کدام زبان برنامه نویسی پیچیده است؟

حتما تاکنون نام زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی را شنیده‌اید. شاید هم خودتان جزو برنامه‌نویسان حرفه‌ای یا تازه‌کاری هستید که در کدنویسی دستی بر آتش دارید. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام زبان‌ برنامه‌نویسی پیچیده‌تر است؟

شاید در دنیای امروز جاوا اسکریپت خیلی کاربرد داشته باشد ولی در بسیاری مواقع این زبان هم از همان رویه گذشته تقلید می‌کند. زبان‌هایی چون کوبول، سی، سی پلاس‌پلاس، سی‌شارپ، جاوا و پایتون در واقع زبان‌های رویه‌ای هستند. جاوا اسکرپیت هم از این قاعده مستثنی نیست ولی این زبان یک تفاوت مهم دارد. جاوا اسکریپت با مشکل پیچیدگی کدنویسی روبرو است.

اما سوال اصلی اینجا است که چرا زبانی چون جاوا اسکریپت با مشخصاتی مشابه دیگر زبان‌ها که مشکل پیچیدگی کدنویسی دارد، تا این اندازه محبوب شده و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد؟ پاسخ در موقتی بودن آن است. جاوا اسکریپت در تاریخچه توسعه‌ی نرم افزاری در جایگاه خاصی قرار گرفته که ناگهان از یک زبان برنامه نویسی متوسط به یک زبان برنامه‌نویسی برای توسعه نرم‌افزاری سطح بالا تبدیل شده است. جاوا اسکریپت این جایگاه را مدیون انقلاب در دنیای موبایل و ابزارهای قابل حمل است.

اخیرا توسعه‌دهندگان حرفه‌ای فرصت کافی برای مجادله و برطرف کردن مشکلات با طراحان گران‌قیمت را ندارند و به همین دلیل معمولا منابع مورد نیاز به سختی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. متاسفانه زمانی برای پاکسازی روابط وجود ندارد و حتی مدیران با توجه به اینکه نوآوری‌های بیشتری نیاز دارند، در این بخش زمانی را صرف نمی‌کنند.

نکته‌ی مبهم جایی است که برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت به این نتیجه می‌رسند که هنوز در اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی قرار دارند و این موضوع در بررسی‌های آماری بیشتر به چشم می‌خورد. وب‌سایت Seerene که در زمینه‌ی ارائه‌ی نتایج تحلیلی و آماری فعالیت می‌کند، با بررسی بیش از ۴۰۰ میلیارد خط از کدهای نوشته شده برای شناسایی و ارائه‌ی تصویری درست از زبان‌های برنامه‌نویسی، نتایجی را به صورت اینفوگرافیک منتشر کرده که باعث می‌شود ذهن برنامه‌نویسان بیش از پیش درگیر شود.

در ادامه می‌توانیم با بررسی اینفوگرافیک ارائه شده ببینیم پیچیده‌ترین، ناکارامدترین و گیج‌کننده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی کدام‌ها هستند.

زبان برنامه نویسی

منبع: زومیت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *