معرفی دوره اندروید

اندروید یک سیستم‌عامل متن باز و رایگان است. امکان دانلود پروژه‌ی متن باز اندروید (Android Open Source Project) یا به‌اختصار AOSP برای همه وجود دارد و در واقع می‌توان از قدرت این پروژه برای ساخت هر محصولی بهره گرفت. اما مسلما کاربرد این پروژه فقط به سیستم‌عامل نصب‌شده در گوشی‌ هوشمند یا تبلت شما خلاصه نمی‌شود.

زبان برنامه نویسی اندروید در واقع خود یک چهارچوب برای ساخت محصولات دیگر است. در دل اندروید چیزی بیش از یک پلتفرم وجود ندارد که می‌توان از آن برای اجرای اپلیکیشن‌ و ارتباط بین سخت‌افزار و نرم‌افزار بهره گرفت. ما اندروید را بیشتر به‌عنوان سیستم‌عاملی برای موبایل‌، تبلت‌ و حتی ساعت‌ هوشمند و تلویزیون‌ تصویر می‌کنیم؛ اما اینکه از اندروید برای اجرای دستورات مختلف در ابزارهای یادشده استفاده کنیم، فقط بخشی از این پلتفرم را شامل می‌شود. البته مشخصات این بخش یکی از مهم‌ترین اجزای اندروید است.

داشتن کتابخانه‌های کد فراوان که هرکسی بتواند از آن‌ها استفاده کند، بسیار خوب به نظر می‌رسد. اینکه افراد بتوانند از اپلیکیشن‌های مشابهی استفاده کنند، وضعیت را باز هم بهتر کرده است و در واقع با داشتن یک دستگاه اندروید می‌توان به طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های مخصوص آن بهره گرفت که یکی از بهترین ویژگی‌های پلتفرم یادشده است. برای شرکت‌های مختلف نیز ساختن دستگاه‌هایی بر پایه‌ی اندروید بهتر است؛ چراکه در این شرایط این شرکت‌ها نیازی ندارند که روی پلتفرم اپلیکیشن مخصوص به خود کار کنند. علاوه بر این شرایط برای گوگل هم عالی است؛ زیرا هر چه تعداد دستگاه‌های بیشتری به اینترنت متصل باشند، تعداد کاربرانی که از سرویس‌های این کمپانی استفاده می‌کنند هم افزایش خواهد یافت.

مزایای یادشده برای گوگل در واقع دلیل اصلی متن باز بودن سیستم‌عامل اندروید است. گوگل همیشه اعتقاد داشته که همه‌ی انسان‌ها باید به شبکه‌ی اینترنت دسترسی داشته باشند. البته با وجود دلایل خوبی که برای متن‌باز بودن پروژه‌ی اندروید بیان شد، دلیل اصلی گوگل به‌عنوان شرکتی که توسعه‌ی این پلتفرم را هدف قرار داده، این است که اینترنت باعث درآمدزایی این کمپانی می‌شود. تمام شرکت‌ها به‌منظور کسب درآمد بیشتر به فعالیت خود ادامه‌ می‌دهند؛ اما گوگل با پروژه‌ی متن‌باز اندروید راه جدیدی برای کسب درآمد از محصولات متنوع و بعضا گران‌قیمت اندروید پیدا کرده است.

امروزه یکی از پرمخاطب ترین سیستم عامل های جهان سیستم عامل اندروید که باتوجه به متن باز بودن آن بسیار فراگیر است .این سیستم عامل نه تنها روی پلترم موبایل ، بلکه روی اکثر پلتفرم هایی که نام هوشمند را با همراه خود دارند مورد استفاده است .بدیهیست که بدلیل این حجم از فراگیری امنیت ان مورد توجه قرار میگیرد باتوجه به قابلیت های موبایل های هوشمند ، انها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا میکنند ؛ نگهداری اطلاعات حساس ، انواع ارتباطات روزمره ما ، موقعیت مکانی ما و بسیاری از موارد حساس دیگر .به علاوه که اگر ما به این دستگاه به عنوان یک تهدید نگاه کنیم ؛باتوجه به مفاهیم BYOD این تهدیدی است که دائما در محیط های متفاوت در حال حرکت است ؛ در سازمان ها و محل کار ،…

منبع: زومیت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *