بهترین مدرک امنیت چیست؟

امنیت سایبری یکی از حوزه‌های جذاب فناوری اطلاعات است که علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارد. این حوزه به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد خصوصا افرادی که در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و IT فعالیت می‌کنند، قرار گرفته است.
اما یکی از دغدغه‌‌ها و ابهامات مهم افرادی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند؛ مسیر آموزشی است که باید طی کنند تا به یک متخصص امنیت تبدیل شوند. پیش از پاسخ به این سوال لازم است تعریف مشخص‌تری از موضوع امنیت سایبری یا امنیت اطلاعات داشته باشیم.
بهترین مدرک امنیت چیست؟
امنیت هم مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر فناوری اطلاعات؛ دنیای گسترده‌ای است و شاخه‌های متعددی را شامل می‌شود. امنیت در حوزه شبکه، امنیت در دنیای برنامه‌نویسی، مدیریت امنیت، گرایش‌های هک و تست نفوذ، مهندسی اجتماعی و … از جمله حوزه‌های مطرح در دنیای امنیت هستند که لازم است علاقه‌مندان پیش از ورود به این حوزه، علاقه‌مندی خود را مشخص و با دید بهتری مسیر آموزشی مناسب را انتخاب کنند.
اما یکی از سوالات مهمی دیگری که در انتخاب این مسیر شکل می‌گیرد، مدرک آموزشی معتبر است. طبیعتا در حوزه امنیت هم سازمان‌ها و نهادهای متنوعی وجود دارند که دوره‌های آموزشی خاص خود را طراحی و ارایه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به سازمان‌های EC-Council، Comptia، SANS، (ISC)2 و ISACA اشاره کنیم.
متاسفانه در کشور ما تقریبا هیچ کدام از این موسسات نمایندگی رسمی ندارند اما موسسات آموزشی معتبر از جمله موسسه کهکشان نور اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی این موسسات می‌کنند و در پایان دوره هم امکان حضور در آزمون بین المللی و ارایه مدرک رسمی موسسات را برای شما فراهم کرده‌اند.
برای پاسخ به این سوال که کدام مدرک و دوره‌ آموزشی مناسب‌تر است، لازم است ابتدا مسیر آموزشی خود را مشخص کنید. هر کدام از این موسسات عموما در یک یا چند حوزه قوی‌تر عمل کرده‌اند، به عنوان مثال موسسه EC-Council دوره آموزشی بسیار مطرحی تحت عنوان CEH دارد که افرادی که قصد ورود به حوزه‌های تست نفوذ و آموزش ابزارهای آن را دارند شد؛ یقینا به سراغ این دوره آموزشی مطرح می‌روند. یا به عنوان مثال دوره آموزشی CISSP از موسسه (ISC)2 از دیگر دوره‌های پرطرفداری است که افراد فعال در بخش امنیت سیستم‌های اطلاعاتی از آن استقبال گسترده‌ای می‌کنند.
اما بعضی از موسسات مانند موسسه SANS هم که یکی از بازیگران شناخته‌شده در حوزه امنیت در سراسر جهان است سعی کرده با ارایه دوره‌های آموزشی معتبر و متعدد، بخش قابل توجهی از دنیای امنیت را پوشش دهد و مسیرهای آموزشی متعددی را وابسته به مسیر شغلی که افراد به دنبال آن هستند ارایه کند.
اما با تمام این وجود اگر بازهم در انتخاب مسیر آموزشی و دوره‌های مرتبط با آن دچار تردید هستید، توصیه می‌کنیم اگر پیش نیازهای ورود به این حوزه را کسب کرده‌اید، وارد دوره‌های مقدماتی مانند دوره سکوریتی پلاس موسسه Comptia یا دوره SANS SEC301 شوید. ویژگی مهم این دوره‌های آموزشی آن است که با ارایه مقدمات و کلیاتی از دنیای امنیت و حوزه‌های مختلف آن، نه تنها شما را برای دوره‌های پیشرفته‌تر آماده می‌کند بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر آموزشی مناسبی را انتخاب کنید.
اگر در انتخاب مسیر آموزشی خود دچار تردید هستید، مشاوران موسسه کهکشان همواره کنار شما هستند و می‌توانید از طریق روش‌های ارتباطی متعددی که در سایت کهکشان وجود دارد؛ با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *