حریم خصوصی- محافطت از ردپای دیجیتالی شما

تعاریف مختلفی از حریم خصوصی وجود دارد. هدف ما این است که بر روی حریم خصوصی شخصی تمرکز کرده و از اطلاعات مربوط به شما که دیگران جمع آوری می‌کنند محافظت نماییم. در دنیای دیجیتال امروز، شما از وجود نهادهای مختلفی که نه تنها اطلاعات مربوط به شما را جمع آوری کرده، بلکه آن‌ها را به صورت قانونی به اشتراک گذاشته یا میفروشند، حیرت زده خواهید شد. هر بار که به صورت آنلاین در حال بررسی خرید چیزی هستید، ویدیو تماشا می‌کنید، مواد غذایی خریداری می‌کنید و یا از برنامه ای در تلفن هوشمنداتان استفاده می‌کنید، اطلاعات شما در حال جمع آوری است که اگر این اطلاعات به دست افراد اشتباهی بیافتد، می‌توان توسط مهاجمین سایبری برای هدف قرار دادن و حمله به شما استفاده شود.
هدف از حفظ حریم شخصی، مدیریت ردپای دیجیتال شما است، یعنی برای محافظت و محدود کردن اطلاعات جمع آوری شده درباره شما توجه داشته باشید که در دنیای دیجیتالی امروز، حذف ردپای دیجیتال یا جلوگیری از جمع آوری اطلاعات شما توسط هر سازمان، تقریبا غیر ممکن است. ما فقط می‌توانیم مقداری آن را کاهش دهیم.

اقداماتی برای محافظت از حریم خصوصی:

برای رفع همه نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی خود نمی‌توانید تنها یک اقدام انجام دهید. در عوض، شما باید مراحل مختلفی را انجام دهید، که هر مرحله کمک کوچکی به شما خواهد کردو هر اندازه اقدامات بیشتری انجام دهید، می‌توانید به حفظ حریم خصوصی خود بیشتر کمک کنید.
• اطلاعاتی که ارسال کرده و یا با دیگران به اشتراک می‌گذارید، مانند شبکه‌های اجتماعی محدود کنید. این شامل دقت در مورد اینکه چه تصاویر یا سلفی‌هایی از خودتان به اشتراک می‌گذارید است.  حتی در شبکه های اجتماعی یا هنگامی که گزینه محرمانه سازی را فعال می‌کنید، تصور کنید هر آنچه را که ارسال می‌کنید در مقطعی عمومی می‌شوند.
• هنگام ایجاد حساب‌های آنلاین، با بررسی خط مشی- رازداری سایت‌ها، اطلاعات را که سایت‌ها درباره شما جمع آوری می‌کنند مرور کرده و فقط آنچه را که کاملا به آن نیاز دارید ارائه نمایید. اگر در مورد آنچه جمع آوری می‌کنند نگرانی دارید، از ان استفاده نکنید.
• توجه داشته باشید که صرف نظر از گزینه‌های حریم خصوصی که تنظیم کرده‌اید، اطلاعات مربوط به شما به ویژه در سرویس‌های رایگانی مانند فیس بوک یا واتس اپ در حال جمع آوری است. این سرویس‌ها مدل کسب و کار خود را بر اساس جمع آوری داده‌ها در مورد اینکه چه کاری انجام می‌دهید و با چه کسانی تعامل دارید پایه ریزی کرده‌اند. اگر واقعا نگران حریم خصوصی خود هستید، از چنین سایت‌های رایگانی استفاده نکنید.
• قبل از دانلود و نصب برنامه‌های تلفن همراه، آن‌ها را بررسی نمایید. آیا آن‌ها از یک فروشنده قابل اعتماد آمده‌اند؟ آیا آن‌ها مدت زیادی در دسترس بوده‌اند؟ آیا آن‌ها نظرات مثبت زیادی دارند؟ شرایط مجوزهای آن‌ها را بررسی کنید.آیا واقعا برنامه تلفن همراه باید مکان شما را بداند یا به مخاطبین شما دسترسی داشته باشد؟ اگر احساس ناراحتی نمی‌کنید برنامه دیگری را انتخاب کنید. به دنبال برنامه‌هایی باشید که حریم خصوصی شما را ارتقا داده و گزینه‌های حفظ حریم خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگرچه ممکن است مجبور شوید برای برنامه‌ای که به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد، هزینه بیشتری بپردازید اما شاید ارزشش را داشته باشد.
• استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) را برای ارتباطات اینترنتی خود در نطر بگیرید، به ویژه هنگامی که از یک شبکه عمومی مانند wifi رایگان استفاده می‌کنید.
از بسیاری جهات، محافظت از حریم خصوصی برای شما کاری بسیار دشوار است، زیرا بسیاری از موارد مربوط به حریم خصوصی شما به قوانین و ملزومات حریم خصوصی کشوری که در آن زندگی می‌کنید و اصول اخلاقی شرکت‌هایی که با آن‌ها سروکار دارید بستگی دارد. اگرچه شما در این عصر فناوری که در آن زندگی می‌کنیم، هرگز نمی‌توانید به طور واقعی از تمام حریم خصوصی محافطت کنید، اما این مراحل به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد شما محدود شوند.
منبع: ماهنامه رسمی ouch

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *