اندروید

توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی، یک شغل پردرآمد

همزمان با معرفی سیستم عامل اندروید، شاهد یک تحول عظیم در تلفن‌های همراه بودیم به طوری که در مدت کوتاهی رقبای اصلی خود را کنار زد و به یکه تاز دنیای تلفن همراه تبدیل شد. اما قابلیت‌های این سیستم عامل آنقدر خوب بود که نه تنها بازار تلفن‌های همراه را به تسخیر خود در آورد بلکه امروزه شاهد استفاده از این سیستم عامل در تجهیزات مختلفی از جمله ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و حتی خودروهای هوشمند هستیم.
طبق آمار رسمی گوگل در کنفرانس سال توسعه‌دهندگان سال 2019، در حال حاضر بیش از 2.5 میلیارد وسیله اندرویدی فعال در سراسر جهان وجود دارد.
پشتیبانی گوگل به عنوان یک کمپانی مطرح و چابک از این سیستم عامل؛ خوش ساخت بودن بستر توسعه، به روزرسانی مداوم، سهم بازار قابل توجه و کلی ویژگی‌های دیگر از جمله دلایلی است که موجب شد توسعه‌دهندگان زیادی به آن روی آورند و تعداد بی شماری اپلیکیشن بر بستر این سیستم عامل شکل بگیرد.

طبق آمارهای رسمی منتشر شده تا پایان سال 2019 میلادی، بیش از 2.9 میلیون اپلیکیشن رسمی تنها در بازار رسمی گوگل یعنی گوگل پلی استور منتشر شده است. با نگاهی به این آمار شاید در ابتدا این گونه تصور شود که این بازار به کلی اشباع شده است اما با این وجود همچنان شاهد هستیم که افراد زیادی مشتاق به یادگیری توسعه برنامه‌های اندرویدی هستند.

Android1

درآمدزایی توسعه‌دهندگان اندروید

توسعه دهندگان اندروید در سراسر جهان عموما به دو روش درآمدزایی می‌کنند. گروه اول توسعه دهندگانی هستند که با استخدام در شرکت‌های مختلف در زمینه توسعه برنامه‌های اندرویدی سازمان‌ها فعالیت می‌کنند که برای این گروه نه تنها فرصت‌های شغلی زیادی همواره وجود دارد بلکه میانگین دستمزد این گروه از برنامه نویسان هم در سطح بالایی قرار دارد که با نگاهی به آمارهای جهانی منتشر شده به خوبی می‌توان این موضوع را متوجه شد.
اما یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی توسعه‌دهندگان اندروید، افرادی است که به شکل فریلنسر اقدام به تولید برنامه‌های کاربردی کرده و با فروش آن در بازارهای اندرویدی موجود درآمدزایی می‌کنند. گوگل پلی یقینا بزرگ‌ترین بازار اندرویدی جهان است که هر سال درآمدهای هنگفتی را به توسعه دهندگان خود اعطا می‌کند. اما موضوعات مختلفی از جمله تحریم‌ها باعث شده که این بازار اندرویدی در کشور ما چندان مورد استقبال قرار نگیرد و از این رو شاهد نمونه‌های داخلی متعددی از جمله بازار، مایکت و چارخونه هستیم.

درآمد توسعه دهندگان اندروید در ایران

یکی از گزارش‌های جذابی که کافه بازار هر ساله منتشر می‌کند، گزارش صنعت موبایلی در ایران است. بر اساس گزارش منتشر شده تا سال 97 بیش از 22 هزار توسعه دهنده تنها در بستر بازار به توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی مشغول هستند و مجموع درآمد خالص این توسعه‌دهندگان 258 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل رشد 89 درصدی را نشان می‌دهد.

android2

اگر شما هم به توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی علاقه‌مند هستید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و همین حالا در دوره پک اندروید شرکت کنید. در این دوره آموزشی 120 ساعت دانشجویان با برنامه نویسی جاوا که اساس توسعه برنامه‌های اندرویدی است آشنا می‌شوند و سپس سراغ توسعه برنامه‌های اندرویدی می‌روند.

دوره Android Pack

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *