حملات DDOS الزاما خرابکارانه نیستند!

DDOS مخفف Distribute denial of service است که نوعی از حملات سرور است.حمله DOS زمانی رخ می‌دهد که حجم زیادی از تقاضا به سمت سرور مورد هدف قرار بگیرد، تا سرور از کار بیافتد. در چنین مواردی از کار افتاد سرور به صورت عمدی نیست. اما در حملات DDOS همین اتفاق به صورت عمدی رخ می‌دهد.در واقع هدف از حملات DDOS از کار افتادن یک وب سایت خاص یا از دسترس خارج کردن سایت است و همچنین در بین حملات سایبری، حمله DDOS یکی از شایع ترین نوع حملات است که کسب و کار های بسیاری قربانی این نوع حمله شده‌اند. اما DDOS همیشه یک حمله سایبری نیست و گاها ممکن است رفتار طبیعی کاربران باعث بروز این مشکل شود.
در این حمله سرور مورد هدف با تقاضای بسیاری روبه‌رو می‌شود، اما این حمله از یک منبع مشخص نیست بلکه از جاهای مختلف به آن حمله می‌شود.
در این نوع حملات هکرها برای حمله به تعداد زیادی از رایانه های نیاز دارند. بات‌نت ها یکی از رایجترین سیستم هایی است که در ااین زمینه هکر ها از آن استفاده می‌کنند. در واقع بات نت ها به مجموعه ایی از سیستم های کاربران عادی است که با نصب یک نرم‌افزار امینتی آلوده، بدون اجازه در اختیار گرفته می‌شود. در این شرایط هکر های سعی می‌کنند تعداد بسیار زیادی از درخواست‌ها را از مراجع مختلف به سمت سرور ها ارسال کنند تا حدی که سرور از پاسخگویی به این درخواست ها ناتوان شود و سایت یا اپلیکیشن از کار بیافتد. نمونه این نوع حملات در کسب و کارهای مختلف به خصوص در ایران بسیار رخ داده است. به عنوان مثال اگر در زمان خرید یک محصول در زمان محدود همزمان با سایر کاربران به وب سایت مراجعه کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که حجم زیاد تقاضا باعث کندی سرور یا از کار افتادن سرویس می‌شود.
این اتفاق در حقیقت نمونه ایی از یک حمله DDOS رایج است چرا که در یک بازه زمانی مشخص، حجم زیادی از کاربران به یک سایت مراجعه کرده‌اند اما سرور قادر به پاسخگویی به این حجم درخواست نبوده است.
از جمله عمومی ترین حملات دیداس را می‌توان حملات دیداس ترافیکی،پهنای باند و اپلیکیشنی نام برد. برای محافظت از خودر در برابر این نوع حملات می‌توان از یک سرویس به نام Virtual Private Network استفاده کنیم که یک روش مناسب برای دارندگان وب سایت و هم برای کاربران عادی برای جلوگیری از این حملات است. این سرویس با نصب یک نرم افزار روی سیستم، تمامی داده های دستگاه را رمزگذاری می‌کند و آدرس IP شما را مخفی نگه میدارد. عملا بدون IP امکان طرح ریزی حمله DDOS وجود ندارد.
همچنین بعضی سرویس دهندگان هاست ها روی سرویس های خود نرم افزار های مقابله به این نوع حملات را پیاده سازی کرده‌اند که این نوع حملات را خنثی می‌کند.
دوره CEH یک دوره تربیت هکر های قانومند است که در آن به روش های هک و نفوذ پرداخته می‌شود ،اگر شما علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حملات DDOS یا سایر روش های هک هستید می‌توانید در این دوره شرکت کنید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *