اسکرام چارچوبی برای مدیریت پروژه

کارگاه های عملی یکی از موثر ترین روش های انتقال مطلب در زمان کم و با بازدهی زیاد است. در حوزه فناوری اطلاعات که شتاب تغییرات و ورود تکنولوژی های جدید بسیار بالا و فزاینده است، علاوه بر دوره های بلند مدت و کوتاه مدت جهت انتقال دانش و مهارت، نیاز به نوع دیگری از آموزش برای انتفال سریع و به روز بودن می باشد. انتقال دانش و تجربه عملی در زمان کوتاه و به صورت کاملا کارگاهی و مشارکت فعال افراد در سناریو های طراحی شده در محیط کار گروهی و پر انرژی و پر نشاط، وجه تمایز کارگاه های عملی برای کسب مهارت در شرایط بهینه و یا اثربخشی بالا می باشد.
کارگاه های عملی نسل جدید کهکشان همگی مبتنی بر موضوعات روز صنعت فناوری و امنیت اطلاعات بوده و با بهره گیری از مدرسین مجرب،هدف همگام نمودن متخصصین و علاقمندان را با تحولات این صنعت دنبال می نماید. همچنین موسسه کهکشان نور مفتخر است در همین راستا کارگاه اسکرام را برای اولین بار برای علاتمندان به برنامه ریزی و زمانبندی در توسعه نرم افزار ارائه میشود.

کارگاه پیاده سازی اسکرام

پیچیدگی فرآیند تولید نرم‌افزار و تغییرات سریع فناوری و رقابت شدید کسب‌وکارها در رفع نیازهای مشتری باعث شد که روش‌های سنتی تولید نرم‌افزار دیگر جوابگو نباشند و همین عوامل نیاز به ایجاد روش‌های چابکی برای توسعه نرم‌افزار را بیش از پیش کرده است که اسکرام یکی از روش‌هایی بود که جهت پاسخ به این نیاز شکل گرفت.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده حدود ۸۰ درصد پروژه‌هایی که با متد آبشاری مدیریت می‌شدند، با مشکلاتی همراه بودند یا زمان تحویل پروژه دچار تاخیر می‌شد. در این روش در ابتدای شروع پروژه نیازهای مشتری دریافت و بر اساس آن زمان‌بندی انجام می‌شد و این در حالی است که لزوما آنچه مشتری می‌گوید همان چیزی نیست که واقعا می‌خواهد و از طرف دیگر در محیط‌های پویا نیازهای مشتری در گذر زمان دچار تغییر می‌شود.
اسکرام چارچوبی برای تولید محصول با کیفیت با در نظر گرفتن نیازهای مشتری است که بر اساس روشی تکرارپذیر و افزایشی برای توسعه محصول مبتنی بر بازخوردهای دریافت شده از سوی مشتری عمل می‌کند. اسکرام مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند جهت نمایان کردن مشکلات سیستم داشته و فرآیندی جهت حل این مشکلات را به مدیر محصول و اعضای تیم توسعه ارایه می‌کند. کلمه اسکرام از فوتبال راگبی گرفته شده است که در آن همه افراد با هم تصمیم می‌گیرند و برای رسیدن به هدف تلاش می‌کنند.
افراد با تسلط بر اسکرام می‌توانند به پیچیدگی‌های تولید محصول غلبه کنند و مشکلات سرویس را خیلی ساده‌تر از گذشته برطرف کنند. همچنین اسکرام راهکاری برای پاسخ‌دهی سریع و با کیفیت به نیازهای مشتریان دارد که می‌تواند به افزایش انگیزه و توانمندی تیم توسعه کمک کند. اسکرام با ایجاد فرهنگ تولید ارزش و انتشارهای سریع‌تر؛ ریسک پروژه راکاهش می‌دهد و از طرف دیگر بازخوردهایی که از مشتریان دریافت می‌شود به موفقیت هرچه بیشتر پروژه کمک می‌کند. این تکنیک محدود به زبان برنامه‌نویسی یا فناوری خاصی نبوده و تیم توسعه می‌تواند با هر زبان برنامه‌نویسی پروژه خود را توسعه بدهد.

جهت کسب اطلاع بیشتر از این کارگاه به لینک زیر مراجعه کنید:

کارگاه پیاده سازی سکرام

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *