5 شغل پردرآمدی که از مهارت SQL و پایگاه داده استفاده می‌کند!

اس کیو ال یا SQL مخفف عبارت Structured Query Language است. از این مهارت به منظور ذخیره سازی اطلاعات در پایگاه داده و فراخوانی اطلاعاتی که از قبل در پایگاه داده ثبت شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه فناوری اطلاعات زمینه کاری و فرصت‌‌های شغلی وسیع و رو به رشدی را در زمینه SQL و پایگاه داده فراهم کرده است. در این مقاله نگاهی به چندین شغل مرتبط با SQL خواهیم انداخت.

تحلیلگر داده- متوسط حقوق 58,023  دلار در هر سال

آنالیز داده و فرآیند جمع‌آوری اطلاعات به منظور بهبود تصمیمات در کسب‌وکار است. اما این در عمل به چه معنا است؟ به عنوان مثال یک شرکت حمل و نقل را در نظر بگیرید، در این بخش با جمع‌آوری اطلاعات در زمینه تعداد دفعات استفاده افراد از خطوط اتوبوس به صورت جداگانه، شرکت می‌تواند استراتژی خدمات را در شرکت بهینه کند. شاید تجزیه و تحلیل این داده‌ها نشان دهد بعضی از خطوط خیلی کمتر از بقیه استفاده می‌شود در چنین مواردی ممکن است خطوط مشخصی به منظور کاهش هزینه حذف یا تجدیدنظر شود.

تحلیلگران باید از نظر تحلیلی ماهر باشند تا الگوهای موجود در مقادیر زیادی از داده‌ها را تحلیل و شناسایی کنند. منظور از مهارت‌های تحلیلی درک از ریاضیات، الگوریتم و آمار است. علاوه بر این مهارت‌های برنامه نویسی هم نیز الزامی است.

مدل‌ساز داده- متوسط حقوق 79,331 دلار در سال

مدل‌سازی داده یکی از مهم‌ترین فرآیندها در تجارت مدرن است. یک مدل‌ساز داده ساختار پایگاه داده را تعیین می‌کند. این به این معنا است که او الزامات داده را می‌گیرد و آن‌ها را به ساختارهایی تبدیل می‌کند که توسط سیستم مدیریت امنیت اطلاعات پایگاه داده قابل درک باشد: جداول، ستون‌ها، انواع داده و غیر موارد قابل درک برای پایگاه داده است. در حقیقت یک مدل‌ساز داده الگوی داده‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که دقت و کارایی عملیات‌های پایگاه داده را بهینه کند.

یک مدل‌ساز پایگاه داده، نیاز به دانش عمیق در زمینه فناوری اطلاعات را دارد. او باید ساختارهای پایگاه داخلی و همچنین قوانین و اصول مدل‌سازی پایگاه داده را درک کند.  همچنین او به مهارت‌های ارتباطی و دانش تجاری خوبی نیاز دارد، در واقع این به این معناست یک مدل‌ساز داده به مشتریان گوش می‌دهد و نیازهای آن‌ها را به زبان بانک اطلاعاتی ترجمه می‌کند.

توسعه دهنده بانک اطلاعاتی- متوسط حقوق 74,133 دلار در سال

توسعه دهنده پایگاه داده، برنامه نویسی است که در پایگاه داده تخصص دارد. زبان اصلی برنامه نویسی آن SQL است. او کدهای مورد استفاده به زبان SQL می‌نویسد یا بهبود می‌بخشد. او ممکن است در معماری بانک اطلاعاتی و همچنین در مورد فناوری‌های پایگاه داده تحقیق کند تا مشخص کند بهترین کار برای انجام کدام است. یک توسعه دهنده پایگاه داده برای بهینه سازی سیستم، تست‌های مربوط به پایگاه داده، به ویژه تست‌های عملکردی را انجام می‌دهد. سطح بالایی از مهارت SQL در این موقعیت شغلی ضروری است.

مدیر پایگاه داده – متوسط حقوق 72,209 دلار هر سال

کار مدیر پایگاه داده کمی متفاوت تر از توسعه دهنده پایگاه داده است. کار یک مدیر پایگاه داده کمی متفاوت تر از یک توسعه دهند پایگاه داده است. او اطمینان حاصل می‌کند که داده‌ها در همه پایگاه‌های داده، ایمن، مستحکم و پایدار است. او در واقع از وسایلی که پایگاه داده در آن ذخیره می‌شود مراقبت می‌کند و اطمینان می‌دهد که فضای خالی در دیسک و قدرت محاسباتی برای بانک اطلاعاتی وجود دارد. مدیر پایگاه داده معمولا میزان دسترسی مجاز هر کاربر را برای حفظ ایمنی پایگاه داده تعیین می‌کند.

دانشمند داده –  متوسط حقوق 90,457 دلار در هر سال

یک دانشمند اطلاعات فردی است که ارزش را از داده‌های مشتری استخراج می‌کند. به عبارت دیگر، او داده‌های خام را به اطلاعات ارزشمند تبدیل می‌کند که می‌تواند در راستای تصمیم گیری به کسب و کار بهبود بخشد. در واقع یک دانشمند داده هم به کسب و کار و هم اطلاعات را درک می‌کند. او از مهارت‌ها برای تجارت، آمار و برنامه ریزی داده‌ها و تحلیل داده‌ها برای دستیابی به بیشترین سود استفاده خواهد کرد.

موسسه کهکشان نور با دو دهه نجربه خوش آموزش توانسته است دور‌های آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات برگزار کند که در این راستا مفتخر است دوره Sql Design  را برگزار کند. برای مشاهده جزئیات دوره به لینک زیر مراجعه کنید

دوره Sql Design

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *