شغل های پردرآمد در حوزه امنیت فناوری اطلاعات

امروزه مقوله امنیت فناوری اطلاعات یکی از نگرانی‌های عمده تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها در هر کشوری به‌حساب می‌‌آید. این نگرانی تا جایی است که هر کشوری حاضر است برای تأمین امنیت کامل اطلاعات و جلوگیری از خسارت به زیرساخت‌های خود بهای زیادی بپردازد.
حال با توجه به اینکه افشای داده‌ها، حمله‌های DDOS، هک‌ها و تهدیدهای سایبری در صدر خبرهای داغ فناوری اطلاعات قرارگرفته‌اند، جای تعجب نیست که برخی از مهم‌ترین شغل‌های موردتقاضا در حوزه فناوری و امنیت باشد. کمبودهای فراوان در این زمینه، باعث شده شرکت‌ها و سازمان‌ها به متخصصین امنیت در هر سطحی به‌طور ویژه اهمیت داده و بهای لازم را برای تأمین امنیت بخش فناوری خود پرداخت کنند.
گفتنی است یکی از زمینه‌هایی که هنوز هم تقاضای زیادی در آن دیده می‌شود، امنیت سایبری است. شرکت‌های استخدام‌کننده در این حوزه حاضرند، هر آنچه می‌توانند به فرد یا سیستمی که می‌تواند به امنیت داده‌ها و کاهش تهدیدات کمک کند، پرداخت کنند. آن‌ها حتی معتقدند گاهی برای این کار نمی‌توان قیمتی تعیین کرد.

۱. مهندس ارشد امنیت نرم‌افزار

مهندسین ارشد امنیت نرم‌افزار مسئول انجام کارهایی در زمینه برگزاری و توسعه برنامه‌های آموزشی کارکنان مجموعه و همچنین ارتقاء جنبه‌های مرتبط با امنیت برنامه‌های کاربردی مورد استفاده در شرکت یا سازمان خود هستند.

۲. رئیس ارشد امنیتی (CSO)

رئیسان ارشد امنیتی، موظف‌اند سازمان را برای مقابله با تهدیدات موجود و در حال ظهور آماده کنند. این مدیران حرفه‌ای مسئول برقراری ارتباطات لازم و سازمان‌دهی بهترین روش‌ها برای حفظ امنیت داده‌ها و همچنین نظارت بر کارایی عملیات امنیتی است.

۳. مدیرکل امنیت اطلاعات

این نقش برای پشتیبانی و اجرای پروژه‌های امنیت اطلاعات و رسیدگی به رفع یک نقص امنیتی یا پاسخگویی به حمله است.

۴. مشاور امنیتی IT

مشاوران امنیتی با مشتریان خود یعنی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای توسعه استراتژی‌های کارا و مؤثر امنیت سایبری در سراسر سازمان همکاری می‌کنند. آن‌ها علاوه بر دانستن بهترین شیوه‌های شناخته‌شده و روش‌های توصیه‌شده، باید اغلب ارتباطات قوی، مهارت‌های مذاکره و مدیریت پروژه نیز داشته باشند.

۵. مدیر امنیت

مدیران امنیتی می‌توانند نقش‌ها و مسئولیت‌های متفاوتی بر اساس نوع سازمانشان داشته باشند و بیشتر انرژی خودشان را برای به حداقل رساندن ریسک حمله‌ها بگذارند. آن‌ها تیم‌های داخلی را برای رسیدن به امنیت مناسب هدایت کنند.

۶. راهنمای امنیت سایبری

راهنمای امنیت سایبری کاری سخت و با فشار بالاست. مسئولیت این پست ارزیابی سازمان برای آسیب‌های بالقوه در کنار تحلیل گران و دیگر کارکنان امنیتی، تشخیص هرگونه حمله پنهانی و اطلاع‌رسانی به مدیریت است.

۷. مهندس ارشد امنیتی

مهندسین ارشد امنیت می‌توانند مسئولیت‌های متفاوتی داشته باشند که با توجه به نوع سازمانشان متفاوت است. ازجمله این وظایف می‌توان به تأمین امنیت محیط‌های عملیاتی، سیستم‌های تلفنی و ویدئو کنفرانس و نیز بررسی امنیت نرم‌افزار، سخت‌افزار و اطلاعات ذخیره‌شده و در حال انتقال، مرتبط با موارد ذکرشده اشاره کرد. این شغل ملزوماتی دارد که به‌طورمعمول شامل بررسی و بازخوانی کدها و فرآیندها برای تشخیص آسیب‌پذیری‌های امنیتی است، همچنین این افراد موظف‌اند آسیب‌پذیری‌های بالقوه را به اطلاع کارکنان رسانده و ابزار امنیتی مناسب را برای حفاظت از سازمان خود به‌کارگیرند.

۸. مهندس امنیت سایبری

مهندسین امنیت سایبری معمولاً در تست نفوذ و سایر ابزار امنیت سایبری باتجربه هستند و از آن‌ها برای امن نگه‌داشتن سازمان در برابر تهدیدات داخلی و خارجی استفاده می‌کنند.

۹. مدیر امنیت نرم‌افزار

مدیر امنیت نرم‌افزار مسئول تضمین امنیتی هرگونه اپلیکیشن تولیدشده یا استفاده‌شده توسط سازمان هستند به این صورت که حداقل استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی را داشته باشد.

منبع: مجله سایبرز

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *