برنامه نویسی اندروید یا وب؟

برنامه نویسی وب بهتر است یا اندروید؟

برنامه نویسی از مشاغلی است که با پیشرفت روز افزون فناوری اطلاعات تقاضای نیروی متخصص در این حوزه افزایش پیدا کرده است و اکثر سازما‌ن‌ها با ورود به بخش فناوری اطلاعات (IT) به نیروی متخصص در این زمینه نیاز خواهند داشت.
برنامه نویسی یک حوزه بسیار گسترده است که شما را برای ورود به هر حوزه‌ی آن مسیر مشخصی را طی کرده و در این مسیر مهارت‌ها، فناوری‌، ساختار و برنامه نویسی مناسب را گسترش ببینید. به همین دلیل ورود به دنیای برنامه نویسی و انتخاب یک مسیر شغلی مناسب در این حوزه کار آسانی نیست.
برای پاسخ به پرسش برنامه نویسی وب بهتر است یا برنامه نویسی اندروید باید بگوییم مهمترین نکنه در انتخاب این دو حوزه برنامه نویسی علاقه شخصی به این دو حوزه است.
برنامه نویسی تحت وب به برنامه‌هایی می‌گویند که برای تولید نرم افزار‌های تحت وب و انجام امور مختلف طراحی و ارایه شده است. در حقیقت برنامه نویسی تحت وب مربوط به فرآیند‌هایی است که پشت صحنه برنامه نویسی انجام می‌شود و کاربر عادی آن را نمی‌بیند. در واقع گسترش اینترنت به استفاده از وب سرویس‌ها باعث محبوبیت زبان‌های برنامه نویسی وب شده است که فناوری Asp.NET یکی از تکنیک‌های به روز و پیشرفته در تولید برنامه‌های تحت وب است که توسط شرمت مایکروسافت توسعه داده شده است. به همین دلیل برنامه نویسی تحت وب یکی از پرتقاضاترین حوزه‌ در برنامه نویسی است.
در مقابل اندروید با داشتن نزدیک به 2 میلیارد کاربر، جز محبوب‌ترین و پراستفاده ترین سیستم عامل ها است و همچنین وابستگی کابران به گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی روز به روز افزایش پیدا کرده است، در نتیجه نیاز کاربران به اپلیکیشن‌های مختلف نیز افزایش خواهد یافت و این فرصت خوبی برای توسعه دهندگان است تا دست به کار شوند و خود را در این زمینه مطرح کنند. بنابراین برنامه نویسی برای موبایل و آن هم سیستم عامل اندروید یک امتیاز محسوب می‌شود زیرا علاوه بر مشتریان زیاد و درآمدزایی از طریق تولید نرم افزارهای اندرویدی، در سال‌های آیند تقریبا تمام شرکت‌ها به برنامه نویس اندورید نیاز خواهند داشت و در پی استخدام آن‌ها خواهند بود.

بازار کار برنامه نویسی تحت وب یا برنامه نویسی اندروید

در حقیقت بازار کار هر دو در ایران بسیار خوب است و می‌توان گفت هر دو از بازار کار خوبی برخوردار هستند اگر شما برنامه نویسی وب یا اندروید یاد بگیرید و تسلط کافی داشته باشید بدون شک می‌توانید به راحتی مشغول به کار شوید.

برتری‌های برنامه نویسی تحت وب نسبت به برنامه نویسی اندروید:

• سرعت و امنیت بسیار بالا
• پرتال بودن و همیشه در دسترس بودن
• قابل اجرا در تلفن همراه و تبلت
• قابل اجرا در هر زمان و در هر مکان

برتری‌های برنامه نویسی اندروید نسبت به برنامه نویسی تحت وب:

• همیشه در دسترس است
• قابلیت سرویس دهی در حالت آفلاین
• امنیت بالا
• اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند پیام، دوربین، GPS و …
• نتیجه سریعتر

در همین راستا موسسه کهکشان نور مفتحر است که دوره‌های آموزشی برنامه نویسی اندروید و برنامه نویسی تحت وب را برگزار کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید.

پک ویژه تولید و توسعه نرم افزار

پک اندورید 

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *