یادگیری SQL

6 دلیل برای یادگیری SQL

ساختار زبان پرس‌وجو، یا آنچه که بیشتر به عنوان SQL شناخته می‌شود، یک زبان برنامه نویسی با هدف خاص است که برای تعامل با پایگاه داده به کار می‌رود.

ریشه SQL به اوایل دهه 1970 برمی‌گردد، که در طی آن مهندسین IBM (Donald Chamberlin  و Raymond Boyce) نسخه ابتدایی این زبان را به منظور ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات در پایگاه داده این شرکت طراحی کرده‌اند. این زبان در طی این سال‌ها پیشرفت زیادی داشته است  که امروزه به عنوان یک سرویس محبوب برای کمک به سازماندهی و مدیریت اطلاعات کسب و کار شناخته شده است. این سرویس ابزارهای کامل و متعددی را در خود جای داده است و امکانات مختلفی از جمله جستجو، دریافت گزارش‌ و تجزیه و تحلیل اطلاعات در بالاترین سطح امنیتی را فراهم می‌کند. به همین دلیل SQL تا کنون به استانداردی رسمی برای موسسات استانداردهای آمریکا سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) تبدیل شده است.

در اینجا ما قصد داریم 6 مورد از دلایل یادگیری SQL را شرح دهیم:

  • داده‌کاوی (Data Mining) 

یادگیری SQL به افراد کمک می‌کند داده‌ها را با کارایی بیشتری استخراج کنند. در پایگاه داده با استفاده از Query های مختلف می‌توان به شناسایی داده‌های مختلف در فواصل زمان، مشاهده رویدادهای بروز شده، رصد فعالیت‌های جداول در پایگاه داده و موارد دیگر پرداخت. این تنها یک دلیل منطقی برای یادگیری SQL می‌توان باشد.

  • تقاضای بالا در برنامه نویسان SQL

شما نباید در پیدا کردن شغل در حوزه SQL مشکلی داشته باشید. با توجه به گزارش‌های رسمی سایت Indeed.com، مشاغل مربوط به برنامه نویسی SQL بیشتر از هر نوع زبان برنامه نویسی دیگری شامل جاوا، جاوا اسکریپت، +C، پایتون، ++C و PHP در دسترس است.

  • پردازش داده (Data Manipulation)

SQL در پردازش داده‌ها بسیار موثر و کارآمد است. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا نحوه کار کردن اطلاعات را دقیق مشاهده کنید به همین دلیل آزمایش‌ها و پردازش‌های داده برای کاربران راحت‌تر خواهد بود. علاوه بر این، داده‌ها ذخیره شده در SQL داینامیک(پویا) هستند، به این معنا که می‌توان در هر زمان با استفاده از Queryها، داده‌ها را اصلاح و یا پردازش کنند.

  • ترکیب داده‌ها از چند منبع

ترکیب داده‌ها از دو یا چند منبع ممکن است کار سخت و زمانبری باشد. با این حال، SQL فرایند ادغام چند داده را آسان می‌کند که در آن می‌توان فیلدهای مشخص شده و یا تمام پایگاه داده را با دیگر فیلدها یا پایگاه داده ادغام کرد.

  • مدیریت استخرهای بزرگ داده

هنوز به دنبال راهی برای مدیریت مجموعه داده‌های بزرگ هستید؟ از صفحات گسترده را می‌توان برای مدیریت داده‌های کوچک و یا متوسط استفاده کرد، اما هنگام مدیریت داده‌های بسیار بزرگ به یک راه حل متفاوت نیاز داریم. خوشبختانه، این حوزه ایی است که SQL در آن می‌درخشد: چه هزاران رکورد از داده‌ها و یا چه 100 میلیون رکورد، SQL آنقدر مجهز است که بتواند استخرهای داده بسیار بزرگ را مدیریت کند.

  • سرورها و پایگاه داده

اگر قصد مدیریت سرور و یا ایجاد سرور را دارید، قطعا زبان برنامه نویسی SQL مفید خواهد بود. بسیاری از سرورها از پایگاه داده‌هایی مانند MYSQL یا SQL Server برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند.

با توجه به محبوبیت این سرویس نسخه 2016  نرم افزار SQL نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت و بهبود چشم گیری داشته است که از جمله آن می‌توان به بهبود کارایی نرم افزار، مدیریت بهتر روی حجم کسترده اطلاعات، افزایش سرعت، امکان توسعه بر بستر Cloud و انسجام بیشتر محیط برنامه نویسی اشاره کرد. علاوه برا این در این نسخه امکانات خوبی برای مبحث هوشمندی سرویس و امکان اتصال به BI و قابلیت پشتیبانی از Windows Azure اضافه شده است. در همین راستا مایکروسافت دوره‌ایی با عنوان MCSA SQL 2016 Database & Development ارائه کرده است که کسب مهارت لازم در این دوره به منزله تایید توانایی فرد در ایجاد و پیاده سازی پایگاه داده در مقیاس بزرگ بوده و مهارت لازم برای عنون شغلی توسعه دهنده پایگاه داده را به دانشجو اعطا می‌کند.

در همین راستا موسسه کهکشان نور با دو دهه تجربه خوش آموزش توانسته است دوره MCSA SQL 2016 Database & Development را با آخرین کد آزمون که شامل کد آزمون 761-70  است را ارائه می‌دهد. موسسه کهکشان در این دوره تمرکز ویژه ای روی آموزش Query  یا دستورات این پایگاه داده داشته و ضمن آشنایی دانشجویان با این موارد، نحوه طراحی دستورات پیچیده به منظور دریافت گزارش های با کیفیت تر را آموزش می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری این دوره روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره آموزش  MCSA SQL 2016

 

منبع: StoneRiver

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *