، قابلیت انتخاب «امروز» را در تقویم این نرم‌افزار به کاربر ارائه می‌دهد که قرارهای ملاقات آن روز را به نمایش خواهد گذاشت. در هنگام ارسال ایمیل نیز آخرین فایل‌ها به کاربر نشان داده می‌شوند تا به راحتی فایل مورد مورد نظر را به ایمیل الصاق کند. تماس‌های نرم‌افزار Skype for Business هم به تاچ بار اضافه شده‌اند. مایکروسافت عنوان کرده است که پشتیبانی از تماس‌های اسکایپ نیز در آینده‌ی نزدیک به این بخش اصافه خواهد شد. قابلیت‌هایی مانند پایان دادن، حالت سکوت و فعال کردن ویدیو در اسکایپ، به‌زودی برای تاچ بار مک‌بوک پرو عرضه خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *