توسعه دهندگان

چرا توسعه‌دهندگان باید به چند زبان مسلط باشند؟

در حال حاضر بسیاری از برنامه نویسان در یک زبان مهارت دارند و شاید حتی علاقه‌ای به زبان دیگری نداشته باشند. اگر در این دسته قرار می‌گیرید، باید در رویه خود تجدیدنظر کنید و سایر زبان‌های برنامه‌ نویسی را نیز یاد بگیرید و قادر به برنامه نویسی چند زبانه باشید، چرا که در آینده شرکت‌ها تنها به یک زبان برنامه نویسی وابسته نخواهند بود.

زبان‌های برنامه نویسی و فریمورک‌های زیادی در دنیا وجود دارند و ما معمولا به سراغ زبانی می‌رویم که به آن علاقه داریم. به گزارش Cult، ترندها در دنیای فناوری خبر از افزایش محبوبیت برنامه نویسی چند زبانه یا «پولی‌گلات» می‌دهد و این موضوع می‌توان به ضرر برخی برنامه‌ نویسان تمام شود.

برنامه نویسی چند زبانه چیست؟

برنامه نویسی پلی‌گلات یا چند زبانه به معنای نوشتن کد به چندین زبان برای دستیابی به عملکردهای اضافه و بهینه‌ای است که در یک زبان خاص وجود ندارد.

چرا به سراغ برنامه نویسی پلی‌گلات برویم؟

در سال‌های اخیر برخی شرکت‌ها بدنبال سازگاری با چندین پشته رفته‌اند. در گذشته این دیدگاه مشترک وجود داشت که داشتن یک اکوسیستم یکنواخت بهتر از استفاده از چندین فریمورک است، اما امروزه بسیاری بر این باورند که قربانی کردن برخی موارد ثابت برای دسترسی به ابزار درست، رویکرد بهتری محسوب می‌شود.

این اقدام با استفاده گسترده از میکروسرویس‌ها در حال سرعت گرفتن است. در میکروسرویس‌ها چندین برنامه‌ قابل استفاده مستقل برای یک محصول با نیازهای متفاوت وجود دارد. برای مثال «روبی آن ریلز» مناسب کدنویسی اپلیکیشن‌های استاندارد وب است، اما یک سرویس پردازش فشرده می‌تواند از بهینه‌ بودن زبان «گو» نیز استفاده کند یا برای یک کار ساده به سراغ جاوا اسکریپت برود.

اهمیت برنامه نویسی چند زبانه

نزدیک به یک دهه پیش به برنامه نویسان پیشنهاد می‌شد چندین زبان را یاد بگیرند، اما به نظر می‌رسد این موضوع در آینده تبدیل به یک ضرورت می‌شود. تحقیقی که سال ۲۰۱۸ توسط «CodingDojo» صورت گرفت، نشان داد که تقریبا هیچ کدام از شرکت‌های «Fortune 25» تنها از یک زبان برنامه نویسی استفاده نمی‌کنند. فقط شرکت‌های بزرگ چنین رویه‌ای را در پیش نگرفته‌اند و برای مثال کدبیس نتفلیکس نیز چند زبانه است.

در پژوهش CodingDojo نوشته شده:

«در حالی که شاید مشاغل خاص روی یک زبان تمرکز کنند، این تحقیق نشان می‌دهد که برنامه نویسی تنها به یک زبان، در آینده به بن بست می‌رسد. برنامه نویسان باید چندین زبان را یاد بگیرند تا با افزایش انعطاف‌پذیری و سازگاری، در شغل خود موفق باشند.»

شاید چنین ایده‌ای ترسناک به نظر برسد، اما با یادگیری زبان‌ها و تکنیک‌های جدید، شما به درک بهتری در برنامه نویسی دست پیدا می‌کنید که نتیجه آن، یک مهندس کارآمد خواهد بود.

 

منبع: دیجیاتو

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *