۱۰ سیستم عامل برتر از نظر هکر‌ها و تیم های تست نفوذ

لینوکس همیشه سیستم عامل مورد علاقه برای هکر ها بوده است زیرا لینوکس به هکر ها اجازه میدهد تا تمامی موارد را کنترل کنند و همچنین اجازه انجام کارهای عجیب غریب را به آن ها میدهد. قدرت و انعطاف پذیری لینوکس، آن را به یک زمین بازی برای هکر ها تبدیل کرده است. آنها از آن استفاده میکنند، آن را یاد میگیرند و به طور دقیق درک میکنند . بدین معنا که اگر نا امنی در لینوکس وجود داشته باشد هکر ها آن را پیدا خواهد کرد.در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ سیستم‌عامل برتری که توسط هکرهای قانومند (ethical hackers) و تیم های تست نفوذ مورد استفاده قرار می‌گیرند، بپردازیم. همه‌ی این سیستم‌عامل‌ها، مبتنی بر لینوکس هستند و در بین هکر‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار‌ند.

بسیاری از ما، هکر‌ها را به عنوان بیگانگانی در نظر می‌گیریم که قدرت زیادی در کنترل سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری دارند و به همین منظور، شاید تنها دلیلی است که موجب علاقمندی بسیاری از نوجوانان به هکر بودن، شده است. اگر می‌خواهید تا به یک هکر زبده و ماهر تبدیل شوید، به ممارست و تمرین زیادی، نیاز دارید. یکی از اقداماتی که باید انجام دهید، یادگیری یک سیستم عامل موثر و قدرتمند است. البته، تمامی ابزار‌های تست و نفوذ برای نسخه‌های مختلف لینوکس طراحی شده‌اند. بنابراین واضح است که شما مجبورید تا از محیط ویندوز خارج شوید و شروع به یادگیری لینوکس کنید.

۱- Kali Linux

در میان ۱۰ سیستم‌عامل برتر برای هکر‌ها، kali Linux، در جایگاه اول قرار دارد. این سیستم‌عامل، توسط تیم نفوذ امنیتی سازندگان بک ترک، ایجاد شد. در ۱۳ مارس ۲۰۱۳، kali 1.0.0 منتشر شد و بعد‌ها آپدیت‌های بسیاری از آن در اختیار کاربران، قرار گرفت. آخرین نسخه‌ی کالی، Kali 2.0 است که در ۱۱ آگوست ۲۰۱۵ منتشر شده است. این سیستم‌عامل در بسیاری از پلتفرم‌ها مانند VMware ،virtual box ،‌Raspberry Pi قابل اجرا است. این سیستم‌عامل به طور گسترده به دلیل وجود ابزار‌های رایگان و فروان، توسط هکر‌ها، برای انجام تست نفوذ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل حاوی ابزار‌های بسیاری برای انجام یک هدف واحد مثل sniffing و spoofing، مهندسی معکوس، شکستن رمزعبور، هک سخت‌افزار، گزارش‌گیری و… است.

۲- Backbox Linux

Backbox Linux دومین سیستم‌عامل برتر برای هکرها است. آخرین نسخه‌ی منتشر شده‌ی Backbox Linux، نسخه‌ی BackBox Linux 4.6 – i386 است که در ۲۶ می ۲۰۱۶ منتشر شد. این سیستم‌عامل ابزاری مناسب برای افرادی است که قصد دارند خودشان تست‌های مربوط به نفوذ و ارزیابی‌های امنیتی را انجام دهند. این نسخه، کامل‌ترین نسخه‌ی کاربری لینوکس است که حاوی نرم‌افزار‌های استاندارد بسیار خوبی است. این سیستم‌عامل در محیط‌ دسکتاپ مبتنی بر Xfce window manager، قابل اجرا است که همین امر باعث شده تا این سیستم‌عامل به سیستم‌عاملی استاندارد، ساده و کم حجم، تبدیل شود. بک باکس نیز مخازن نرم‌افزار‌ی مربوط به خود را دارد.

۳- DEFT

DEFT نیز یک نسخه‌ی توزیع شده از لینوکس است که بر اساس لوبونتو ( Lubuntu ) و Ubuntu Desktop ایجاد شده و حاوی بهترین برنامه‌های اوپن سورس و رایگان اختصاصی برای واکنش‌های سریع، هوش سایبری و متخصصان عیب یابی کامپیوتری است و برای مقاصد نظامی، اجرای قانون، اهداف امنیتی و ممیز‌های IT، مورد استفاده قرار می‌گیرد و حاوی ابزار‌های بسیاری است که می‌توان از آن‌ها در موارد گوناگونی مانند گزارش‌‌گیری، جاسوسی ((Open-Source INTelligence (OSINT)، ابزار‌های بازیابی رمزعبور، ابزار‌های قانونی شبکه و بسیاری دیگر استفاده کرد.

۴- Cyborg

از پیشرفته‌ترین، قدرتمندترین و در عین حال زیباترین نسخه‌ی توزیع شده‌ی لینوکس برای تست نفوذ است و حاوی آخرین مجموعه‌ ابزارهایی است که برای هکر‌های قانونمند و کارشناسان امنیت سایبری بسیار کاربردی هستند. این سیستم‌عامل شامل بیش از ۷۰۰ ابزار به همراه ابزار‌های اختصاصی و منویی برای امنیت تلفن‌های همراه و تجزیه و تحلیل نرم‌افزار‌های مخرب است. در نتیجه، مقایسه‌ی این سیستم‌عامل با سیستم‌عامل کالی لینوکس بسیار ساده است. Cyborg سیستم‌عامل جدیدی به شمار می‌رود که بر اساس اوبوتنو ایجاد شده است. این نسخه از لینوکس نیز قطعا یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های مورد استفاده‌ی هکرها است و به همین جهت در رتبه‌ی چهارم این لیست قرار گرفته است.

۵- Samurai Web Testing Framework

The Samurai Web Testing Framework، محیط از پیش پیکربندی شده‌ی لینوکس است که در ابتدا به عنوان یک محیط وب pen-testing مورد استفاده قرار می‌گرفت. این سیستم‌عامل شامل بهترین ابزار‌های اوپن سورس و رایگانی است که می‌تواند در مواردی نظیر حمله به وب سایت‌ها و انجام آزمایش‌های مختلف در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، شامل تمامی ابزار‌های مورد نیاز در مراحل چهارگانه‌ی یک web pen-test است.

در Samurai Web Testing Framework، ابزار‌هایی مانند Fierce domain scanner و Maltego وجود دارند و برای نقشه‌برداری، ابزارهایی مانند WebScarab و ratproxy در اختیار ماست و ما می‌توانیم متناسب با نیازمان آن‌ها را انتخاب کنیم. این ابزار‌ها می‌توانند شامل w3af و burp، BeEF و AJAXShell و… باشند. در این CD علاوه بر موارد ذکر شده، یک wiki از پیش طراحی شده نیز وجود دارد که می‌توان از آن، برای ذخیره‌ سازی اطلاعات در طول pen-test استفاده کرد.

۶- Network Security Tool kit

Network Security Toolkit (NST) یک CD با قابلیت بوت است که براساس نسخه‌ی توزیع شده‌ی Fedora ایجاد شده است. این بسته‌ی ابزاری برای ایجاد دسترسی آسان به بهترین نوع از اپلیکیشن‌های امنیت شبکه‌ی اوپن سورس، طراحی شده و می‌توان آن را در اغلب پلتفرم‌های x86 اجرا کرد. هدف اصلی از توسعه‌ی این ابزار، ایجاد مدیریت امنیتی برای شبکه به همراه مجموعه‌ی عظیمی از ابزار‌های امنیت شبکه‌ی اوپن سورس بوده است. چیزی که در مورد NST جذابیت دارد این است که، ما می‌توانیم اغلب سیستم‌های x86 ( پنتیوم ۲ و بالاتر ) را به یک سیستم طراحی شده برای تحلیل ترافیک شبکه، تشخیص نفوذ، تولید بسته‌ی شبکه، نظارت بر شبکه‌های بی‌سیم، یک سرور سیستم خدمات مجازی یا یک اسکنر میزبان یا شبکه‌ی غیر واقعی، منتقل کنیم.

۷- Parrot-sec Forensic OS

Parrot Security OS، سیستم‌عاملی است که به وسیله‌ی Frozenbox Network، توسعه یافت و برای انجام آزمایشات امنیتی و نفوذ و تحلیل قانونی یا ناشناس بودن در وب، طراحی شده است. Parrot Security از محیط Mate Desktop استفاده می‌کند که موجب افزیش سرعت این سیستم عامل نیز شده است. این سیستم‌عامل در ظاهر شبیه به یک نسخه‌ی توزیع شده‌ی مبتنی بر Debian و از نظر کارآیی، شبیه Kali Linux است چون کارکنان Frozen Network برای ایجاد این سیستم‌عامل از مخزن داده‌های Kali استفاده کردند. این سیستم‌عامل یک نسخه‌ی توزیع شده با قابلیت بوت است و به خوبی از طریق یک سی دی بوت، قابل اجرا است.

۸- NodeZero

NodeZero نسخه‌ی توزیع شده‌ای از Ubuntu است که برای تست نفوذ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل از مخازن اوبونتو استفاده می‌کند. در نتیجه هر وقت که اوبونتو پچی را برای رفع نقص‌های موجود در آن منتشر کند، می‌توانید از آپدیت‌های سیستمی یا آپگرید‌های منتشر شده، مطلع شوید. یکی از دلایل محبوبیت Nodezero، وجود THC IPV6 Attack Toolkit است که شامل ابزار‌هایی مانند live6 ، detect-new-ip6، dnsdict6، dos-new-ip6، fake-advertise6، fake-mipv6، fake_mld6، fake_router6، implementation6، implementation6d، parasite6، recon6، redir6، rsmurf6، sendpees6، smurf6، toobig6 و trace6 است. Node Zero رسما به عنوان Ubuntu Pentest Edition شناخته می‌شود و اولین Ubuntu/Gnome مبتنی بر توزیع pen testing به شمار می‌رود که منتشر شده است.

۹- Pentoo

Pentoo متمرکز بر یک سی دی با قابلیت بوت مبتنی بر Gentoo است. به گفته‌ی توسعه دهندگان این سیستم‌عامل، Pentoo در واقع Gentoo است در پوشش pentoo. بنابراین اگر از pentoo استفاده می‌کنید، این نسخه‌ برای شما ساخته شده است. در صفحه‌ی ابتدایی وب سایت این سیستم‌عامل، کرنال و برخی از ابزار‌های سفارشی‌‌‌ از جمله یک کرنال Hardened به همراه پچ‌های aufs، پشته‌ی ackported Wifi از آخرین نسخه‌ی پایدار کرنال منتشر شده، ماژول پشتیبانی ala slax، XFCE4 wm و Cuda/OPENCL پشتیبانی فعال با ابزار‌های توسعه یافته، را می‌توانید مشاهده کنید.

۱۰- Arch Linux

Arch Linux نسخه‌ی توزیع شده‌ی لینوکس برای کامپیوتر‌های مبتنی بر IA-32 و معماری‌های x86-64 است و عمدتا از نرم‌افزار‌های اوپن سورس و رایگان تشکیل شده و از مشارکت‌های گروهی، پشتیبانی می‌کند.

منبع: زومیت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *