DevNet

4 دلیل جذاب برای ورود به دنیای DevNet

شرکت سیسکو در سال‌ گذشته اقدامات زیادی را برای بهبود مدارک خود انجام داده است. در واقع سیسکو با ساده سازی و بهبود مدارک خود، راه را برای مهندسان شبکه هموار کرده است.
سیسکو به عنوان یکی از رهبران بزرگ IT، علاوه بر ارائه راهکارهای جامع در بخش‌های مختلف این حوزه، در سال 2020 نه تنها اقدام به باز طراحی دوره‌های پیشین خود در این راستا کرده است بلکه با اضافه کردن سرفصل جدیدی تحت عنوان DevNet سعی دارد تا متخصصان زبده‌ای را در این زمینه به دنیا معرفی کند.
مدرک رسمی Cisco DevNet Associate، مانند مدرک CCNA به عنوان گواهینامه پایه و دروازه ورود به این دنیای جدید و شگفت انگیز شناخته شده است. با کسب مدرک DevNet شما می‌توانید در موقعیت‌های شغلی شامل کارشناس نرم افزار، مهندس خودکارسازی و  مهندس DevOps مشغول به کار شوید. در این مقاله 5 دلیل جذاب برای ورود به دنیای DevNet را بررسی خواهیم کرد.

1- دریافت مدرک شبکه برای توسعه دهندگان

اکوسیستم بزرگی از توسعه دهندگان و اپلیکیشن‌هایی که بر روی پلتفرم‌های سیسکو متمرکز شده اند، وجود دارد. بدین معنا که تعداد زیادی از توسعه دهندگان با راه‌حل‌های Cisco کار می‌کنند. با این حال قبل طراحی DevNet، هیچ مدرک دیگری برای توسعه دهندگان وجود نداشت.
به طور ستنی مسیر یادگیری سیسکو، افراد را به سمت مهندس شبکه و sysadmin هدایت می‌کرد. این در حالی است که با تغییر در مسیر آموزشی سیسکو و اضافه شدن دوره جدید DevNet، کسب مدارک سیسکو به ویژه DevNet  برای توسعه دهندگان حائز اهمیت شد. کسب مدرک DevNet نه تنها برای توسعه دهندگان فعلی است بلکه مسیری جدید برای توسعه دهندگان مشتاق به این حوزه است.
برای شروع یادگیری DevNet چه زبانی برنامه نویسی پیشنهاد می‌شود؟ سیسکو در اعلام رسمی این دوره زبان برنامه نویسی پایتون را پیشنهاد می‌دهد. اما نگران نباشید با شرکت در دوره Cisco DevNet Associate شما مهارت‌هایی مانند: آشنایی با طراحی و توسعه نرم افزار، آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون، آشنایی با API ها، آشنایی با روش‌های مدیریت تجهیزات مرکز داده سیسکو با استفاده از APIها و … را بدست می‌آورید.

2- تاکید DevNet بر خودکارسازی

درک مزایای خودکار سازی با افزایش بهره‌وری و کوتاه‌ شدن عملیات اجرا، آسان‌تر است. زیرساخت برنامه ها به عنوان کد و API  (رابط برنامه تویسی اپلیکیشن‌)، توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا عملیات و تحویل برنامه‌ها را ساده کنند. خودکارسازی از اهمیت ویژه‌ای در ساخت برنامه‌ها برخوردار است به همین دلیل مدارک Cisco DevNet روی خودکارسازی تمرکز ویژه‌ای دارد.
شما می‌توانید با خودکارسازی عملیات‌های آزمایشی، تولید و توسعه و اجرای عملیات در دستگاه‌های سیسکو، در زمان به حد کافی صرفه جویی کنید. از همه مهمتر در پایان شما می‌توانید یک محصول با کیفیت را در کمترین زمان صرف شده برای اجرای آن، تحویل دهید. همچنین با کسب این مدارک شناسایی افراد متخصص خودکارسازی، برای کارفرمایان آسان‌تر می‌شود.

3- ورود به دنیای محبوب DevOps

به دلیل افزایش محبوبیت DevOps، بهتر است که یک مدرک مرتبط با DevOps از یکی از معروف‌ترین صنایع مانند سیسکو داشته باشید. همچنین برخی از روش‌های DevOps به بهبود کیفیت برنامه های توسعه دهندگان کمک می‌کند.
علاوه بر تمرکز بر روی خودکار سازی،  کارکردهای  DevOps باعث هماهنگی بیشتر بین تیم‌های تولید و تیم‌های اجرای عملیات می‌شود. اگر چه پیاده سازی راهکارهای DevOps آسان به نظر می‌رسد، اما در واقع اجرای آن کمی دشوار است.
شما نیاز به ایجاد راه‌حل‌هایی برای همکاری گروه‌ها با هم و همچنین نیاز به ساخت مهارت‌هایی برای اجرای روش‌های DevOps خواهید داشت. اکنون موسسه سیسکو مدرکی را تحت عنوان گواهینامه DevOps ارائه کرده است که کسب این مدرک به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارکردهای DevOps را در پلتفرم‌های سیسکو اعتبارسنجی کنید. با افزایش محبوبیت DevOps، این مهارت به یکی از مسیرهای مفید از خدمات DevNet تبدیل خواهد شد.
طبق این گزارش، مهندسان DevOps بیشترین استخدامی و موقعیت شغلی را در لینکدین را داشته‌اند، بنابراین با توجه به این گزارش، ارزش افراد دارنده این گواهینامه مشخص است.

4- DevNet به شما کمک می‌کند تا در خصوص اینترنت اشیا (IOT) بیشتر بدانید!

در سال 2017، گارتنر در مجموع 20 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا را تا سال 2020 پیش بینی کرده است و همچنین پیش بینی می‌کند که این تعداد در سال‌های آتی رو به افزایش است.اگر نگاهی به داده‌های شرکت سونی اریکسون داشته باشیم،  اعداد مشابهی را با پیش بینی 29 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا تا سال 2022 مشاهده خواهیم کرد.
اگر شما به ساخت شبکه‌های امن و مقیاس‌پذیر به روش‌های غیر سنتی علاقه دارید، یادگیری اینترنت اشیا برای شما می‌تواند یک گزینه کاربردی و مفید باشد.
اساسا، هرجایی که یک حسگر مبتنی بر شبکه بتواند داده‌های مفیدی را ارائه دهد، انتظار می‌رود که از اینترنت اشیا استفاده کرده است. با نگاهی رو به جلو، با رشد Wifi 6 و 5G، می‎توانیم موارد استفاده از IoT را در محیط‌‌های صنعتی گسترش دهیم.
همانطور که از اعداد و گزارش‌ها مشخص است، IoT از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در حال حاضر رو به افزایش است. موسسه سیسکو این موضوع را تشخیص داده و کسب تخصص اینترنت اشیا را راهی برای تایید مهارت‌های مرتبط با آن می‌داند.

 نتیجه گیری

در دنیای امروز ظهور هوش مصنوعی، یادگیری ماشین اینترنت اشیا، رایانش ابری و افزایش لحظه به لحظه حجم داده و از طرفی دیگر افزایش سرسام‌آور تهدیدات سایبری، مدیریت شبکه را با پیچیدگی‌های فراوانی مواجه کرده است. اکنون سوال اینجاست که چگونه می‌توان با این حجم از تکنولوژی‌های ابداع شد و نیازمندی‌های زیرساختی، امنیتی و دسترس پذیری آن‌ها مواجه شد و یک سرویس پایدار و کارآمد را متناسب با کسب و کار هر سازمان با در نظر گرفتن تمامی جوانب در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه داد؟ لمس این نیازمندی‌ها به قدری با اهمیت و گسترده است که شرکت‌های بزرگ حوزه IT را بر آن داشته تا با جدیت راهکارها و ابزارهای خود را متناسب با این نیاز بروزرسانی کرده و دانش به خدمت گرفتن آن را در قالب دوره‌های متنوع طبقه بندی و ارائه کنند. در همین راستا شرکت سیسکو با معرفی دوره جدید خود تحت عنوان DevNet سعی دارد تا متخصصان زبده‌ای را در این زمینه به دنیا معرفی کند. دوره DevNet Associate دروزاه ورود به این دنیای جدید و شگفت انگیز است. در این دوره خواهید آموخت که چگونه با بهره‌گیری از زبان برنامه نویسی قدرتمند پایتون، با تجهیزات شبکه ارتباط برقرار کرده و در سریعترین زمان و به ساده‌ترین شکل ‌آن‌ها را مدیریت کنیم و در نتیجه بستری پایدار، امن و چابک متناسب با کسب و کارهایمان را برای ارائه سرویس به مشتریان مبتنی بر انواع تکنولوژی‌های موجود و دنیای IT ایجاد کنیم. برای شرکت در دوره Cisco DevNet Associate می‌توانید به صفحه اختصاصی این دوره در سایت کهکشان مراجعه کنید.
منبع: CBT Nugets

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *