مزایا و کاربرد های زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا هم‌اکنون از رایج ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است، جاوا یک زبان برنامه‌نویسیِ شیءگرا است و همانند زبان برنامه نویسی ++C عمل میکند ؛ اگرچه تا حدودی کند است، اما جذابیت‌های جاوا به‌قدری است که نه تنها در حال حاضر بلکه در دهه های آیند هم نیز و به فعالیت موفق خود ادامه می‌دهد.

با این وسعت از موقعیت و فرصت شغلی، انتخاب جاوا باوجود محبوبیت بیشتر زبان‌های دیگر، در لیست بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی، کار بسیار مفیدی است.

واقعا اگر بخواهیم جاوا رو مورد بررسی قرار دهیم و در مورد ویژگی های برنامه نویسی جاوا صحبت کنیم میتوان یک لیست بلند بالا رو منتشر کرد ولی در این مطلب در مورد تعداد از ویژگی های زبان جاوا صحبت میکنیم.

  • ساده (یادگیری و آموزش برنامه نویسی جاوا نسبت به زبان های مثل سی و سی پلاس پلاس ساده است)
  • شیء گرا (زبان جاوا، یک زبان شی گرا است. منظور از شی گرا بودن یعنی ما نرم افزار خود را به عنوان ترکیبی از انواع مختلف اشیائی که هر دو “داده و رفتار” را شامل می شوند، سازماندهی می کنیم.)
  • قابل حمل (میتواند روی هر پلتفرمی اجرا شود)
  • بستر مستقل (یک پلت فرم محیط سخت افزاری یا نرم افزاری است که در آن یک برنامه اجرا می شود.)
  • امن (جاوا امن است چون هیچ نشانگر صریح ندارد، برنامه های جاوا در داخل سیستم عامل مجازی ماشین مجازی اجرا می شود)
  • معماری خنثی (هیچ ویژگی وابسته به آن وجود ندارد.)
  • پویا
  • تفسیر شده
  • عملکرد بالا (جاوا سریعتر از تفسیر سنتی است، زیرا کد بایت “نزدیک” به کد بومی است و هنوز تا حدودی کندتر از یک زبان کامپایل شده (به عنوان مثال، C ++))
  • چندگانه
  • توزیع شده (ما می توانیم برنامه های توزیع شده را در جاوا ایجاد کنیم. RMI و EJB برای ایجاد برنامه های توزیع شده استفاده می شود.)

مزایای برنامه نویسی جاوا

اگر بخواهیم در مورد مزایای برنامه نویسی جاوا صحبت کنیم باید دیدی به ویژگی های زبان جاوا بندازیم چون همین ویژگی باعث ایجاد مزایای برنامه نویسی جاوا شده اند. از قابل حمل بودن و امنیت قابل قبول گرفته تا شی گرا بودن.

کاربرد برنامه نویسی جاوا

اگر بخواهیم در مورد کاربرد برنامه نویسی جاوا صحبت کنیم باید به سراغ این برویم که چه دستگاها و جاهایی از جاوا استفاده میکنند. به گفته شرکت سان مایکروسیستمز (سازنده زبان برنامه نویسی جاوا) سه میلیارد دستگاه از جاوا استفاده می کنند. در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها از جاوا استفاده میکنند که تعدادی از آنها را در زیر نام برده ایم:

برنامه های کاربردی رومیزی از قبیل acrobat reader, media player, antivirus و…
برنامه های کاربردی تحت وب نظیر irctc.co.in و…
برنامه های کاربردی سازمانی نظیر برنامه های کاربردی بانکها
موبایل
سیستم های تعبیه شده
کارت های هوشمند
رباتیک
بازی ها و….

موسسه کهکشان نور مفتخر است دوره های جاو را به صورت پک و عادی برگزار کند. جهت اطلاع بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید.

JAVA PACK

Advanced Java

منبع: ایران سورس

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *