5 زبان برنامه نویسی که اگر بلد باشید هیچگاه بیکار نمی مانید

تنوع زبان‌های برنامه‌نویسی باعث شده که علاقه‌مندان به یادگیری هنگام انتخاب زبان موردنظرشان با مشکلاتی مواجه شوند؛ به‌قول‌معروف تا بیایند بررسی کنند که کدام زبان برنامه‌نویسی مناسب‌شان است، زمان زیادی را از دست داده‌اند. با مدتی جست‌وجو و مطالعه درباره‌ی زبا‌ن‌های برنامه‌نویسی متوجه خواهید شد که تعداد زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب آن‌قدرها هم زیاد نیست؛ با علم به این موضوع که دقیقا می‌خواهید بعد از یادگیری برنامه‌نویسی چه‌کار کنید، می‌توانید یک زبان برنامه‌نویسی مناسب را انتخاب کنید.

جاوا اسکریپت

بسیاری از کاربران «جاوا اسکریپت» (JavaScript) و جاوا را با هم اشتباه می‌گیرند. جاوا اسکریپت یک زبان کاملا مستقل و جدا از جاوا است. وجود نام جاوا در ابتدای جاوا اسکریپت تنها یک شباهت اسمی است. جاوا اسکریپت در درجه‌ی اول یک زبان اسکریپتی سمت کاربر برای وب است که از آن برای توسعه‌ی رابط کاربری استفاده می‌شود. برنامه‌های وب در زبان‌های سمت کاربر روی کامپیوتر کاربر اجرا و از منابع سیستمی مثل رم و CPU کاربر استفاده می‌کنند.تا مدتی پیش از جاوا اسکریپت تنها در وب‌سایت‌ها برای انجام برخی رویداد‌های سمت کاربر (رویدادهایی که در مرورگر وب اجرا می‌شوند) استفاده می‌شد. بعد از مدتی پای فریم‌وُرک‌ها در جاوا اسکریپت باز شد و کارها با سادگی و سرعت هرچه‌تمام‌تر انجام پذیرفت. درواقع قبل از ورود فریم‌ورک‌ها در جاوا اسکریپت، ساخت وب اپلیکیشن‌ها هیچ‌گاه‌ به این سادگی نبود. ساخت وب اپلیکیشن‌ها به‌وسیله‌ی کتابخانه‌هایی مانند jQuery ،AngularJS ،Ember.js ،React و غیره انجام می‌شود. موسسه کهکشان نور در زمینه جاوا اسکریپت فعالیت دارد و دوره هایی در این خصوص ارائه می نماید. اگر شما به دنبال راه اندازی یک وب سایت هستید این دوره مناسب شماست. امروز جاوا اسکریپت یکی از زبانهای قدرتمند و رایج در بین تولید کنندگان نرم افزار تبدیل شده است. جاوا اسکریپت نه تنها در سمت کلاینت بلکه در سمت سرور نیز برای تولید برنامه های تحت وب مورد استفاده قرار میگیرد. در این کارگاه شما با مقدمات تولید برنامه های تحت وب با پشته ی تکنولوژی جاوا اسکریپت آشنا شده و می توانید راه خود را در این مسیر دقیق تر شروع کرده و آن را هموار کنید. جهت اطلاع بیشتر از دوره روی لینک زیر کلیک کنید.

 کارگاه تولید یک وب سایت با جاوا اسکریپت و Node Js

پایتون

زبان برنامه نویسی «پایتون» (Python) جزو محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دانشگاه‌های ایالات متحده امریکا است. توسعه‌دهندگان از پایتون برای ساخت اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل استفاده می‌کنند. همچنین پایتون گزینه‌ی بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های داده کاوی (Data Mining) است. پایتون محبوبیت بالایی در جوامع علمی و دانشگاهی برای فعالیت در حوزه‌های تحلیل داده و بیوانفورماتیک دارد. از پایتون برای برنامه‌نویسی در ویندوز، مک و لینوکس می‌توان استفاده کرد. گوگل، دراپ باکس، پینترست، اینستاگرام، ردیت، بیت تورنت و Civilization IV شرکت‌هایی هستند که از پایتون در بسیاری از پروژه‌هایشان بهره می‌برند.پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، داشتن Syntax نسبتا ساده روز به روز در جمع زبان های برنامه نویسی دیگر محبوبیت بیشتری پیدا میکند، این زبان در حالی که دارای نگارش روان و ساده ای است ، بسیار قدرتمند و کارا در زمینه هایی همچون Data Mining, Machine Learning, Web, Image Processing, Security می باشد. موسسه کهکشان نور در این راستا هم دوره هایی برگزار می نماید. در دوره پایتون به آموزش تمامی مقدمات این زبان که پایه ی هرکدام از حوزه های مذکور می باشد، پرداخته است. جهت اطلاع بیشتر از دوره پایتون روی لینک های زیر کلیک کنید.

دوره Python Fundamental

پی‌اچ‌پی

«پی‌اچ‌پی» (PHP) یک زبان اسکریپتی سمت سرور و متن‌باز (Open Source) است. بسیاری از وب‌سایت‌هایی که روزانه از آن‌ها بازدید می‌کنید، به‌وسیله‌ی PHP ساخته شده‌اند. فیسبوک، یاهو، ویکی‌پدیا، تامبلر، وردپرس و بسیاری دیگر از سایت‌ها مواردی هستند که از PHP قدرت گرفته‌اند.PHP قواعد دستوری سختی ندارد که این موضوع باعث می‌شود به‌راحتی بتوانید آن را یاد بگیرید. جالب است به این نکته اشاره کنیم که شما از همان اولین روزهای یادگیری PHP می‌توانید پروژه‌های خوبی تولید کنید که باعث بالا رفتن روحیه‌تان برای ادامه‌ی کار می‌شود. موسسه کهکشان نور در این زمینه هم دوره هایی به صورت پک برگزار می نماید .جهت اطلاع بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

دوره PHP Pack

جاوا

زبان برنامه نویسی «جاوا» (JAVA) زبانی چندسکویی (Cross-Platform) و مستقل از سیستم‌ عامل است که ویژگی‌هایی مانند امنیت و قابلیت استفاده در پلتفرم‌های مختلف را برای توسعه‌دهندگانش به ارمغان می‌آورد. از جاوا برای ساخت اپلیکیشن‌های اندروید، برنامه‌های دسکتاپی و بازی‌ها می‌توان استفاده کرد. دوره آموزشی جاوا شما را به یک برنامه نویس جاوا تبدیل می کند به گونه ای قادر خواهید بود پس از گذراندن دوره با مبانی و مفاهیم پیشرفته‏ ی زبان برنامه نویسی جاوا و تولید برنامه‏ ی مبتنی بر جاوا را به صورت ویندوز و وب آشنا شوید. در واقع در این دوره با مفاهیم برنامه نویسی جاوا یا Java Standard Edition و همینطور با مفاهیم برنامه نویسی پیشرفته ی جاوا یا Java Enterprise Editionآشنا خواهید شد. گذراندن این دوره در موسسه کهکشان نور شما را آماده ی ورود بازار کار به عنوان برنامه نویس ارشد جاوا میکند. جهت کسب اطلاع بیشتر از دوره مربوطه روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره JAVA PACK

اس‌‌ کیو‌‌ ال

اگرچه از «اس‌کیو‌ال» (SQL) در ایران زیاد به عنوان یک زبان برنامه‌‌نویسی یاد نمی‌شود و صرفا مهارتی الزامی در کنار سایر مهارت‌ها به شمار می‌رود. ولی با رشد اهمیت موضوعاتی مانند بزرگ‌ داده‌ها (Big Data) ترجیح‌مان بر این بود که SQL هم در این لیست قرار گیرد.از SQL برای کار روی پایگاه‌های داده در محیط‌‌‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. تقریبا در هر زمینه‌ی برنامه‌‌نویسی که بخواهید کار کنید، برای ذخیره‌‌سازی اطلاعات‌تان در پایگاه داده به SQL نیاز خواهید داشت. یادگیری SQL بسیار سریع و لذت‌بخش است. با یادگیری این زبان و حرفه‌ای شدن در آن می‌توانید به عنوان یک مدیر پایگاه داده کار کنید.موسسه کهکشان نور مفتخر است دوره های SQL را برگزار نماید .دوره SQL Server Admin مختص کسانی طراحی شده است که می خواهند کار با نمونه های SQL Server 2012 جهت طراحی ، پیاده سازی ، مدیریت و عیب یابی پایگاه داده را به صورت اصولی و حرفه ای انجام دهند . در این دوره فرض بر این گذاشته شده است که کاربر تجربه کار با Microsoft SQL Server را داشته است و با مفاهیم پایه ای کار با پایگاه داده آشنا می باشد . جهت مشاهده دوره روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره SQL Admin

پک ویژه تولید و توسعه نرم افزار SQL Design, MCSD Web Pack

منبع: دیجیکالا

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *