8 نکته موثر در بهبود بهره‌وری در زمان دورکاری

شیوع ویروس کرونا بحث داغ این روزها که مردم کشورهای بسیاری را درگیر خود کرده است در این بین متاسفانه این ویروس در کشور ما هم فراگیر شده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و سازمان‌ها به دور کاری روی آورده‌اند و حالا عده  زیادی از کارمندان مشغول به فعالیت روزمره خود در داخل منزل هستند. اصطلاح دورکاری بیش از 40 سال قدمت دارد اما فراگیر شدن آن در بین بسیاری از افراد که از منزل به صورت تمام وقت کار می‌کنند تا همین اواخر میسر نشده بود. امروز با شیوع این بیماری و همچنین با پیشرفت فناوری‌های مختلف به نظر می‌رسد خیلی از افراد و حتی سازمان‌ها سعی دارند خود را با چنین شرایطی تطبیق دهند.

مهمترین عامل موفقیت در کرونا، فراهم کردن ساز و کارهای مناسب برای خودتان است. در این مقاله ما قصد داریم چندین نکته مهم برای دورکاری در منزل را شرح دهیم تا بهتر بتوانید وقت و کارهای خودتان را مدیریت کنید و همزمان از ویروس کرونا در امان بماند.

فضای دورکاری در منزل

یک فضای کار اختصاصی برای خودتان ایجاد کنید، اتاق شخصی شما بهترین گزینه است و آن را تبدیل به قلمرو خود کنید و به دیگر اعضای خانواده توضیح دهید که مشغول کار کردن هستید و نمی‌توانید با آن‌ها به راحتی تعامل داشته باشید.

تجهیزات مناسبی برای خود فراهم کنید!

میز کار اولین رکن مهم در دورکاری است. سعی کنید میز کارتان را شلوغ نکنید و وسایلی که حواستان را پرت می‌کند را از روی میزتان بردارید. یک جای راحت برای قرار دادن میز کارتان انتخاب کنید و فاصله خود با مانتیتور و سیستم را درست انتخاب کنید و کاری را انجام دهید که زود خسته نشوید.

استفاده از میز و صندلی راحت، تنظیم نور نمایشگر و … می‌تواند کار کردن در منزل را برای شما لذت بخش تر کند.

مقید به زمان کاری منظم باشید!

این اولین قدم برای بهره‌وری در هنگام دورکاری است. بسیار اتفاق می‌افتد به محض شروع کار در منزل، مدام استراحت می‌کنید و دست آخر گمان می‌کنید که روز خوبی داشته‌اید. اما اگر کمی ثبات در کارتان به خرج ندهید در واقع به خودتان کمی لطف کرده‌اید. ثبات در کار، شما را به یک فرد مسئولیت پذیر در مقابل خودتان و کارفرمایتان تبدیل می‌کند و این امر کمک می‌کند تا بهتر تمام کارهایتان را به  سرانجام برسانید.

برای قدم به قدم کارهایتان برنامه ریزی کنید

یک راه حتمی برای موفقیت و رضایتمندی در دورکاری شما، برنامه ریزی روزانه وظایف کاری شما است. قبل از اینکه دورکاری خود را شروع کنید، اولویت‌های امروزتان را مشخص کنید. برای شما بسیار سودمند خواهد بود اگر شب‌ها قبل از خواب برای وظایف کاری فردای خود برنامه ریزی کنید. همچنین ممکن است خواب آرام‌تری داشته باشید زیرا دیگر در ذهنتان استرس برنامه ریزی برای فردا را نخواهید داشت.

وقت استراحت برای خودتان در نظر بگیرید

همانطور که باید زمان به موقع تحویل کارهایتان برایتان مهم باشد، باید مطابق برنامه ساعتی را هم برای استراحت تعیین کنید. اگر به ساعت کاری و به ساعت شخصی خود در کنار هم توجه کنید. می‌توانید کارتان به شکل موثرتر و پرانرژی‌تری انجام دهید و زمان فراغت‌تان را بدون استرس بگذرانید.

سرایدار خود باشید

برخلاف محیط کاری، وقتی کار شما به صورت دورکاری است، دیگر سرایدار ندارید که محل کارتان را تمیز کند . پس خودتان باید دست به کار شوید. تمیز نگه داشتن محیط کارتان می‌تواند شما را متمرکزتر و کارآمد نگه دارد.

در ساعات کاری همیشه آنلاین و گوش به زنگ باشید

در طول ساعات دورکاری خود سعی کنید همیشه برای صحبت کردن با همکاران و حتی مدیران خود آماده باشید. اگرچه دیگر خبری از جلسه‌های حضوری نیست اما شاید لازم باشد جلسه‌ای با همکاران خود در برنامه‌های گوناگون مانند اسکایپ داشته باشید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *