چه کسانی پایتون کار می کنند؟

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، داشتن Syntax نسبتا ساده روز به روز در جمع زبان های برنامه نویسی دیگر محبوبیت بیشتری پیدا میکند، این زبان در حالی که دارای نگارش روان و ساده ای است ، بسیار قدرتمند و کارا در زمینه هایی همچون Data Mining, Machine Learning, Web, Image Processing, Security می باشد. این زبان برنامه نویسی در دهه ی 80 تا 90 میلادی توسط Guido van Rossum ،مهندس هلندی در کشور هلند طراحی شد.به گفته ی طراح آن هدف از ایجاد این زبان صرفا ایجاد و طراحی یک زبان با بهره وری بالا و خوانایی بیشتر بوده. زبان برنامه نویسی پایتون به زبانهایی همچون پرل،روبی شباهت بسیاری دارد. یادگیری این زبان برنامه نویسی بسیار آسان است به طوری که افرادی که هنوز درک درستی از برنامه نویسی ندارند می توانند با این زبان فعالیت خود را آغاز کنند.

ویژگی های پایتون:

چندمنظوره
شی گرا
سطح بالا
قابلیت خوانایی و بهره وری بالا
سادگی در یادگیری
متن باز بودن
ایمن بودن
و…

کاربردهای زبان پایتون:

قبل از انتخاب یک زبان برنامه نویسی باید به خوبی با قابلیت ها و کاربردی که یک زبان برنامه برنامه نویسی می تواند در آینده برایتان داشته باشد آشنایی پیدا کنید. زبان برنامه نویسی پایتون کاربردهای فراوانی دارد .با زبان پایتون قادر خواهید بود طراحی رابط گرافیکی کاربر(GUI) انجام دید.با پایتون می توانید تحت وب برنامه نویسی کنید و به طراحی نرم افزارهای کاربردی محاسباتی بپردازید.عمده ترین کاربرد زبان برنامه نویسی پایتون در حوزه ی پایگاه داده ، داده کاوی ،شبکه و امنیت ، اسکریپت نویسی می باشد.با زبان برنامه نویسی پایتون می توانید بازی سازی و انیمیشن سازی انجام دهید و برای ربات ها برنامه نویسی کنید.

چه کسانی پایتون کار می کنند؟

همان طور که گفته شد ، زبان پایتون قابلیت های بسیار و کاربردهای فراوانی دارد.اما معمولا چه کسانی پایتون کار هستند؟؟کلیه ی افرادی که در حوزه ی شبکه و اسکریپت نویسی فعالیت می کنند از این زبان بهره می برند.همان طور که ذکرشد این زبان سازگاری بالا و ایمنی خوبی دارد از این رو هکـرها نیز در حوزه ی امنیت اطلاعات و داده کاوی از پایتون استفاده می کنند.این زبان برنامه نویسی استفاده شده در موتورهای جستجوی گوگل و اسپایدار های وب و موتور گرافیکی یوتیوب می باشد.
از آنجایی که این زبان بسیار انعطاف پذیر و کاربردی در طراحی نرم افزارهای محاسباتی است ، سازمان فضایی ناسا نیز در ساخت برنامه های خود از آن بهره می برد.این زبان برنامه نویسی در توزیع های مختلف سیستم عامل لینوکس نیز وجود دارد.

آینده ی زبان برنامه نویسی پایتون :

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان سطح بالا و قدرتمند است و ضمن یادگیری آسان کاربردهای فراوانی دارد و بیش از دو دهه است که همچنان مورد استفاده بسیاری از سازمانها و شرکتها و برنامه نویسانشان قرار میگیرد بنابراین یک زبان تمام نشدنی محسوب می شود. زبان برنامه نویسی پایتون اولین زبان کاربردی،محبوب و قدرتمند در سال 2017 می باشد و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

از این رو موسسه کهکشان نور مفتخر است دروه ای برنامه نویسی پایتون را ارائه دهد. برای مشاهده دروه های مربوط روی لینک  زیر کلیک کنید.

Python Fundamental

Basic Python Programming

منبع: توسینسو

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *