بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 2019

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری در سال 2019، سکوی پرش کاربران به قله‌های فناوری خواهند بود. بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی لیستی برای هدف‌گذاری آینده است. برای برداشتن اولین گام در برنامه‌نویسی حرفه‌ای‌، باید بدانید که چه راه‌هایی برای رسیدن به مقصود دارید. انواع زبان‌های برنامه نویسی همین راه‌ها هستند. به یاد داشته باشید لزوماً بهترین راه‌ها٬ کوتاه‌ترین آن نیست. برای موفقیت در دنیای بزرگ برنامه‌نویسی باید ابتدا زبان‌ها، پتانسیل، حوزه کاربرد، امنیت، کارایی و کاربردی بودن آن‌ها را بشناسید. باید بدانید که هر زبان به چه‌کاری می‌آید و چه توانایی‌هایی دارد؟ از این طریق است که می‌توانید آینده و جایگاه آن زبان را در صنعت IT پیش‌بینی کنید؛ چراکه آینده آن زبان می‌تواند آینده شما باشد.امروزه تقریبا کامپیوتر ها در هر صنعتی وارد شده اند پس یادگیری برنامه نویسی و اینکه یک برنامه چگونه کار می کند از اهمیت بالایی برخوردار است.در این مقاله می خواهیم با بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال ۲۰۱۹ آشنا شویم.

۱.پایتون (Python)

اگر شما یک تازه کار هستید و قصد یادگیری برنامه نویسی دارید، زبان برنامه نویسی پایتون (Python) یک گزینه فوق العاده هست زیرا پایتون جزو محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا است و دلیل اصلی این محبوبیت سادگی آن است.پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، داشتن Syntax نسبتا ساده روز به روز در جمع زبان های برنامه نویسی دیگر محبوبیت بیشتری پیدا میکند، این زبان در حالی که دارای نگارش روان و ساده ای است ، بسیار قدرتمند و کارا در زمینه هایی همچون Data Mining, Machine Learning, Web, Image Processing, Security می باشد و این دوره به آموزش تمامی مقدمات این زبان که پایه ی هرکدام از حوزه های مذکور می باشد، پرداخته است.همین ویژگی ها باعث شده است تا پایتون یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش برنامه نویسی به افرادی که قصد شروع یادگیری برنامه نویسی را دارند باشد. بطوری که درحال حاضر زبان پایتون به عنوان مناسب ترین گزینه برای آموزش برنامه نویسی، مخصوصا آموزش برنامه نویسی به کودکان پیشنهاد میشود

میزان سختی: یادگیری کاملا ساده و آسان،بهترین زبان برنامه نویسی برای افرادی که قصد شروع برنامه نویسی دارند
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

۲.جاوا (Java)

جاوا یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه و کدنویسی نرم‌افزارهای رایانه‌ای است. زبان برنامه نویسی جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های اصلی جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان بالا است و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست، به عبارت دیگر می‌توان آن را روی هر رایانه با هر نوع سیستم‌عاملی اجرا کرد.جاوا یکی از گسترده ترین زبان های برنامه نویسی در جهان میباشد،جاوا یک زبان برنامه نویسی است که توسط James Gosling در Sun Microsystems طراحی شده است. جاوا ابتدا در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده است که حدود ۹ میلیون توسعه دهنده از آن استفاده می کنند.

میزان سختی: یادگیری کاملا ساده و آسان (سخت تر به نسبت پایتون)
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

۳.جاوا اسکریپت (JavaScript)

امروزه جاوا اسکریپت به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی تحت وب شناخته می‌شود. وب‌سایت‌هایی که اغلب بازدید می‌کنید، بازی‌هایی که در reg انجام می‌دهید، برنامه‌هایی که به آن‌ها تکیه می‌کنید، همگی بر پایه‌ی جاوا اسکریپت هستند.جاوا اسکریپت زبانی است که در صفحات html کاربرد دارد و قابلیتهای بسیاری از قبیل : افزایش کیفیت طراحی صفحات , کنترل صفحات ، کنترل browser بازدید کننده ، ساخت و استفاده cookie ها و بسیاری چیزهای دیگر.JavaScript یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است که کدهای آن بسیار شبیه به زبان C است.

میزان سختی: یادگیری ساده و آسان
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

۴.پی اچ پی (PHP)

مهمترین جهش برنامه نویسی در سالهای اخیر، بی شک برنامه نویسی تحت محیط وب میباشددر دنیای امروز هر کسی از برنامه های کاربردی تحت وب استفاده می کند. به دلیل سادگی توزیع و انتشار آنها ، روز به روز به تعداد این برنامه ها اضافه می شوددر ضمن باگذراندن این دوره دانشجویان آشنایی خوبی با زبان برنامه نویسی PHP پیدا خواهند کرد .

میزان سختی: یادگیری ساده و آسان
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ

۵.زبان (Swift)

Swift در لیست بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی قرار دارد. وقتی اپل در سال ۲۰۱۴ این زبان را عرضه می‌کرد هدفش توسعه برنامه‌های native برای ios یا macOS به‌دور از دردسرهای پیچیده ساخت و تست بود.درحالی‌که این زبان دوران رشد خود را طی می‌کند ولی چون قابلیت همراهی زبان Objective-C و حتی زبان C را در خود دارد، جای پای محکمی را برای خود در برنامه‌نویسی سیستم‌عامل‌های iOS یا macOS بازکرده‌ است. بعد از یک سال از ساخت، Swift توانست در میان توسعه‌دهندگان رتبه یک را از نظر محبوبیت، از آن خود کند. در سال ۲۰۱۷ نیز با رتبه چهارم هنوز در میان پنج زبان محبوب دنیا جا خوش کرده است. یکی از نکات موفقیت Swift شیوه کد‌نویسی آن است. برخلاف Objective-C و شیوه کدنویسی خاص آن، در سویفت کدنویسی شیوهای مشابه با زبان‌های همچون C یا java دارد. به همین دلیل شما و دیگر توسعه‌دهندگان نیز می‌توانید فرصت استفاده از Swift را داشته باشید،‌ چه‌بسا که به این زبان مهاجرت هم کردید.سویفت با ظهور خود باعث جلب علاقه و توجه توسعه‌دهندگان بیشتری به سیستم‌عامل‌های iOS و macOS شد. این علاقه امروز به عشق تبدیل‌شده تا حدی که تقاضاهای زیادی برای اجرای سویفت در سیستم‌عامل‌های همچون ویندوز از سراسر جهان به گوش می‌رسد. این نویدی برای آینده بهتر برای سویفت و توسعه‌دهندگان سویفت است.

میزان سختی: یادگیری متوسط
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *