بیشترین و کمترین حقوق مدیران IT و بیشترین رشد حقوق مدیر عامل شرکت های فناوری

بیشترین و کمترین حقوق مدیران IT و بیشترین رشد حقوق مدیر عامل شرکت های فناوری

قبل از پایان سال میلادی 2011، تصمیم گرفتیم مروری بر بیشترین درآمد مدیران عامل شرکت های IT در امسال داشته باشیم. در این مقاله مشاهده خواهید کرد مدیر عامل کدام کمپانی در طول سال مالی 2010 بیشترین درآمد را داشته، کدام برند رشد بیشتری کرده و مدیر عامل کدام شرکت ها، کمترین حقوق را دریافت کرده اند. این محاسبات براساس اظهارنامه 36 کمپانی IT حاصل شده است.

بیشترین حقوق مدیر عامل

جمع حقوق، پاداش و مزایای Larry Ellison، مدیر عامل اوراکل در سال مالی 2010 معادل 70.1 میلیون دلار بوده است. مبلغ دریافتی مدیر عامل فعلی اپل Tim Cook نیز معادل 59.1 میلیون دلار بوده است. رکورد بعدی بیشترین حقوق مربوط به مدیر عامل کمپانی IBM آقای Sam Palmisano معادل 37.1 میلیون دلار است. مدیر عامل AT&T و مدیر ارشد اجرایی HP نیز هر کدام به ترتیب 27.3 و 23.9 میلیون دلار دریافت کردند.

بیشترین پاداش و مزایا

پاداش و مزایای تعداد کمی از مدیر عامل شرکت های IT در سال 2010 کاهش یافته است و بیشتر مدیران IT پاداش بیشتری نسبت به سال 2009 دریافت کرده اند.

Palmisano مدیر عامل IBM در سال 2010 حدود 9 میلیون دلار پاداش دریافت کرد که نسبت به سال 2009 دو برابر افزایش داشته است او در سال 2009 حدود 4.8 میلیون دلار پاداش گرفته بود. Palmisano مدیر عامل اوراکل و Stephenson مدیر عامل AT&T هر کدام به ترتیب 6.5 و 5.1 میلیون دلار پاداش دریافت کردند.

سایر مدیرانی که در سال 2010 بیش از 2 میلیون دلار پاداش دریافت کردند، عبارتند از:

  • John Chambers مدیر عامل Cisco – پاداش 4.6 میلیون دلار
  • Dan Hesse مدیر عامل Sprint Nextel – پاداش 4.4 میلیون دلار
  • Ivan Seidenberg مدیر عامل Verizon – پاداش 3.9 میلیون دلار
  • Enrique Salem مدیر عامل Symantech – پاداش 3.1 میلیون دلار
  • Joe Tucci مدیر عامل EMC – پاداش 2.6 میلیون دلار
  • Robert Beauchamp مدیر عامل BMC – پاداش 2.2 میلیون دلار
  • Shantanu Narayen مدیر عامل Adobe – پاداش 2.2 میلیون دلار
  • Tom Georgens مدیر عامل NetApp – پاداش 2 میلیون دلار
  • Kevin Johnson مدیر عامل Juniper – پاداش 2 میلیون دلار

بیشترین رشد حقوق

مدیر عامل اپل آقای تیم کوک بیشترین رشد حقوق را در بین مدیران شرکت های IT داشته است. حقوق سالیانه وی از 1.6 میلیون دلار در سال 2009 به 59.1 میلیون دلار در سال 2010 افزایش یافت. (البته در نظر داشته باشید که تیم کوک در سال 2009 مدیرعامل شرکت نبوده است.)

Georgens مدیر عامل NetApp نیز در سال 2010 حدود 9.9 میلیون دلار افزایش حقوق داشته که مجموع حقوق سالانه وی را به 12.5 میلیون دلار می رساند.

Sanjay Jha مدیر عامل Motorola Mobility نیز نسبت به سال 2009 حدود 9.2 میلیون دلار افزایش حقوق داشته که درآمد وی را به 13 میلیون دلار می رساند.

مدیر عاملان شرکت های ادوبی، CenturyLink و IBM نیز هر کدام به ترتیب 7.2 و 7.1 و 7.4 میلیون دلار افزایش حقوق داشته اند.

Greg Brown از موتورولا و Salem از سیمانتک و Chambers از سیسکو نیز سه رتبه آخر افزایش حقوق را به میزان 5.2 و 4.8 و 4.7 میلیون دلار داشته اند. مجموع حقوق این سه مدیر نیز پس از افزایش به ترتیب 13.7 و 9 و 18.9 میلیون دلار رسیده است.

پر هزینه ترین امور شرکت ها

مدیر عامل اوراکل 1.5 میلیون دلار صرف امور امنیتی کرد.

مدیر عامل کمپانی IBM برای استفاده شخصی از هواپیمای شرکت IBM حدود 311 هزار دلار و همچنین برای امور امنیتی 55.5 هزار دلار و 14 هزار دلار برای پرداخت مالیات هزینه کرد.

مدیریت AT&T مبلغ 77 هزار دلار را صرف استفاده از هواپیمای شخصی کرد. علاوه بر این 30 هزار دلار برای امنیت خانه، 29 هزار دلار هزینه ماشین، 15 هزار دلار هزینه عضویت در انجمن های مختلف و 14 هزار دلار جهت مشاوره مالی از دیگر هزینه های بزرگ این مدیر عالی رتبه AT&T بوده است.

مدیر عامل Motorola Mobility نیز 186 هزار دلار صرف استفاده شخصی از هواپیمای شرکت کرده است. از دیگر هزینه های بزرگ وی می توان به صرف 51 هزار دلار برای استفاده شخصی از ماشین و راننده، 25 هزار دلار برای مخارج قانونی و 55 هزار دلار برای مالیات اشاره کرد.

انجمن 1 دلاری ها

استیوجابز در طول سالهای آخر مدیریتش در اپل، سالانه 1 دلار حقوق دریافت می کرد و هیچ پاداش و مزایای اضافی دریافت نمی کرد.

Larry Page و Sergey Brin نیز در سال های اخیر 1 دلار حقوق دریافت می کردند و کلیه درآمد خود را صرف شرکت می نمودند.

Steve Ballmer مدیر ارشد مایکروسافت نیز یکی از افرادی است که حقوق نسبتا کمی نسبت به سایر مدیران دریافت می کند. حقوق کلی سالانه وی 1.4 میلیون دلار شامل 670 هزار دلار حقوق و 670 هزار دلار پاداش بوده است.

مدیر اوراکل نیز تصمیم گرفته در سال آتی سالانه 1 دلار حقوق دریافت کند.

به نظر شما آیا مدیران ارشد این شرکت ها سزاوار این حقوق ها هستند؟

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *