با ارزش ترین مدارک امنیت سایبری که در سال 2020 باید یاد بگیرید!

یک مطالعه جهانی در خصوص مهارت‌های IT نشان می‌دهد که افرادی که در حوزه فناوری مشغول به کار هستند و دارای مدارک امنیتی هستند، حقوق بالاتری را انتظار دارند.
پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال 2021 حدود 3.5 میلیو شغل به حوزه امنیت اطلاعات اضافه خواهد شد.
هر موقعیت در فناوری اطلاعت(IT)، می‌تواند یک جایگاه در امنیت سایبری باشد.هر فردی که در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت است باید در محافظت و دفاع از برنامه‌ها، داده‌ها، تجهیزات و زیر ساخت نیز دخیل باشد.
بنابراین شاید این سوال برای پیش بیاد که کدام گواهینامه در امنیت سایبری از همه مهم تر است؟ در واقع جواب این سوال بستگی به این دارد که چه کسی می‌پرسد و چگونه به این نوع مدارک نگاه می‌کند. در حالی که برای کسب برخی از گواهینامه‌ها باید مبلغ بسیار زیادی پرداخت شود. تفاوت بین برخی از این گواهینامه‌ها بسیار ناچیز است اما همگی‌ آن‌ها بارزش هستند.
در این مقاله ما قصد داریم 6 نمونه از با ارزش ترین گواهینامه‌های امنیت سایبری در سال 2019 را نام ببریم، همچنین متخصصان کسب این مدارک را در سال 2020 تاکید می‌کنند.

هکر دوره (CEH (Certified Ethical Hacker :دوره CEH هکر قانونمند یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی نفوذ در سراسر دنیا است که توسط شرکت EC-Council ارایه شده است و در آن به موضوعاتی مانند تست نفوذ شبکه و امنیت شبکه پرداخته می‌شود. در این دوره افراد یاد می‌گیرند که چگونه ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های سیستمی را دقیقا با همان ابزارها و روش‌هایی که هکر برای نفوذ مخربانه استفاده می‌کنند، شناسایی کنند. در واقع فارغ‌التحصیلان این دوره این مهارت را خواهند داشت که با ابزارهای هک کار کنند و بتوانند به یک سیستم با هدف شناسایی ضعف‌های امنیتی نفوذ کنند.
امنیت حرفه‌ای سیستم‌های اطلاعاتی (CISSP): این دوره توسط کنسرسیوم امنیت اطلاعات (ISC2) ارایه شده است و هدف آن ایجاد یک سطح مهارت حرفه‌ای و عملی در زمینه مدیریت امنیت اطلاعات است. مدرك CISSP به دلیل عدم وابستگی به سازمان خاصی؛ به عنوان يك عنصر كليدي در ارزشيابي داوطلبان كار در موسسات و سازمان‌های بزرگ شناخته مي‌شود. این دوره مهارت لازم برای طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های کلان امنیتی را به دانشجویان آموزش خواهد داد.
امنیت شبکه‌های سیسکو(CCNA): این مدرک شما را یک متخصص شبکه سیسکو خواهد کرد که این دوره ی جدید شامل پیکربندی مولفه های شبکه مانند سوئیچ ها، روتر ها و کنترل کننده های وایرلس، مدیریت تجهیزات شبکه و شناسایی تهدیدات امنیت شبکه است.
امنیت حرفه‌ای شبکه‌های سیسکو (CCNP): این گواهینامه با نقش کار مهندس امنیتی شبکه سیسکو جهت تامین امنیت در روترها، سوییچ‌ها، وسایل شبکه‌ای همچنین رفع اشکال‌ و انتخاب راحل‌ها IPS برای محیط‌های شبکه، همسو است.
کامپتیا +Security: این دوره با تمرکز بر مهارت‌های عملی تلاش دارد دانش‌پژوهان را برای رویایی و حل انواع مسائل آماده کند و سرفصل‌های این دوره به نوعی برنامه‌ریزی شده‌ است که بر جدیدترین روندهای و تکنیک‌ها مدیریت ریسک، کاهش خطر، مدیریت تهدید و تشخیص نفوذ تاکید دارد.
Computer Hacking Forensics Investigator-C|HFI: دوره CHFI دوره‌ای است که جهت بررسی و ردیابی حملات هکرها و استخراج شواهد جهت ارایه به مراجع قانونی به ‌منظور جلوگیری از تکرار این حملات معرفی شد. این مدرک برای افرادی که پس از وقوع حملات سایبری به کاوش و بررسی عمیق اتفاقات رخ داده می‌پردازند، بسیار مفید است. دوره «بازرس قانونی جرایم رایانه ای» به افراد این قابلیت را می‌دهد که مسیر هکر را تعقیب کرده تا بتوانند به مجرم اصلی دسترسی پیدا کنند. متخصص CHFI می‌تواند شواهد مختلفی را در انواع جرایم رايانه‌ای، سوء استفاده‌های بازرگانی و کلاهبرداری‌ها به دست آورده و در یک پروسه با انجام تحقیقات، آنالیز و بررسی تکنيک‌های ممکن، رد پای هکر را پیدا و به مراجع قانونی ارایه کند.

در همین راستا موسسه کهکشان نور به منظور آماده سازی نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار حوزه امنیت، اقدام به طراحی پک ویژه امنیت کرده است. این پک شامل 3 دوره پرطرفدار Security+، CEH،CISSP است.

اگر شماهم علاقمند به حوزه امنیت هستید، فرصت حضور در دوره لایو پک امنیت را از دست ندهید.
همین امروز وارد دنیای امنیت شود:

دوره پک آنلاین امنیت

 

منبع: Quick code

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *