محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال 2020

بر اساس آمارهای SlashData جاوااسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی نزد توسعه دهندگان است و پس از آن پایتون و جاوا در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

SlashData برای انتخاب محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، از ۱۷ هزار توسعه دهنده از ۱۵۹ کشور نظرسنجی کرد. این شرکت می‌گوید جاوااسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی است و ۱۲.۴ میلیون توسعه دهنده در دنیا از آن استفاده می‌کنند.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی

بر اساس برآوردهای شرکت مورد بحث از سال ۲۰۱۷ تاکنون، ۵ میلیون توسعه دهنده جدید به اجتماع جاوااسکریپت اضافه شده‌اند و جایگاه آن به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی در دنیا را مسحکم‌تر کرده‌اند.

۲.۲ میلیون توسعه دهنده جدید در طول یک سال گذشته از پایتون استفاده کرده‌اند. تعداد توسعه دهندگان این زبان برنامه نویسی حالا به طور تقریبی به ۹ میلیون نفر رسیده که حدوداً ۸۰۰ هزار نفر بیشتر از جمعیت توسعه دهندگان جاوا با ۸.۲ میلیون نفر است. SlashData اشاره می‌کند که از نیمه سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱.۶ میلیون توسعه دهنده جدید از جاوا استفاده کرده‌اند.

زبان‌های برنامه نویسی ++C/C، پی‌اچ‌پی و #C بین ۶ تا ۶.۳ میلیون نفر توسعه دهنده دارند و پس از آن‌ها زبان‌های برنامه نویسی Swift و Kotlin به ترتیب با ۲.۴ و ۲.۳ میلیون توسعه دهنده قرار گرفته‌اند. تعداد توسعه دهندگان زبان‌های Go, Ruby, Objective C, Rust و Lua نیز بین ۸۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون نفر اعلام شده است.

بر اساس آمارهای SlashData تا نیمه سال ۲۰۲۰ به طور تقریبی ۲۱.۳ میلیون توسعه دهنده نرم افزار فعال در دنیا وجود دارد. ۶۰ درصد از توسعه دهندگان بک‌اند از کانتینرها استفاده می‌کنند که آن را به محبوب‌ترین فناوری ابری تبدیل کرده است. ۴۵ درصد از توسعه دهندگان نیز از دیتابیس ابری DBaaS شرکت‌هایی مثل سرویس‌های وب آمازون (AWS)، اوراکل، IBM، گوگل و MongoDB استفاده می‌کنند.

حدوداً ۵۷ درصد از توسعه دهندگان بک‌اند که در حال استفاده از ابزار ارکستراسیون برنامه‌های کانتینرسازی شده هستند، کوبرنتیز (Kubernetes‎) را برای رفع نیازهای خود برگزیده‌اند.

 

منبع: دیجیاتو

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *