فریمورک اسپرینگ

اسپرینگ جاوا راهکاری ساده برای تولید برنامه‌های تحت سرور

زبان برنامه نویسی جاوا برای برنامه نویسی تحت وب،چارچوب‌ها و تکنولوژی‌های بسیار متفاوتی عرضه کرده است که معروفترین و محبوب‌ترین آنها فریمورک spring است. در واقع این فریم‌ورک یکی از پرکاربردترین فریم‌ورک‌ها در زبان برنامه نویسی جاوا است البته این تکنولوژی فقط برای وب نیست بلکه از آن می‌توان در برنامه‌های مختلف استفاده کرد.

Spring در برنامه نویسی تجاری جاوا معروف ترین فریمورک است و میلیون ها برنامه نویس با آن کار می‌کنند. دلایل استفاده این برنامه نویسان از این فریمورک performance بسیار بالا و تست راحت و معماری آن و مهمترین آن متن باز (open source) بودن این فریم‌ورک است. اولین نسخه آن در ماه ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط Rod Johnson نوشته شده است. با استفاده از ویژگی‌های spring می توان هر برنامه جاوایی را نوشت و اسپرینگ از ابتدای ارائه تا به امروز تغییرات زیادی داشته و امکانات و ابزار‌های قدرتمندی را در اختیار برنامه نویسان قرار داده است. با این حال قابلیت‌هایی را برای نوشتن برنامه‌های تحت وب تحت پلت فرم Java EE دارد. هدف اصلی فریمورک اسپرینگ این است که برنامه‌های Enterprise را توسعه دهد و برنامه نویسی J2EE را آسان تر کند.
در واقع فریم‌ورک Spring بسیار ساده و کم حجم جهت نصب و انتقال به روی سیستم ها است.

J2ee مخفف java to platform, enterprise edition است. که این تکنولوژی در برنامه نویسی نرم افزارهای تجاری و سازمانی بسیار مورد استفاده و مورد توجه قرار گرفته است. این پلتفرم API هایی را برای برنامه نویسی نرم افزارهای سازمانی فراهم می‌کند که از جمله آنها API هایی برای کار با شبکه و وب‌سرویس‌ها است. برای برنامه نویسی j2ee باید از زبان جاوا استفاده شود که بهترین گزینه است.یکی از مهم ترین API های j2ee ، servlet است که مربوط به درخواست‌های http و پردازش آن ها است که امکان نوشتن برنامه‌های تحت وب بر پایه سرور جاوایی را فراهم می‌کند. و صفحاتی که با jsp طراحی می‌شوند از این امکان بهره می‌برند. در واقع J2EE شامل گروهی از تکنولوژی‌ها به همراه جاوا است که این امکان را به برنامه نویسان می‌دهد که برنامه‌هایی در خصوص Webserver یا ApplicationServer بنویسند.
اگر شما علاقمند به حوزه هستید و نیاز به دانش بیشتری در این زمینه دارید، موسسه کهکشان نور دوره‌ای تحت عنوان جاوا پیشرفته برای علاقمندان ارائه می‌کند که در این دوره 50 ساعته علاوه بر یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا با تکنولوژی J2EE، با معماری‌های نرم افزارهای ، الگوی MVC، تکنولوژی Servlet و JSP ، چارچوب‌های Spring و Hibernate، وب‌سرویس‌های مبتنی SOAP و REST، ابزار build و بسیاری از مفاهیم پیشرفته در برنامه نویسی جاوا آشنا خواهید شد. در نهایت هدف از برگزاری این دوره در موسسه کهکشان نور یادگیری برنامه نویسی سمت سرور با زبان برنامه نویسی جاوا است.

برای مشاهده دوره Advance JAVA روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جاوا پیشرفته

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *