بدترین کابوس های برنامه نویسان

برنامه نویسی کار ساده ای به نظر میرسد و اگر شما یک برنامه نویس باشید؛ قطعاً شاهد سوالات افراد مختلف درباره ی آسان یا سخت بودن این کار بوده اید. ولی در نهایت فقط یک برنامه نویس واقعی میداند که برای رسیدن به نتیجه ی نهایی چقدر باید تلاش کند و فقط عشق و علاقه است که افراد را به کار ترغیب میکند. در عین حال نکاتی وجود دارد که برای برنامه نویسان مانند یک کابوس خواهد بود که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

رفع خطاهای برنامه نویسان دیگر

اگر در یک شرکت برنامه نویسی کار کرده باشید خواهید دید که گاهی مجبور به خطایابی در کدهای دیگر برنامه نویسان خواهید بود. و اگر این موضوع برایتان اتفاق نیفتاده است باید بگوییم که شما فرد خوش شانسی هستید؛ چرا که این مسئله برای برنامه نویسان بسیار وحشتناک است. در واقع درک کدهای برنامه نویسان دیگر آسان نخواهد بود؛ آن هم در شرایطی که هیچ توضیحی درباره ی کد ها در پروژه وجود نداشته باشد.

ظاهر شدن خطا در زمان نامناسب

بعد از هفته ها تلاش بر روی پروژه و تست آن، درست زمان ارائه به مشتری، خطایی ظاهر میشود یا مشتری پروژه را تحویل گرفته است و هنگام استفاده از آن، خطاهایی را دریافت کند؛ اینها برای یک برنامه نویس مانند کابوسی است.

رفع یک خطا و ایجاد خطاهای بیشتر

یکی از بدترین حالات در برنامه نویسی این است که بعد از یک زمان طولانی، خطای ظاهر شده را برطرف کنید و بعد از برطرف شدن آن، چند خطای جدید دیگر مشاهده کنید. در واقع این خطاها، جدید نیستند بلکه مخفی شده اند و به هرحال در طول برنامه نویسی با آنها روبرو خواهید شد.

خطاهای موجود در کتابخانه ها

در برخی موارد خطاهایی در پروژه وجود دارد که در کد هایتان نمیتوانید آن ها را پیدا کنید؛ در واقع این اشکالات مربوط به کتابخانه است که در چنین شرایطی باید به دنبال برطرف کردن اشکالات کتابخانه باشید.

از بین رفتن داده ها

از بین رفتن سناریو و اطلاعات مربوط به پروژه، یکی از معذلاتی است که انجام پروژه را متوقف خواهد کرد. این موضوع مانند ریختن قهوه بر روی سیستمتان خواهد بود و تنها راه رهایی از این مشکل، تهیه ی نسخه ی پشتیبان از داده ها است.

اشکالات ناشناخته

گاهی خطاهایی رخ میدهد که از هیچ منبعی نمیتوانید کمک بگیرید ولی احساس میکنید یک راه حل ساده وجود دارد. زمان زیادی را صرف رفع این مشکل میکنید در حالی که در هیچ سایتی، راهنمایی درباره ی مشکلتان پیدا نمیکنید. در این شرایط بهترین راه حل این است که مدتی از کد ها و پروژه فاصله بگیرید، ذهنتان را آزاد کنید و دوباره تلاش کنید. این مشکل فقط با ذهن خودتان قابل حل خواهد بود.

نقطه ویرگول مشکل ساز

قرار ندادن نقطه ویرگول در موارد مختلف باعث ایجاد خطاهایی خواهد شد. بر اساس محیط برنامه نویسی که در آن مشغول به کار هستید؛ باید به محل قرار دادن سمیکالن توجه کنید تا از خطاهای خسته کننده در پروژه جلوگیری کنید.

اینترنت

اینترنت در انجام پروژه های این چنینی کمک زیادی به برنامه نویسان میکند. زیرا هنگام روبرو شدن با یک خطا، به سرعت در گوگل به دنبال راه حل های مختلف، برای برطرف کردن خطا میگردند. حال اگر در هنگام برنامه نویسی اینترنت قطع شود؛ سرعت از بین بردن خطا، کند خواهد شد و برنامه نویسان را به عصر حجر خواهد برد.

منبع : مجله برترین ها

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *