6 ویژگی ASP.NET که آن را به بهترین زبان توسعه وب تبدیل کرده است

رشد روزافزون وبگاه‌ها با کارکردهای گوناگون و همینطور شکل گیری ایده‌های نو در فضای وب باعث شده که زبان‌های برنامه نویسی تحت وب به سرعت پیشرفت کنند. به همین دلیل برنامه نویسی تحت وب به یک مهارت پرتقاضا بین افراد و همچنین به یکی از مهارت‌ها و ترندهای مطرح در دنیا تبدیل شده است. ماهیت زبان‌های برنامه نویسی تحت وب مانند دیگر زبان‌های برنامه نویسی است با این تفاوت این حوزه در سمت سرور تفسیر می‌شود و در مرورگرها خروجی آن به نمایش درمی‌آید. توسعه دهندگان وب می‌توانند از محیط های متعددی که برای ساخت برنامه‌های تحت وب، استفاده کنند. برخی از برنامه نویسان تحت وب، تلاش می‌کنند سطح مهارت و دانش خود را در برخی از این محیط های برنامه نویسی افزایش دهند و برخی دیگر از برنامه نویسان ترجیح می‌دهند فقط در یکی از این محیط های برنامه نویسی قدرتمند وارد عمل شوند.
بدون توجه به رویکردی که انتخاب می‌کنید، مهم است که وقت خود به محیط های برنامه نویسیی اختصاص دهید که ارزش این تلاش را داشته باشد. اگر شما قصد ساخت برنامه های تحت وب در سطح بالا را دارید، تکنولوژی ASP.Net MVC که توسط شرکت مایکروسافت برای برنامه نویسی تحت وب ارائه شده است، بهترین گزینه است. در این مقاله ما قصد داریم چند دلیل اصلی برای انتخاب این محیط برنامه نویسی را برای شما شرح دهیم:

• User Friendly (کاربر پسند):

توسعه دهندگان وب وقت زیادی را برای ساخت سیستم های کاربر پسند صرف کرده‌اند. بسیاری از برنامه نویسان بر این باورند که برای ساخت یک برنامه تحت وب کاربر پسند نیاز به یک محیط برنامه نویسی عالی دارند. به همین دلیل محیط ASP.Net بسیار کاربر پسند و با دسترسی های سریع است که برای برنامه های کوچک و بزرگ مناسب است.

• Open Source (متن باز) :

ASP.Net MVC یک منبع متن باز است. این قابلیت دنیایی از دسترسی به امکاناتی که قبلا با سیستم های اختصاصی مایکروسافت غیر ممکن بود ،را باز می‌کند. اکنون در این محیط کاربران می‌توانند کدهای نوشته شده را مستقیما مشاهده و تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنند.

• نظارت آسان‌تر:

هنگام ساخت و استقرار یک برنامه، باید توانست عملکر آن برنامه را ردیابی و تایید کرد که برنامه مطابق با آنچه انتظار می‌رود کار کند. به همین دلیل در محیط ASP.Net زمانی که نقاط اصلی داده برای بازبینی عملکرد برنامه در دسترس باشد، می‌توان به راحتی برنامه ها را نظارت کرد.
ASP.Net MVC این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به طور کامل در طیف گسترده بر روی برنامه های خود نظارت داشته باشید. به همین دلیل این تکنولوژی ابزارهای اختصاصی را برای این منظور و همچنین سهولت استفاده کاربران طراحی کرده است.

• هماهنگی بهتر با جاوا اسکریپت:

هنگام ساخت یک برنامه کاربری با WebForms، هماهنگی با جاوا اسکریپت بسیار سخت است. بسیاری از توسعه دهندگان مجبور به استفاده از کدهای سخت جاوا اسکریپت در برنامه‌های کاربری ساخته شده با WebForm هستند.
این در شرایطی است که این گونه مشکلات به دلیل هماهنگی بسیار عالی جاوا اسکریپت با ASP.Net از بین می‌رود.

• چند پلتفرمی بودن:

نسخه های قدیم ASP.Net برای برنامه نویسی و میزبانی سرور نیازمند به سیستم عامل ویندوز بودند اما در ASP.Net MVC برای برنامه نویسی و توسعه به هیچ محیطی وابسته نیستن و قابلیت اجرا بر روی پلتفرم های مختلف مانند MacOS و لینوکس را داراست.

• کنترل بر HTML:

خروجی HTML که توسط برنامه های ASP.Net ایجاد می‌شوند کاملا استاندارد است. همچنین در ASP.Net می‌توان از کدهای CSS، Angular، Jquery و Bootstrap استفاده کرد.

به دلیل تقاضای بالای این دوره شرکت مایکروسافت برای آموزش این زبان برنامه نویسی به علاقمندان دوره‌ای را تحت عنوان MCSA Web Applications ارائه کرده است که مجموعه کامل و جامع از مهارت‌های برنامه نویسی تحت وب است. این دوره یکی از شناخته شده ترین دوره‌ها در زمینه برنامه نویسی تحت وب است که این دوره معادل دوره مایکروسافت MCSD است که مایکروسافت در نام گذاری جدید خود آن را MCSA Web Application نامگذاری کرده است. موسسه کهکشان نور با دو دهه تجربه خوش آموزش مفتخر است دوره MCSA Web Application را با سرفصل‌های استاندارد ارائه دهد. برای مشاهده جزئیات بیشتر به لیست دوره‌های سایت کهکشان مراجعه کنید.

دوره MCSA Web Application

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *