چرا باید SQL Server یاد بگیرم؟

اس کیو ال یا SQL مخفف عبارت Structured Query Language می باشد. این زبان در مدیریت سیستم پایگاه داده رابطه ای، پردازش داده و آنالیز پایگاه های داده کاربرد دارد .زبان SQL به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات در پایگاه داده و فراخوانی اطلاعاتی که از قبل در پایگاه داده به ثبت رسیده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد.س‌کیوال برای کارهای ویژه و محدودی (گزارش گیری از داده‌ها در پایگاه داده‌های رابطه‌ای) طراحی شده‌ است. بر خلاف زبان‌های دستوری مثل بیسیک یا سی که برای حل مسائل طراحی شده، SQL زبانی بر پایه اعلان است.
درسته از SQL Server برای توسعه نرم افزار و اپلیکیشن استفاده نمی شود اما از آن برای پشتیبانی نرم افزارها و اپلیکیشن ها استفاده می کنند. هر نرم افزار یا اپلیکیشنی معمولا به پایگاه داده نیاز دارد و در هنگام نوشتن نرم افزار و اپلیکیشن ها نیاز به SQL Server داریم و لذا می توان گفت که یادگیری SQL Server یک آپشن نیست بلکه یک ضرورت است.

چرا باید SQL Server یاد بگیرم ؟

به چند دلیل منطقی sql server گزینه مناسبی برای یاد گیری هست اول این که پروسه یادگیری این نرم افزار یا پایگاه داده نسبت به زبان های برنامه نویسی کوتاه تر هست یعنی شما میتونید با وقت بین ۴ ماه تا ۱ سال یه متخصص خوب در این زمینه تبدیل شوید کسانی که تمام وقت زمان میگذارند ۴ ماه و کسانی که پاره وقت تا حدود ۱ سال ، پس این مقدار زمان مناسب هستش برای یادگیری و متخصص شدن در این زمینه ، دومین دلیل این که در هر سازمان ، موسسه و شرکتی به حداقل یک متخصص پایگاه داده نیازمند هستند چون هر سازمان داری دیتا بیس یا همان پایگاه داده هست که بالای ۹۰ درصد این دیتا بیس ها کامپیوتری هستند و از حالت دستی خارج شده اند پس بازار کار این نرم افزار فوق العاده خوب هست بخصوص در شهرهای بزرگ و کلان شهرها ، دلیل سوم این هست که حقوق متخصص پایگاه داده نسبت به شغل های دیگر در این حوزه بیشتر هست (از ۱٫۵ میلیون تا ۸ میلیون) که بر اساس میزان تخصص و جایی که کار میکند این مقدار متفاوت هست .

ویژگی های SQL Server:

این زبان با زبان جاوا دارای اتحاد و یکپارچگی می باشد.
این زبان پرتابل است و بر روی هر وسیله ای قابل اجرا می باشد.
بهترین ویژگی SQL آن است که استفاده از آن نیاز به هیچ گونه کد نویسی ندارد.
یکی از ساده ترین زبان ها است که هر کسی می تواند آن را در زمان کوتاهی بیاموزد.
زبان SQL هم به عنوان یک زبان برنامه نویسی و هم به عنوان یک زبان اینترکتیو عمل می کند.
یادگیری SQL به شما کمک می کند که درک بهتری از پایگاه های داده و مدیریت آنها داشته باشید.

از این موسسه کهکشان نور با توجه به نیاز های بازار دوره هایی را در قالب SQL Server ارائه میدهد که شامل دوره SQL Admin 2016 و MCSA SQL 2016 می باشد .

دوره SQL Server Admin مختص کسانی طراحی شده است که می خواهند کار با نمونه های SQL Server 2016 جهت طراحی ، پیاده سازی ، مدیریت و عیب یابی پایگاه داده را به صورت اصولی و حرفه ای انجام دهند . در این دوره فرض بر این گذاشته شده است که کاربر تجربه کار با Microsoft SQL Server را داشته است و با مفاهیم پایه ای کار با پایگاه داده آشنا می باشد .
در پایان این دوره مفاهیم زیر را خواهید آموخت :
نصب و پیکربندی Microsoft SQL Server
ایجاد و پیاده سازی اشیا پایگاه داده
پیاده سازی پایگاه داده با قابلیت دسترسی بالا و بازیابی مشکلات
نمونه های ایمن ، پایگاه داده ها و اشیای آن
مانیتور و عیب یابی نمونه های SQL Server

Microsoft SQL Server 2016 برای کمک به سازماندهی و مدیریت اطلاعات در هر زمان و مکان به کار می رود.

Microsoft SQL Server 2016 مجموعه ای از ابزارهای غنی شده است که برای شما کنترل داده ها و امکانات دیگر از قبیل جستجو، گزارش همزمان، تجزیه و تحلیل با بالاترین سطح امنیت را فراهم می سازد. SQL Server 2012 نرم افزاری است که امروزه هر مدیر و برنامه نویسی نیاز به یادگیری آن دارد.در نسخه جدید SQL 2016، شاهد تغییراتی نظیر افزایش کارائی، مدیریت حجم داده ها و نیز سرعت آن، می باشید. از جمله ویژگی های این نسخه، توسعه در Cloud، انسجام محیط برنامه نویسی و توسعه امکانات در مبحث BI می باشد. به علاوه پشتیبانی از Windows Azure و نیز Power Pivot از دیگر امکانات نسخه جدید می باشد.

علاقه مندان بـه دوره آموزشـی SQL Server 2016 بهتر است تـا اندازه ای با ساختار بانک اطلاعاتی آشنایی داشته باشد. اکثر متقاضیان این دوره پروژه های مرتبط با Database و پایگاه داده انجام می دهند. این دوره به شما امکان پیاده سازی و اجرای پایگاه داده و طراحی و آنالیز آن را می دهد.

برای مشاهده زمانبدی دوره های فوق روی لینک های زیر کلیلک کنید:

SQL Admin 2016

MCSA SQL 2016

منبع: سورس ایران و کهکشان نور

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *