کارگاه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی یک فرآیند استراتژیک و کهن است که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش،مرتبط و پایدار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت تشویق مشتریان سودآور به فعالیت،تمرکز دارد.
بازاریابی محتوایی در مورد مخاطبان و ارزش های آنها صحبت می کند. اگر درست انجام شود منجر به ایجاد ارتباط و تشویق آنها به اعتماد می شود تا هر زمان که تصمیم به عمل گرفتند اشتیاق بیشتری برای تعامل با ما داشته باشند.
بازاریابی محتوا به طور خلاصه ،هنر ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان و افرادی است که مورد انتظار ما هستند بدون اینکه لزوما چیزی به آنها بفروشیم.مخاطبان را خواهیم شناخت و برای آنها سفری هیجان انگیز تعریف می کنیم. سفری که با تردید شروع می شئد اما به لذت خواهد رسید.

بازاریابی محتوا، نوعی بازاریابی استراتژیک است که بر تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای باارزش تمرکز می‌کند تا از این طریق، تعداد مخاطبان و ترافیک سایت را افزایش دهد. تولیدکنندگان و بازاریابان محتوا همواره در تلاش هستند تا اطلاعات و شیوه‌های تبلیغاتی خودشان را در این صنعت که به‌سرعت در حال تحول است، به‌روز نگه دارند. تولید کردن محتوایی که بتواند مخاطبان را به سمت خودش جذب کند و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده را بازگشت دهد بسیار مهم است. شما در صنعت تولید محتوا می‌توانید با درگیر کردن مخاطبان اعتماد آن‌ها را جذب کنید و درنهایت فروش محصولات خود را بالاتر ببرید. خواندن ۴ نکته‌ی زیر نیز به شما کمک می‌کند تا محتوای بانفوذتری تولید کنید و بازاریابی خود را از این طریق بهبود دهید.

۱- شنوندگان ارزش بیشتری به محتوای طولانی می‌دهند

بازاریابان محتوایی که زرنگ باشند، می‌دانند افرادی که به یک وب‌سایت مراجعه می‌کنند به دنبال راه‌حلی برای یک مشکل می‌گردند یا می‌خواهند اطلاعات خود را در مورد موضوعی افزایش دهند. شما به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، باید سعی کنید یک مشکل را در محتوای خود توضیح بدهید و برای رفع آن، محصول مورد نظرتان را به خوانندگان پیشنهاد کنید. مطالب طولانی، یک مشکل را به‌خوبی توضیح می‌دهند و سؤالات و ابهامات کاربر را به‌طور کامل برطرف می‌کنند. تصاویر و ویدئوها نه‌تنها مخاطبان را درگیر می‌کنند، بلکه خشکی و یکنواختی متن‌‌ را نیز از بین می‌برند.

۲- محتوای تعاملی را شخصی کنید

یک مؤسسه‌ی بازاریابی از بازاریابان نظرسنجی کرده و آمار جالبی در این رابطه منتشر کرده است. طبق آمار این مؤسسه‌، حدود ۷۵ درصد بازاریابان قصد دارند امسال استفاده از محتوای تعاملی را با هدف شخصی‌سازی محتوا افزایش دهند. محتوایی که بر کاربر تمرکز می‌کند به‌شدت درگیر کننده و مفید است؛ زیرا به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند نیازهای خاص خود را برطرف کنند.

نظرسنجی‌ها و بازی‌ها مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کنند و فروش محصولات را بالاتر می‌برند. آگهی‌های تعاملی و دکمه‌های تشویق به عمل‌ نیز تأثیر خوبی در جذب مخاطبان دارند. اینفوگرافی‌های تعاملی و ویدئوهای ۳۶۰ درجه، تست‌های مهارت‌سنجی و شخصیت‌شناسی در میان مخاطبان بسیار محبوب هستند و به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

۳- محتوای قدرتمند خود را دوباره هدف‌گذاری کنید

شما می‌توانید محتوایی را که تولید کرده‌اید، به‌راحتی برای اهداف دیگر به کار ببرید تا بیشترین استفاده را از سرمایه‌گذاری خود داشته باشید. پست‌هایی را که بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، شناسایی کنید و با انتشار یک مقاله‌ی جدید به آن‌ها ارجاع بدهید؛ یا اینکه آن‌ها را با نوشتن آخرین اخبار، ترندها یا اطلاعات آماری به‌روزرسانی کنید. سعی کنید در مقاله‌های جدید خود به مطالب قدیمی‌تر لینک بدهید تا مخاطبان اطلاعات بیشتری از مطلب مورد نظر خود به دست آورند.

شما همچنین می‌توانید یک مقاله‌ی محبوب را در زمان مشخص در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. تهیه‌ی اینفوگرافی برای مطالب قدیمی و منتشر کردن مجموعه‌ای از پست‌ها به‌عنوان یک کتاب الکترونیک، راه‌های دیگری برای استفاده‌ی مجدد از محتوا هستند. بنابراین راه‌های زیادی برای دوباره هدف‌گذاری کردن مطالب وجود دارند که در بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کنند.

۴- از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک استفاده کنید

تهیه کردن محتوای جالب، مفید و درگیر کننده به‌تنهایی کافی نیست. شما به‌عنوان یک بازاریاب محتوا باید بتوانید ترافیک را به سمت محتوای خود هدایت کنید. منتشر کردن محتوا در شبکه‌های اجتماعی، بهترین و ارزان‌ترین راه برای افزایش ترافیک است. فیسبوک و یوتیوب از جمله شبکه‌های اجتماعی هستند که مخاطبان را به سمت منبع اصلی مطلب هدایت می‌کنند؛ بنابراین اکثر بازاریابان محتوا از این پلت‌فرم‌ها برای اشتراک‌گذاری محتوای خود استفاده می‌کنند.

 

از این رو موسسه کهکشان نور مفتخر است کارگاه های بازاریابی محتوای یک روزه برای علاقمندان به حوزه ی بازاریابی برگزار نماید. برای مشاهده جزئیات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

 

کارگاه بازاریابی محتوا

 

منبع: زومیت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *